• Selmans

    Var ska vi resa med våra små barn?

    Nästa år fyller jag jämnt och vi vill fira med en familjeresa. Vi är två vuxna och två barn, som då är nyss fyllda 4 och 2 år. 


    Inte ?vilda? barn direkt utan framförallt den äldre är rätt försktig och kastar sig inte gärna in i något nytt. 


    Vi åker i början-mitten av september, vill vara borta ca 1 vecka. Budget ca. 50-75k totalt. 


    Har ni några riktiga pärlor att dela med er av eller tips på vad som kan passa? :) 

  • Svar på tråden Var ska vi resa med våra små barn?
  • Anonym (Lady)

    Har väl inte direkt något tips, ni har en mycket generös budget så ni kan ju komma långt.
    Själv väljer jag Grekland den delen av året.

    Tänk på att välja ett familjehotell som är barnanpassat, både för er och andras skull. Det händer ibland att småbarnsfamiljer väljer hotell utan t ex barnpool och underhållning för barn, och det tenderar att förstöra för många andra som valt hotellet just för att slippa gnälliga och skikande ungar.

    Obs, jag vet att det finns vuxenhotell så det behöver inte "duktig" påpeka.

  • Selmans
    Anonym (Lady) skrev 2022-03-26 11:53:33 följande:

    Har väl inte direkt något tips, ni har en mycket generös budget så ni kan ju komma långt.
    Själv väljer jag Grekland den delen av året.

    Tänk på att välja ett familjehotell som är barnanpassat, både för er och andras skull. Det händer ibland att småbarnsfamiljer väljer hotell utan t ex barnpool och underhållning för barn, och det tenderar att förstöra för många andra som valt hotellet just för att slippa gnälliga och skikande ungar.

    Obs, jag vet att det finns vuxenhotell så det behöver inte "duktig" påpeka.


    Tack för svar!
    ja Grekland är ju vackert. Funderar på om man kan ge sig på en enklare båtluff, eller alltså bara båta mellan hotell på olika öar, eller om det blir jättejobbigt med två små?

    familjehotell med all inclusive på Mallorca ska vi göra i år, så tänkte kanske något annat, lite annorlunda. Kryssning kanske? Eller är det bara som ett stor all incl. hotell på vatten?
  • Anonym (Mimmi)
    Selmans skrev 2022-03-26 12:33:55 följande:
    Tack för svar!
    ja Grekland är ju vackert. Funderar på om man kan ge sig på en enklare båtluff, eller alltså bara båta mellan hotell på olika öar, eller om det blir jättejobbigt med två små?

    familjehotell med all inclusive på Mallorca ska vi göra i år, så tänkte kanske något annat, lite annorlunda. Kryssning kanske? Eller är det bara som ett stor all incl. hotell på vatten?
    Båtluff hade jag inte gett mig ut på med så små barn. Var ska ni ta vägen om de ledsnar?
    Jag har aldrig åkt på kryssning (tja, Åland då men det räknas inte i detta fall) men skulle gärna vilja. Tror att det är lite av det du tänker... all inclusive till havs. För mig är det dock inget problem, jag väljer alltid all inclusive och reser för det mesta på egen hand.

    Grekland är underbart, håller med "Lady" om det. Och bara för att man har en stor budget så måste man ju inte göra av med allt.
  • Räkan77

    Jag skulle passa på att inte åka på All Inclusive medan barnen är så små. Då är de ju nöjda med att få vara med sina föräldrar. Jag skulle satsa på att hyra ett lyxigt hus nära en strand på en trevlig semesterort. Då kan ni fullt ut nyttja kvällarna när barnen sover. Köpa hem delikatesser och äta sen middag på altanen när barnen sover och även ha möjlighet att turas om att få sova ut på morgonen medan övriga familjen är i resten av huset.

    Sen på dagarna kan ni gå till barnvänliga aktiviteter om barnen uppskattar sånt. Men även hyra bil och åka runt. 

Svar på tråden Var ska vi resa med våra små barn?