• Hallongrottan74

    Separerad och vill ha mer..

    Vi separerad för ca 3 månader sedan, efter ett förhållande på 35 år. Han vill att vi ska vara vänner och att allt ska vara som det varit, förutom att vi inte ska vara gifta längre. Han vill att vi ska träffas, ha sex och titta på tv ihop. Han vill träffa nya kamrater och göra vad han känner för men vill ändå ha kvar mig, utan några krav och förbindelser. Vad ska jag göra? Jag tycker om honom fortande och är rädd att han vill sälja vår lägenhet, som jag bor kvar i om jag inte är vänlig och ha sex med honom. Om jag inte träffa honom blir han tjurig och han säger att han måste träffa någon som vill ha sex med honom. Jag vill ju inte förlora honom och därför låter jag honom ligga med mig. Ska också tala om att han varit otrogen många gånger, dock är det nog 5-6 års edan sista gången. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Separerad och vill ha mer..
  • Anonym (¿Varför?)

    Var det inte tillräckligt med den första tråden?

  • Tom Araya
    Hallongrottan74 skrev 2023-01-22 17:12:09 följande:
    Separerad och vill ha mer..

    Vi separerad för ca 3 månader sedan, efter ett förhållande på 35 år. Han vill att vi ska vara vänner och att allt ska vara som det varit, förutom att vi inte ska vara gifta längre. Han vill att vi ska träffas, ha sex och titta på tv ihop. Han vill träffa nya kamrater och göra vad han känner för men vill ändå ha kvar mig, utan några krav och förbindelser. Vad ska jag göra? Jag tycker om honom fortande och är rädd att han vill sälja vår lägenhet, som jag bor kvar i om jag inte är vänlig och ha sex med honom. Om jag inte träffa honom blir han tjurig och han säger att han måste träffa någon som vill ha sex med honom. Jag vill ju inte förlora honom och därför låter jag honom ligga med mig. Ska också tala om att han varit otrogen många gånger, dock är det nog 5-6 års edan sista gången. Vad ska jag göra?


    Till att börja med så har ni inte separerat om ni bor ihop. Ni har kanske avslutat ert förhållande eller skiljt er, men ni har inte separerat.

    Ni har ju båda samma problem, att ni inte vill separera, utan ha kvar varandra till viss del.
    Er gemensamma bostad binder ihop er att fortsätta så.

    Du ska naturligtvis inte gå med på sex om du inte vill. Men du får också ta konsekvenserna av det, exempelvis att han säljer lägenheten eller köper ut dig.

    Som jag ser det har du två alternativ:
    1. Bo kvar på villkor ni har kommit överens om.
    2. Sälj lägenheten och separera på riktigt.
  • Tow2Mater

    Så du säljer i princip sex. Så länge det inte omfattar direkta kontanter i utbyte verkar det ju vara lagligt, så helt ok.

Svar på tråden Separerad och vill ha mer..