• Tinkerbell73

    Varför kan jag inte se att han varit online på Facebook?

    Jag har bekanta som inte är min vän på Facebook men som jag haft Messengerkontakt med - dessa har jag sett online.

    Men jag har en bekant som jag inte sett online på typ ett år på Messenger - hur kan det komma sig? Vi har inte blockat varandra, men han syns bara inte trots att jag vet att han är online på Facebook.

    Blir mest nyfiken hur fasen det fungerar; varför ser jag vissa online som jag inte är vän med, men inte andra?

  • Svar på tråden Varför kan jag inte se att han varit online på Facebook?
  • Kodia

    Precis som "Fjäril kär" säger så kan man ställa in det. Sedan tror jag inte heller att man syns som aktiv om man är inne på FB via datorn. (min kompis ser i alla fall mig som aktiv för tex. 2 timmar sedan fast vi skriver på Messenger, om jag skriver på datorn.)

  • Hanky Panky
    Kodia skrev 2021-09-20 20:15:48 följande:

    Precis som "Fjäril kär" säger så kan man ställa in det. Sedan tror jag inte heller att man syns som aktiv om man är inne på FB via datorn. (min kompis ser i alla fall mig som aktiv för tex. 2 timmar sedan fast vi skriver på Messenger, om jag skriver på datorn.)


    Man syns som online där också, men man måste ställa in det. Som jag förstått det måste man alltså ändra på både fb och messenger om man inte vill ses som online alls.
Svar på tråden Varför kan jag inte se att han varit online på Facebook?