• Knorrkurre

    Narcissistisk familjemedlem som inte flyttar

    Hej! Jag har ett syskon som är tillsammans med en riktig narciccist/psykopat. Hen misshandlar mitt syskon psykiskt varje dag. Får inte umgås med vem som helst, är mitt syskon ute efter jobbet (tex extratid på jobb alt handlar alt utbildning via jobbet) så är hen otrogen enl hen. Hen är heller inte riktigt sjysst mot deras gemensamma barn. Kan stå ute på balkongen o röka medan ettåringen (och innan barnet fyllde ett dessutom) var ensam inne - utan uppsikt etc. 


    Syskonet mitt står på kontraktet för lgh. Syskonet betalar allt då hen är hemma med barnet och vägrar söka jobb. Nu har barnet börjat skolas in på fsk så vi hoppas på lite lugnare för barnet iaf, lite trygga människor runtom osv. 


    Till saken hör att de bägge blivit orosanmälda till soc pga lögner från andra familjemedlemmar så ofta att de hamnat under utredning där. 


    Mitt syskon har bett hen flytta ut otaliga gånger. Har sagt att det är slut osv, men hen vägrar. 
    Hur går man tillväga?? 

  • Svar på tråden Narcissistisk familjemedlem som inte flyttar
  • Anonym (Kontaktar polisen)

    Man kontaktar polisen och ber om hjälp med avhysning. Det kommer ta tid, särskilt om hen är en hon eller en hen. Men det verkar på beteendet som hen är en han och då agerar polisen ofta lite snabbare. 

  • Anonym (Flytta)

    Det kan bli besvärligt om hen är skriven där också. Det är ju även hens hem.
    Ta hjälp av dina era närmaste och hitta ett annat boende, anmäl hen för polisen och flytta.
    Samla bevis för misshandeln.

    Ta hjälp av många. Det finns säkert möjlighet på socialkontoret också. Det är viktigt för barnen att du kommer ifrån hen.
    Om det är en man du pratar om kan det vara viktigt att ni nte utsätter dig för fara om han blir våldsam.

    Ni ska ha ett bra liv utan idioter.

Svar på tråden Narcissistisk familjemedlem som inte flyttar