• Anonym (Sandra)

    Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)

    Jag gjorde det för att ha något att använda mot min dotters pappa om det skulle bli vårdnadstvist.. och jag ångrar mig otroligt mycket nu. Ett bråk när vi försökte ta oss förbi varandra i hallen efter att jag försökte slänga ut honom och alla hans kläder (när han ville göra slut ) ledde till att jag ramlade mot en garderob och en bilbarnstol som stod ganska ostabilt ovanpå ramlade ner i mitt huvud så jag fick en bula.  Man kan ju diskutera hur mycket det var hans fel .. men jag sa iallafall att han hade slagit mig i huvudet (och att jag inte visste om det var med handen eller något föremål) både till mitt äldsta barn som är tonåring  (som hörde bråket och kom ut efteråt) och till min familj och polisen som kom dit. 

    Jag ångrade mig nästan direkt och ringde några dagar efter och sa att jag  helst vill att det läggs ner och att jag inte kom ihåg exakt vad som hände .. men de har inte lagt ner utan förra veckan tog de in äldsta dottern på förhör. Hon såg ju inget men hon hörde att det var bråk och hörde dunsar säger hon och så har ju jag sagt till henne att han slog mig. 
    Jag kommer antagligen bli kallad till förhör igen och har tänkt vara ärlig nu.. Men kan jag bli åtalad för falsk tillvitelse? Eller kan mitt ex bli dömd iallafall? 


    Vet att jag är en hemsk människa som har gjort det här.. har aldrig ångrat nånting så mycket i hela mitt liv. Vill inte gå in på exakt vad men mitt ex har saker att använda mot mig (bland annat att jag har borderline vilket kanske förklarar mitt hemska beteende) och jag fick panik och ville ha något att använda mot honom. Han har inte alltid varit så snäll mot mig , kallat mig för saker osv.. och han kanske var lite hårdhänt när jag försökte ta mig förbi honom.. men han slog mig inte ..till skillnad från flera jag har träffat innan (bland annat äldsta dotterns pappa) har han faktiskt aldrig gjort det. Och nu tror polisen , min familj, soc och alla att han har det..

    Kan jag ställa allt till rätta på något sätt? Kommer inte kunna se min yngsta dotter i ögonen om jag vet att jag har fått hennes pappa att bli oskyldigt dömd.. vet inte vad jag tänkte..

  • Svar på tråden Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)
  • Anonym (Stamhj)
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 18:50:41 följande:
    Nej det är ju inte värt att nån ska bli oskyldigt dömd på grund av det.
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 18:46:45 följande:

    Oavsett vad som har hänt så kommer jag säga till polisen att jag ljög om att han slog mig. Han kommer inte anmäla för förtal eller förolämpning. Isåfall är det falsk tillvitelse om poliserna själva anmäler men tar hellre det än en skatteskuld på flera hundratusen eftersom han kan anmäla mig för det om han blir dömd. 


    Vi får se vad vi kommer säga till dottern när hon blir äldre om det här, hon är väldigt liten nu. Förhoppningsvis behöver hon inte ens veta nått. 



    Anmäl din skatteskuld själv.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-05-02 19:06:56 följande:

    Jag erkände till viss del på rättegången att jag ljugit för polisen gällande en misshandel. Det var dock tvärtom mot det du gjort. När de kom hem till mig och såg mina skador förstod jag att det var kört för oss och de tog honom direkt. Jag vidföll att jag hade ramlat på gatan. 

    De förstod att jag ljög och tog med .ig också samma kväll till ett hotell. Jag har aldrig anmält något men det var nog "bra" att det blev såhär för honom. Han kommer gå i behandlingen för våld I nära relationer.  Han är en jättefin människa. Finaste jag träffat men han gick igenom en hel del elände och tyvärr gick det ut över mig på väldigt många sätt. 

    Var ärlig ts!


    Förstår , ledsen för din skull..Vad hade du för skador? Jag hade bara en bula i huvudet, inget annat . Erkände  du att du hade ljugit om att du hade ramlat? 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 19:11:42 följande:
    Förstår , ledsen för din skull..Vad hade du för skador? Jag hade bara en bula i huvudet, inget annat . Erkände  du att du hade ljugit om att du hade ramlat? 
    Nja, men det var rätt uppenbart. Den gången "bara" i ansiktet. Polisen drog in mig på toaletten och ställde mig framför spegeln och sa TITTA hur du ser ut.
    Vi låg i soffan och kollade film, ville inte öppna. Men det måste man ju till slut. De stod då med kofot för att bryta sig in. Trodde de skulle slå in dörren, var jätterädd.
    Åklagaren sa i rätten "kan dina skador uppkommit på något annat särr". Kanske sa jag bara.
    Han sitter sen länge på anstalt. Vi får bara träffas på övervakat besök där Polisen för samtalet. Har inte gjort det än men vi brevväxlar ofta.

    Bara en bula i huvudet kommer det nog inte hända något med om det var en engångsgrej?
  • Anonym (......)

    Stackars era barn! Tycker du att de förtjänar er som föräldrar??

  • Anonym (Sandra)
    Anonym (......) skrev 2023-05-02 19:35:53 följande:

    Stackars era barn! Tycker du att de förtjänar er som föräldrar??


