• Anonym (Tröttmamma)

    När man inte orkar få sms av pappan längre?

    Vad finns det för alternativ om man inte vill ha kontakt med sitt ex men måste för man har barn?

    Jag orkar inte mer. Alla hans sms tar knäcken på mig. Naivt av mig trodde jag vi löst allt en gång för alla men sen går det några veckor sen kommer smsen igen. Vad jag gjort för fel och vad jag gör för fel. Om och om igen alltid samma sak. Jag har verkligen försökt men det räcker att han blir arg över något så kommer smsen och oavsett hur jag förklarar så hjälper inget. I början för kanske 10 år sedan då vi separerade fick jag kanske 70-80 sms på en kväll. De sista 50 smsen fick han aldrig något svar utan han fortsatte själv skriva långa utlägg vad som är fel på mig. 

  • Svar på tråden När man inte orkar få sms av pappan längre?
  • Anonym (Tröttmamma)

    Det händer inget när jag ska citera så detta är riktat till (hmm).

    Jag får intrycket av att du tror att jag gjort något stort och hemskt som skadat denna man. Det har inte hänt. Han gick dessutom vidare fortare än mig men skriver ändå alla dessa sms på alla högtider bara för att förstöra dagen. Jag ville skiljas också något jag lyft upp år innan jag faktiskt vågade genomföra det. Så det han anklagar mig för är inget som jag gjort utan något han fått för sig. Jag kan tänka mig hur han förhör våran dotter och tillslut håller man bara med för det var så jag gjorde. Sen baserar han allt på det. 

    Jag har länge känt skuld för allt som händer i ett förhållande för i slutändan var allt mitt fel.
    Jag har aldrig under våran relation hört han säga förlåt eller att han gjort fel. Sista året stängde jag ner och lät han skrika på mig tills han var nöjd för oavsett vad jag svarade så vände han och började med något annat. Jag har normaliserat allt men min nuvarande kille har hört hans bråk och sagt att det är inte normalt. 

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Tina) skrev 2023-02-14 06:43:14 följande:
    Din åsikt ,aldrig min .

    Nej, Din åsikt var att hennes x är ansvarig för sina handlingar och att ts är offret. Det var endast din Åsikt. Försök inte förvrida det då det står svart på vitt i inlägg 17# som du dessutom tillade ordet trams gentemot mitt tidigare inlägg.


    Inte ett ord har du skrivit att ts x är något offer utan endast att ts är offret.


    Lägg av med hycklandet.

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2023-02-14 08:14:38 följande:

    Det händer inget när jag ska citera så detta är riktat till (hmm).

    Jag får intrycket av att du tror att jag gjort något stort och hemskt som skadat denna man. Det har inte hänt. Han gick dessutom vidare fortare än mig men skriver ändå alla dessa sms på alla högtider bara för att förstöra dagen. Jag ville skiljas också något jag lyft upp år innan jag faktiskt vågade genomföra det. Så det han anklagar mig för är inget som jag gjort utan något han fått för sig. Jag kan tänka mig hur han förhör våran dotter och tillslut håller man bara med för det var så jag gjorde. Sen baserar han allt på det. 

    Jag har länge känt skuld för allt som händer i ett förhållande för i slutändan var allt mitt fel.
    Jag har aldrig under våran relation hört han säga förlåt eller att han gjort fel. Sista året stängde jag ner och lät han skrika på mig tills han var nöjd för oavsett vad jag svarade så vände han och började med något annat. Jag har normaliserat allt men min nuvarande kille har hört hans bråk och sagt att det är inte normalt. 


    Bara för att det är lagligt så betyder det inte att det är rätt. Jag förmodar att du skilde dig först efter att du hade träffat en ny, eller hur ? 


    Uppenbarligen känner sig ditt x något enormt jävligt sviken och förd bakom ljuset och kan inte släppa grejen. Är inte det om något psykisk misshandel som har skett så vet jag inte vad. 


    Du har sårat han enormt. Du har bidragit till att han laggar. 
    Men visst låt gå, livet ändras och man kan vela skiljas och bryta upp. Frågan är ju HUR du faktiskt gjorde det på. Förväntar mig dock ingen ärlighet som anonym över internet. 

