• diablo78

    Kvinnor som friat till mannen

    Hur gjorde ni?

    Planerade ni in något särskilt, ute på restaurang, hemma, gick ni ner på knä, eller frågade bara om han ville sig med dig.

    Lite nyfiken då mannen är avårflörtad att ta första steget till en förlovning och frieri.

  • Svar på tråden Kvinnor som friat till mannen
  • Hope12

    Jag sa "Den här helgen (datum) har jag skaffat barnvakt, då vill jag att vi förlovar oss. Vi kan titta på ringar i veckan och så får du planera något frieri".

  • Anonym (Ett par gånger)

    Har gjort det ett par gånger men fått nej, skapat obehaglig stämning, skrämt bort och även ett jag är redan gift (vilket han inte berättat! Innan).

    Jag kan känna väldigt starkt för fort och i samband med sex kan det komma fram sådant som jag egentligen fattar bättre än att säga så tidigt. 

  • Yrla2
    Hope12 skrev 2022-12-31 21:27:40 följande:

    Jag sa "Den här helgen (datum) har jag skaffat barnvakt, då vill jag att vi förlovar oss. Vi kan titta på ringar i veckan och så får du planera något frieri".


    Du sa åt honom att han får planera frieri istället för att göra det själv?
  • Anonym (Lisa)

    Jag känner bara en kvinna som friat, han sa nej tack.
    Hon ville även ha barn med honom, han tackade nej till det med.

    Återberättat av mitt barn som de trodde sov under samtalet. Tungan ute

  • Anonym (Ett par gånger)
    SweeneyTodd skrev 2023-01-01 14:49:30 följande:

    Att som kvinna gå ned på knä är bara så fel. 


    Du har säkert rätt i det, men det kan kännas väldigt rätt att göra i den stunden. varför får inte kvinnor göra detta eller vara den som säger jag älskar dig först? Varför är det så fel, sjukt, stalkeraktigt och psychovarning? 
  • Hope12

    Kan inte citera, men svar till Yrla2.

    Jag hade kunnat planera något men visste att han ville göra det. Däremot hade han nog aldrig fått tummen ur utan kommit på på bröllopsdagen (ja, vi hade ett hum om när vi ville gifta oss innan vi förlovade oss) att vi faktiskt inte var förlovade än.

    Så för att hjälpa honom lite på traven var det mitt sätt att... hrm, fria. Fast det blev han som planerade och ställde frågan, eftersom det var så han ville ha det. 

  • Anonym (gammal kärring)

    Jag friade på några skottdagar, bara lite casual med glimten i ögat i sängen på morronen:

    -Due, borde inte vi ta och gifta oss?

    Jag fick nej två gånger, och sen friade han 2007.

Svar på tråden Kvinnor som friat till mannen