    De förtjänar absolut bättre än att behöva vara med om såna här bråk. Men jag tror inte det är aktuellt att de ska omplaceras och jag ammar fortfarande yngsta. Vi kommer ta emot den hjälp vi kan få av socialtjänsten (familjebehandling osv) och så tror jag det här var en väckarklocka för båda. 
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-05-02 19:35:45 följande:
    Nja, men det var rätt uppenbart. Den gången "bara" i ansiktet. Polisen drog in mig på toaletten och ställde mig framför spegeln och sa TITTA hur du ser ut.
    Vi låg i soffan och kollade film, ville inte öppna. Men det måste man ju till slut. De stod då med kofot för att bryta sig in. Trodde de skulle slå in dörren, var jätterädd.
    Åklagaren sa i rätten "kan dina skador uppkommit på något annat särr". Kanske sa jag bara.
    Han sitter sen länge på anstalt. Vi får bara träffas på övervakat besök där Polisen för samtalet. Har inte gjort det än men vi brevväxlar ofta.

    Bara en bula i huvudet kommer det nog inte hända något med om det var en engångsgrej?

    Beklagar verkligen allt du har behövt vara med om. Har ni barn också? 


    Det här var bara en bula och det har aldrig hänt förut. 

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 20:42:50 följande:

    Beklagar verkligen allt du har behövt vara med om. Har ni barn också? 


    Det här var bara en bula och det har aldrig hänt förut. 


    Vi har vuxna barn som inte är gemensamma. Aldrig bott ihop men var tillsammans 24/7. Vi säger också att det var en väckarklocka för oss. Han kommer gå behandling för män som misshandlat sin kvinna och jag via soc för kvinnor som upplevt våld I nära relation.  Jag tror på oss och önskar dig/er all lycka till. 
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-02 20:42:50 följande:

    Beklagar verkligen allt du har behövt vara med om. Har ni barn också? 


    Det här var bara en bula och det har aldrig hänt förut. 


    Men man måste väl inte betala skatt för CAMs eller?

    Är det slut mellan er nu? Så att barnen slipper era bråk?
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-05-02 22:40:57 följande:
    Vi har vuxna barn som inte är gemensamma. Aldrig bott ihop men var tillsammans 24/7. Vi säger också att det var en väckarklocka för oss. Han kommer gå behandling för män som misshandlat sin kvinna och jag via soc för kvinnor som upplevt våld I nära relation.  Jag tror på oss och önskar dig/er all lycka till. 
    Har du hittat ett boende?
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Anonym man) skrev 2023-05-02 16:51:56 följande:

    Du är en vidrig människa. Detta hände mig, dotterns mamma fick en period enskild vårdnad, när det sedan påvisades att det var lögn åtalades hon för detta och en del andra saker också. Dottern var liten då, men vägrar i dag att prata med sin mamma på grund av detta. 


     


    Falsk angivelse är straffbart. Addera förtal, förolämpning osv så riskerar Du om det vill sig illa fängelse.


     


    Fast det var ju bra att göra för att gynna en eventuell vårdnadstvist, men det kommer nog mest gynna honom. 


    Hon ljuger i ts. Han slog henne..
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (!!!) skrev 2023-05-03 00:24:46 följande:
    Men man måste väl inte betala skatt för CAMs eller?

    Är det slut mellan er nu? Så att barnen slipper era bråk?
    Jo egentligen måste man nog det.. men det är svårt praktiskt att göra det vitt, vet inte riktigt hur det skulle gå till. Har till och med läst om en prostituerad som blev dömd för skattebrott 

    Ja det är slut men han är här en del och träffar vårt barn.. men det har inte varit några bråk mellan oss efter det. Det här var ca en månad sen. 
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-03 00:30:11 följande:
    Jo egentligen måste man nog det.. men det är svårt praktiskt att göra det vitt, vet inte riktigt hur det skulle gå till. Har till och med läst om en prostituerad som blev dömd för skattebrott 

    Ja det är slut men han är här en del och träffar vårt barn.. men det har inte varit några bråk mellan oss efter det. Det här var ca en månad sen. 
    Staten får inte vara hallick.

    Vad säger han om anmälan osv?
  • Anonym (S)

    Om barnet far illa tror jag inte socialen tar hänsyn till att det ammar. Vad är bäst? en trygg familj och få modersmjölksersättning eller en otrygg familj med våld och få bröstmjölk? 

  • Anonym (Sandra)
    Anonym (S) skrev 2023-05-03 03:35:14 följande:

    Om barnet far illa tror jag inte socialen tar hänsyn till att det ammar. Vad är bäst? en trygg familj och få modersmjölksersättning eller en otrygg familj med våld och få bröstmjölk? 


    Det kan nog socialen avgöra bättre än du, de har gjort hembesök och träffat mig och barnen. Och just nu är det iallafall inte aktuellt att de ska placeras. Är som sagt inte tillsammans med pappan längre.
  • Anonym (S)
    Anonym (Sandra) skrev 2023-05-03 11:17:17 följande:
    Det kan nog socialen avgöra bättre än du, de har gjort hembesök och träffat mig och barnen. Och just nu är det iallafall inte aktuellt att de ska placeras. Är som sagt inte tillsammans med pappan längre.
    Absolut har inte sagt annat. Jag kommenterad bara din kommentar om att socialen inte kommer omhänderta för att du ammar. Så min poäng är att om ett barn far illa så omhändertar dom ändå. 
Svar på tråden Ljugit för polisen / falsk anmälan (långt)