    Allt är inte ditt fel, utan det är "den starka kvinnans samhällets fel". Det är okej att skada männen något så extremt känslo-mässigt för kvinnan har ju rätt till sin frihet, och JA det har dom verkligen! Men det bör skötas med ansvar. Inte genom att ställa den andre på kanten av stupet rakt av!!!


    Det borde vara olagligt att inleda ett nytt förhållande inom 6-12 månader ifrån att man har genomgått en skilsmässa, så ALLA parter hinner få läka eller åtminstone acceptera vad som faktiskt sker.


    Du bör ta dig o ditt x och gå på ett riktigt samtal. Just för att han ska få finna en acceptans och kanske kunna få medicin utskrivet som lättar på hans ångest istället för att försöka fixa att han inte ens ska få träffa sitt barn heller för då lär han ju gå totalt i taket eller längst ner för stupet med tanke på hur han verkar må.


    Hjälp dig själv och honom genom att ta ett samtal hos en "parrådgivare / psykolog" så kanske allt kan bli bra om 1 år eller 2 år mellan er alla istället för att han kanske avslutar sitt liv eller gör er illa eller går och hatar dig för resten av sitt liv. Och nej, din kille ska inte följa med på det samtalet.

  • molly50
    Anonym (hmm) skrev 2023-02-14 09:49:50 följande:

    Bara för att det är lagligt så betyder det inte att det är rätt. Jag förmodar att du skilde dig först efter att du hade träffat en ny, eller hur ? 


    Uppenbarligen känner sig ditt x något enormt jävligt sviken och förd bakom ljuset och kan inte släppa grejen. Är inte det om något psykisk misshandel som har skett så vet jag inte vad. 


    Du har sårat han enormt. Du har bidragit till att han laggar. 
    Men visst låt gå, livet ändras och man kan vela skiljas och bryta upp. Frågan är ju HUR du faktiskt gjorde det på. Förväntar mig dock ingen ärlighet som anonym över internet. 

    Allt är inte ditt fel, utan det är "den starka kvinnans samhällets fel". Det är okej att skada männen något så extremt känslo-mässigt för kvinnan har ju rätt till sin frihet, och JA det har dom verkligen! Men det bör skötas med ansvar. Inte genom att ställa den andre på kanten av stupet rakt av!!!


    Det borde vara olagligt att inleda ett nytt förhållande inom 6-12 månader ifrån att man har genomgått en skilsmässa, så ALLA parter hinner få läka eller åtminstone acceptera vad som faktiskt sker.


    Du bör ta dig o ditt x och gå på ett riktigt samtal. Just för att han ska få finna en acceptans och kanske kunna få medicin utskrivet som lättar på hans ångest istället för att försöka fixa att han inte ens ska få träffa sitt barn heller för då lär han ju gå totalt i taket eller längst ner för stupet med tanke på hur han verkar må.


    Hjälp dig själv och honom genom att ta ett samtal hos en "parrådgivare / psykolog" så kanske allt kan bli bra om 1 år eller 2 år mellan er alla istället för att han kanske avslutar sitt liv eller gör er illa eller går och hatar dig för resten av sitt liv. Och nej, din kille ska inte följa med på det samtalet.


    Men var framgår det att TS har varit otrogen och sårat sitt ex?
    Jag kan inte se det någonstans så det där är ju bara spekulationer från din sida.
    TS skriver ju dessutom att han gick vidare fortare än henne.
    Och oavsett orsak så är det ju inte ok att han använder barnet som slagträ.
    Jag kan hålla med dig om att han verkar behöva hjälp.
    Men det är inte TS ansvar att se till att han får den hjälpen.
    Det måste han ta tag i själv.
  • Studentpappa
    Anonym (hmm) skrev 2023-02-14 09:49:50 följande:

    Bara för att det är lagligt så betyder det inte att det är rätt. Jag förmodar att du skilde dig först efter att du hade träffat en ny, eller hur ? 


    Uppenbarligen känner sig ditt x något enormt jävligt sviken och förd bakom ljuset och kan inte släppa grejen. Är inte det om något psykisk misshandel som har skett så vet jag inte vad. 


