• Bisexärbäst

    Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?

    Jag klagar inte, jag är lyckligt singel men jag undrar om en bisex kvinna eller man träffar en helstraight partner, gifter sig och njuter av livet. Den bisexuella går miste om en del av sitt sexliv om straight partnern förvägrar den bisexuelle rätten av att njuta av sex med en sexkompis.
    Varför är det så jävla svårt att acceptera varandras sexualitet och varför ska det behöva smygas med. Den bisexuelle blir troligen en mycket bättre partner i relationen om denne också får vara hel.

  • Svar på tråden Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?
  • Anonym (Shag)
    Anonym (??) skrev 2023-05-29 10:03:59 följande:
    Va? Säger vem? 
    Varför klistra in något okänt från var som helst? 
    "Påtvingad monogami och tvåsamhet gör oss ofta olyckliga ? i ett öppet samhälle kan fri kärlek vara en lösning"
  • Anonym (Shag)

    Det är inte naturligt att vara en monogam person.


     


    Tanken på äktenskap är mycket romantiskt. Jag tycker att det är en vacker idé och utövandet av det kan vara en vacker sak. Men jag tror att det går emot vår instinkt.


     


    Tvåsamhet är mycket jobb. Och det faktum att det är så jobbigt för så många ? för alla ? visar att det inte är naturligt.

  • Anonym (??)
    Anonym (Shag) skrev 2023-05-29 10:23:46 följande:
    "Påtvingad monogami och tvåsamhet gör oss ofta olyckliga ? i ett öppet samhälle kan fri kärlek vara en lösning"
    Säger vem? Varifrån? Är det du som säger det? Varför klistrar du in något okänt från var som helst? 

    Jag kan skriva följande då:

    Monogami är det enda naturliga och de som inte håller med ska lagstadgas till det. 

    Det blir lika ok. 
  • Anonym (Nej)

    Man kan väl ha ett öppet förhållande om man vill? Och det gäller väl inte bara heterosexuella, en bisexuell kan väl lika gärna bli ihop en homosexuell (eller bisexuell) - är de mer okej med otrohet menat du?

  • Ascendere
    Anonym (Shag) skrev 2023-05-29 10:25:32 följande:

    Det är inte naturligt att vara en monogam person.


     


    Tanken på äktenskap är mycket romantiskt. Jag tycker att det är en vacker idé och utövandet av det kan vara en vacker sak. Men jag tror att det går emot vår instinkt.


     


    Tvåsamhet är mycket jobb. Och det faktum att det är så jobbigt för så många ? för alla ? visar att det inte är naturligt.


    Andra saker som inte är "naturligt": 

    - Ta penicillin 
    - Åka bil
    - Skita i toaletten
    - Använda kondom
    - Läsa böcker
    - Använda tvål och schampoo
    - Bo i hus

    Osv osv
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Shag) skrev 2023-05-29 10:25:32 följande:

    Det är inte naturligt att vara en monogam person.


     


    Tanken på äktenskap är mycket romantiskt. Jag tycker att det är en vacker idé och utövandet av det kan vara en vacker sak. Men jag tror att det går emot vår instinkt.


     


    Tvåsamhet är mycket jobb. Och det faktum att det är så jobbigt för så många ? för alla ? visar att det inte är naturligt.


    Måste man vara monogam? Det har väl inget med bisexualitet att göra? Låter mer som homosexuella som vill ha en heteronormativ familj att visa upp och samtidigt ha sexpartners vid sidan av. 
  • Anonym (L)

    Nu tror jag du har fått saker lite om bakfoten här. Att vara bisexuell betyder inte att du har en omättlig aptit för sex med personer av båda könen... Det är att du känner attraktion och kan bli kär i båda könen. Jag är bisexuell och har ett förhållande med en man. Jag har haft förhållanden med kvinnor tidigare. Jag älskar min man och vill endast ha sex med honom. Jag är kär i HONOM. Om du är hetero, man och sambo med en kvinna, längtar du ständigt efter att ha sex med andra kvinnor hela tiden? Eller vill du främst ha sex med din partner som du förhoppningsvis älskar?
    Det är exakt samma resonemang.

