• MrsB6

    Får man ha storasyskon på föris vid inskolning av lillasyskon?

    Hur har ni gjort? Min stora kille får gå 3 dagar i veckan 08:00-14:40. Men inskolningen för lillebror på samma förskola kommer ju pågå fem dagar i veckan och tiderna bestäms från dag till dag. Jag har ingen barnvakt. Om jag skulle ha storebror med oss på dagarna skulle det ju bli mycket kortare dagar så omkring eller under 20h/vecka ändå. Jag ska fråga föris imorgon men hur har ni andra gjort? 

  • Svar på tråden Får man ha storasyskon på föris vid inskolning av lillasyskon?
  • Anonym (Hej)

    Där jag jobbar har inskolning första 3 dagarna varit 9-14 och sista enligt ord schema. Storasyskon har fått gå samma tider

  • MrsB6

    Hej! Ja jag ska börja jobba direkt efter inskolningen! Ja det är samma förskola. 

  • LaFontaine

    Hos oss fick det äldre syskonet gå sina ordinarie tider, som de skulle gå när småsyskonet var inskolat och klart. Hon fick också få hela fredagen (fram till det högt efterlängtade fredagsdiscot) Det hade varit ohållbart för det stackars barnet som annars gått en timme första dagen, två timmar andra dagen, osv. 

  • Hyllemor

    Ja! MEN det kan vara så att det äldre barnet måste följa det yngre barnets förskoletider. Det där skiljer sig från kommun till kommun.

Svar på tråden Får man ha storasyskon på föris vid inskolning av lillasyskon?