    Du har sårat han enormt. Du har bidragit till att han laggar. 
    Men visst låt gå, livet ändras och man kan vela skiljas och bryta upp. Frågan är ju HUR du faktiskt gjorde det på. Förväntar mig dock ingen ärlighet som anonym över internet. 

    Allt är inte ditt fel, utan det är "den starka kvinnans samhällets fel". Det är okej att skada männen något så extremt känslo-mässigt för kvinnan har ju rätt till sin frihet, och JA det har dom verkligen! Men det bör skötas med ansvar. Inte genom att ställa den andre på kanten av stupet rakt av!!!


    Det borde vara olagligt att inleda ett nytt förhållande inom 6-12 månader ifrån att man har genomgått en skilsmässa, så ALLA parter hinner få läka eller åtminstone acceptera vad som faktiskt sker.


    Du bör ta dig o ditt x och gå på ett riktigt samtal. Just för att han ska få finna en acceptans och kanske kunna få medicin utskrivet som lättar på hans ångest istället för att försöka fixa att han inte ens ska få träffa sitt barn heller för då lär han ju gå totalt i taket eller längst ner för stupet med tanke på hur han verkar må.


    Hjälp dig själv och honom genom att ta ett samtal hos en "parrådgivare / psykolog" så kanske allt kan bli bra om 1 år eller 2 år mellan er alla istället för att han kanske avslutar sitt liv eller gör er illa eller går och hatar dig för resten av sitt liv. Och nej, din kille ska inte följa med på det samtalet.


    Men här satt offerkoftan på, glömt dina mediciner idag?
    Ride it like you stole it
  • Mrs Moneybags
    Anonym (hmm) skrev 2023-02-14 09:49:50 följande:

    Bara för att det är lagligt så betyder det inte att det är rätt. Jag förmodar att du skilde dig först efter att du hade träffat en ny, eller hur ? 


    Uppenbarligen känner sig ditt x något enormt jävligt sviken och förd bakom ljuset och kan inte släppa grejen. Är inte det om något psykisk misshandel som har skett så vet jag inte vad. 


    Du har sårat han enormt. Du har bidragit till att han laggar. 
    Men visst låt gå, livet ändras och man kan vela skiljas och bryta upp. Frågan är ju HUR du faktiskt gjorde det på. Förväntar mig dock ingen ärlighet som anonym över internet. 

    Allt är inte ditt fel, utan det är "den starka kvinnans samhällets fel". Det är okej att skada männen något så extremt känslo-mässigt för kvinnan har ju rätt till sin frihet, och JA det har dom verkligen! Men det bör skötas med ansvar. Inte genom att ställa den andre på kanten av stupet rakt av!!!


    Det borde vara olagligt att inleda ett nytt förhållande inom 6-12 månader ifrån att man har genomgått en skilsmässa, så ALLA parter hinner få läka eller åtminstone acceptera vad som faktiskt sker.


    Du bör ta dig o ditt x och gå på ett riktigt samtal. Just för att han ska få finna en acceptans och kanske kunna få medicin utskrivet som lättar på hans ångest istället för att försöka fixa att han inte ens ska få träffa sitt barn heller för då lär han ju gå totalt i taket eller längst ner för stupet med tanke på hur han verkar må.


    Hjälp dig själv och honom genom att ta ett samtal hos en "parrådgivare / psykolog" så kanske allt kan bli bra om 1 år eller 2 år mellan er alla istället för att han kanske avslutar sitt liv eller gör er illa eller går och hatar dig för resten av sitt liv. Och nej, din kille ska inte följa med på det samtalet.


    Vi lever inte i en kultur där man kan förhindra att ens make/maka träffar någon annan. Har man genomgått en skilsmässa, så har man. Ofta har man betänketid om man har barn ihop, så de 6 månader du talar om har man redan gått igenom. 

    Du har dessutom ingen aning om hur skilsmässan gick till och vad den berodde på. 

    Ingen har rätt att skicka 80 sms på en kväll till någon. Det kallas stalking. 