  • Anonym (Doktorlove)

    Jag tänker att dina funderingar kokar ned till vad du själv vill, vilka känslor du har kring detta, hur du vill ha ditt liv med en ev partner av mer fast karaktär där en djupare typ av känslo ligger till fundament till er relation. Här är mitt råd, känn efte, vilket du antagligen redan gjort/ gör med tanke på frågan du skickat ut bland alla oss andra proffstyckare 😉

    Jag tror att kärnan till detta, då
    du väl bestämt dig för hur du vill ha det, vad som passar ditt känsloliv/ sexliv bäst är att kommunicera detta tydligt ut mot potentiella partners. Och gör det fort, inte ett år in i relationen.  Riv av plåstret direkt! Tända ljus, ögon som ser in i varandra, vinglas som möts eller höjs. 

    - Jag är bi med ett möjligt behov av sex med det egna könet. Hur ser du på det i en eventuell djupare relation?

    Sen får du vara beredd på skiftande svar förstås, och det kan ju även inbegripa svar som du kanske är mindre nöjd med att få höra, i flera avseenden.


     

  • Core

    Du får väl träffa nån med samma behov, som också vill hålla på med annat på sidan om. Det är sällan man helt delar syn på sexualitet även i hetero förhållanden, är det legitimerat för den ene parten att ha nån vid sidan av om denne gillar analsex exempelvis? Så fungerar inte vanliga relationer, men det finns folk där ute som vill ha öppna förhållanden 

  • Core
    Bisexärbäst skrev 2023-05-28 20:26:19 följande:
    Vad är det som är märkligt. Sex är sex och förhållandet en annan sak.  Släpp varandra fria och få ett mycket bättre förhållande
    De finns de som delar din syn, träffa en likasinnad så är problemet löst
  • Ocdmänniska

    Du blanda inte in oss andra bisexuella i det här, du vill inte ha en partner helt enkelt utan vill leva fritt med att ha sex men vem du vill. Har inget med bisexualitet att göra!. Jag vill inte ha andra utan bara min fästman. 

  • goodtimes718
    Bisexärbäst skrev 2023-05-28 20:26:19 följande:
    Vad är det som är märkligt. Sex är sex och förhållandet en annan sak.  Släpp varandra fria och få ett mycket bättre förhållande
    Kan bara hålla med. Kärlek och sex går att skilja på. 
  • Sugetpar

    Jag är bisexuell men inte min sambo. men jag träffar kvinnor och njuter med dom själv och tillsammans med sambon.
    // Lena 

  • Anonym (Micke)
    Bisexärbäst skrev 2023-05-28 20:06:04 följande:
    Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?

    Jag klagar inte, jag är lyckligt singel men jag undrar om en bisex kvinna eller man träffar en helstraight partner, gifter sig och njuter av livet. Den bisexuella går miste om en del av sitt sexliv om straight partnern förvägrar den bisexuelle rätten av att njuta av sex med en sexkompis.
    Varför är det så jävla svårt att acceptera varandras sexualitet och varför ska det behöva smygas med. Den bisexuelle blir troligen en mycket bättre partner i relationen om denne också får vara hel.


    Mitt exx var bisexuell och hon fick gärna ha sex med tjejer under förutsättning att
    även jag fick vara med och leka. Men helt oproblematiskt var det inte.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vet faktiskt inte. Jag tror att om jag träffar rätt kvinna så skulle jag vara nöjd med att hon och jag ligger. Jag skulle nog tycka det var sexigt om hon är bisexuell, och kanske t o m skulle tycka det var ok om hon träffar kvinnor ibland Flört

  • Anonym (Kräks på slampor)

    För att jag inte gillar eller ens skulle respektera en lösaktig partner.

Svar på tråden Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?