• Anonym (Ledsen)

    Olika syn på alkohol

    Lever med en man och två mindre barn.


    Min man har druckigt mycket alkohol under många många år. Alldeles för mycket mot vad jag anser är ok. 
    Innnan barnen var det flera äl per dag. Sen efter det har han gått över till sprit. Vilken han gömmer pga att jag anser att det inte är ok. 
    Så numera dricker han flera gånger i veckan. Eftersom han gömmer spriten så vet jag ju inte riktigt. Han tycker det är fel på mig som anser att man inte dricker så ofta som han gör. 
    Så nu skulle han hämta sonen på kalas vid 16 och hade druckigt. Så han cyklade iväg och hämtade honom. 
    Han tyckte detta var helt ok medan jag är fly förbannad. 
    Så jag har bestämt mig föe att lämna han. Enligt mig så är han en alkoholist. Ver inte vad jag vill få ut av detta meddelande. Men man kan verkligen inte hjälpa någpn som inte vill.....
  • Svar på tråden Olika syn på alkohol
  • Anonym (A)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-05-06 17:33:44 följande:
    Olika syn på alkohol

    Lever med en man och två mindre barn.


    Min man har druckigt mycket alkohol under många många år. Alldeles för mycket mot vad jag anser är ok. 
    Innnan barnen var det flera äl per dag. Sen efter det har han gått över till sprit. Vilken han gömmer pga att jag anser att det inte är ok. 
    Så numera dricker han flera gånger i veckan. Eftersom han gömmer spriten så vet jag ju inte riktigt. Han tycker det är fel på mig som anser att man inte dricker så ofta som han gör. 
    Så nu skulle han hämta sonen på kalas vid 16 och hade druckigt. Så han cyklade iväg och hämtade honom. 
    Han tyckte detta var helt ok medan jag är fly förbannad. 
    Så jag har bestämt mig föe att lämna han. Enligt mig så är han en alkoholist. Ver inte vad jag vill få ut av detta meddelande. Men man kan verkligen inte hjälpa någpn som inte vill.....

    Du skulle litat på din känsla redan innan ni skaffade barn, och gjort slut då. 


    Men bättre sent än aldrig. 

  • Anonym (Syster)

    Bra att du tagit ditt förnuft till fånga och ska lämna honom. Börja med att se över:

    *Din inkomst, gör en ungefärlig budget för framtiden. Kom ihåg bostadsbidrag och underhållsbidrag.
    *Boende - ska du ställa dig i kö eller ta över bostaden?
    *Vad som händer i en bodelning mellan er - vem får vad?
    *Fundera på var barnen ska bo - hos dig så klart, eftersom han är alkoholist.

  • Anonym (go!)

    Gör inte som min mamma och lämna först när det är för sent. Dina barn förtjänar att inte leva så.

  • Anonym (Ledsen)

    Jättetuff stund nu. Sån fruktansvärd ångest. Har gråtit så himla mycket. 
    Han reaktion är att lägga sig i sängen med plattan å glo. Inte en reaktion eller nåt. Noll intresse 

  • Anonym (go!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2023-05-06 18:14:30 följande:

    Jättetuff stund nu. Sån fruktansvärd ångest. Har gråtit så himla mycket. 
    Han reaktion är att lägga sig i sängen med plattan å glo. Inte en reaktion eller nåt. Noll intresse 


    Du ser. Han bryr sig inte. Vad ska du grina för, bli arg, och dra istället.
Svar på tråden Olika syn på alkohol