    Jag skulle skicka ett meddelande till exet och säga att: Du skickar en stor mängd meddelanden som jag tyvärr inte har möjlighet att svara på. Jag föreslår att du samlar dina frågor i ett mail per vecka från och med nu, så får vi höras den vägen. 

    Sedan skulle jag blocka personen utan att passera gå. 
  • Anonym (La)

    Polisanmäl honom för trakasserier. Sätt dit den jäveln, du har gott om bevis. Dotter kommer  att ta avstånd, så fort hon stor nog kommer hon vilja bo hos dig på heltid. Det är bara tomma hot med soc. Sätt hårt mot hårt. 


    Dessutom, mata inte hmm-trollet mer, bara en tönt med projicerande offerkofta. 

  • Anonym (hmm)
    Mrs Moneybags skrev 2023-02-14 10:44:34 följande:
    Vi lever inte i en kultur där man kan förhindra att ens make/maka träffar någon annan. Har man genomgått en skilsmässa, så har man. Ofta har man betänketid om man har barn ihop, så de 6 månader du talar om har man redan gått igenom. 

    Du har dessutom ingen aning om hur skilsmässan gick till och vad den berodde på. 

    Ingen har rätt att skicka 80 sms på en kväll till någon. Det kallas stalking. 

    Jag skulle skicka ett meddelande till exet och säga att: Du skickar en stor mängd meddelanden som jag tyvärr inte har möjlighet att svara på. Jag föreslår att du samlar dina frågor i ett mail per vecka från och med nu, så får vi höras den vägen. 

    Sedan skulle jag blocka personen utan att passera gå. 

    Du har nästan rätt förutom det att vi inte lever i någon slags kultur överhuvudtaget förutom i en narcissistisk kultur där man ursäktar sitt egna beteende när någon ev tagit självmord med att "dent var personens egna fel, dennes egna val. Man förstår inte att personen blir sjuk, otroligt sjuk när världen rasar samman och man bortslår att det ens fanns någon möjlighet till att hjälpa personen utan det finns det psykolog till som minsann lagar och reparerar och löser alla problem personen kan tänkas ha. Bara personens egna fel som inte sökte hjälp när hen var så sjuk. O för att inte tala om kommentarer som "hen var dum i huvudet ändå så ingen skada skedd osv.


    Nej, så kör erat race.. ni är alla så duktiga, aldrig gjort något fel och minsann inte skyldig till att hjälpa någon utan alla ska bara visa tacksamhet över just eran existens.


    Sen knackar verkligheten på dörren och då går allt åt helvete för alla istället.


    Läste ni fallet om snubben som dödade sitt x mamma och satte x:et i livshotande skador precis nyligen?? Tror det var i Örebro.


    Han gick lös med en kofot. Det hade kunnat förhindrats garanterat om man började bry sig om varandra istället för att hela tiden tala om för alla andra vilka skyldigheter man minsann inte har osv.

  • Anonym (hmm)

    Sen har vi ju alla män som faktiskt tar livet av sig också. Men det spelar ju ingen roll.. Flesta av er här inne skulle säkert spotta på hans grav o t om sätta er ner och kissa på deras gravar om ni fick chansen. Så vidriga är ni och ni skäms inte heller. 


    Men det är bra att islam snart tar över Sverige snart för jag har tröttnat på den svenska fria kvinnans otroliga narcissism och skäms över att vara svensk!

  • Anonym (La)
    Anonym (hmm) skrev 2023-02-14 14:08:46 följande:

    Sen har vi ju alla män som faktiskt tar livet av sig också. Men det spelar ju ingen roll.. Flesta av er här inne skulle säkert spotta på hans grav o t om sätta er ner och kissa på deras gravar om ni fick chansen. Så vidriga är ni och ni skäms inte heller. 


    Men det är bra att islam snart tar över Sverige snart för jag har tröttnat på den svenska fria kvinnans otroliga narcissism och skäms över att vara svensk!


    Stackars dig, måste vara tungt att vara så bitter, men det blir ju inte lättare att hitta någon som bryr sig om dig då. Märks att du mår riktigt dåligt och är missnöjd med dig själv och ditt liv. Kontakta vc, de kan säkert hjälpa dig vidare. 
  • FridaFox

    Jahaaaa, så exet skulle stannat med en psykopat och ägnat sitt liv åt att pyssla om den lille plutten för annars blir han så arg. Kvinnor ska ta ansvaret för att pyssla om, vårda och sköta om män. Men okej, män är som barn eller svagbegåvade anser du? De är inte kapabla att ta ansvar över sitt eget liv med andra ord. Men då så, lobba för att omyndigförklara hela manssläktet då, om de nu är så underutvecklade. @hmm

  • Anonym (Tröttmamma)

    Tack igen för alla stärkande råd ❤❤ 

    Jag kommer vända mig till familjerätten så de får hjälpa oss med detta. Dottern har visat tydligt och sagt saker som hör mig orolig på riktigt. Jag har alltid tänkt att det viktigaste är att hon har sin pappa men som det är nu vill hon inte längre åka dit. Och innan någon säger något om det så är det inte pga att jag påverkat henne. Jag har alltid varit mån och typ tvingat dit henne mot sin vilja. Vilket jag skäms nu för om han utsätter henne för dessa ständiga förhör.

    Det han håller på med är inte okej. Det tar för mycket energi från våran familj och jag förstår inte hur hans sambo klarar av dessa ständiga pådrag. För att upplysa hmm som dessutom verkar ha avvikit kraftigt från trådstarten så väntade jag 2 år efter separationen innan jag träffade en ny man. Och nej, jag hade ingen innan eller. Att prata med dig hmm, är väldigt likvärdigt med mitt ex. Vilda spekulationer om något du omöjligt kan veta något om. Det går inte ens att diskutera. Jag hoppas att du hittar någon att prata med om detta. 

  • Anonym (Ui)

    För det första så svara endast på sånt som gäller barnen!

    Bra att du går till familjerätten, stort lycka till. 

  • Yllop

    Polisanmäl exet. Att skicka kränkande sms eller ett stort antal sms är ofredande.

  • Anonym (,_NKLÖ)
    Anonym (hmm) skrev 2023-02-14 09:49:50 följande:

    Bara för att det är lagligt så betyder det inte att det är rätt. Jag förmodar att du skilde dig först efter att du hade träffat en ny, eller hur ? 


    Uppenbarligen känner sig ditt x något enormt jävligt sviken och förd bakom ljuset och kan inte släppa grejen. Är inte det om något psykisk misshandel som har skett så vet jag inte vad. 


    Du har sårat han enormt. Du har bidragit till att han laggar. 
    Men visst låt gå, livet ändras och man kan vela skiljas och bryta upp. Frågan är ju HUR du faktiskt gjorde det på. Förväntar mig dock ingen ärlighet som anonym över internet. 

    Allt är inte ditt fel, utan det är "den starka kvinnans samhällets fel". Det är okej att skada männen något så extremt känslo-mässigt för kvinnan har ju rätt till sin frihet, och JA det har dom verkligen! Men det bör skötas med ansvar. Inte genom att ställa den andre på kanten av stupet rakt av!!!


    Det borde vara olagligt att inleda ett nytt förhållande inom 6-12 månader ifrån att man har genomgått en skilsmässa, så ALLA parter hinner få läka eller åtminstone acceptera vad som faktiskt sker.


    Du bör ta dig o ditt x och gå på ett riktigt samtal. Just för att han ska få finna en acceptans och kanske kunna få medicin utskrivet som lättar på hans ångest istället för att försöka fixa att han inte ens ska få träffa sitt barn heller för då lär han ju gå totalt i taket eller längst ner för stupet med tanke på hur han verkar må.


    Hjälp dig själv och honom genom att ta ett samtal hos en "parrådgivare / psykolog" så kanske allt kan bli bra om 1 år eller 2 år mellan er alla istället för att han kanske avslutar sitt liv eller gör er illa eller går och hatar dig för resten av sitt liv. Och nej, din kille ska inte följa med på det samtalet.


    Jag tolkar det som att TS ex ansåg att allt var TS fel oavsett vad hon sa eller gjorde eller vad som hände fast det inte alls var så. Alltså, psykisk misshandel från hans sida redan då. 


     

Svar på tråden När man inte orkar få sms av pappan längre?