• Bonusförälder

    Långtids vab

    Är det fler som långtids vabbar med sitt barn?
    Jag har varit hemma med dottern sedan maj -22. Fram till årsskiftet var det för vård av allvarligt sjukt barn. Efter det har vi haft vanlig vab. 
    Nu har vi använt de 120 dagar dottern får från Fsk. 
    Är det någon som har erfarenhet av vad som händer sen? Är Fsk helt omöjliga med att godkänna mera vab? Har ri gr dem flera gånger men får aldrig något svar.

  • Svar på tråden Långtids vab
  • Tomelilla15

    Vadå får aldrig något svar från fk? De svarar inte i telefon? Eller säger att de inte vet? skicka in din fråga på mail istället. 

  • Bonusförälder

    "Det beror på" är det svar jag får sen hänvisar de till de 120 dagarna och reglerna kring dem. De liksom "dansar" runt ämnet och vill inte ge några svar..

  • Anonym (N)

    Om barnet är allvarligt sjukt (typ livshotande) kan man få fler dagar. Annars gäller det att pussla med föräldraledigt, semester, barnvakter, sparade pengar osv.

  • Anonym (H)

    Jag skulle säga nej, ni kan nog inte beviljas fler dagar, men de får inte uttala sig i enskilda fall utan kan enbart ta hänsyn till en reell ansökan. Ni kommer sannolikt nekas om barnets sjukdom inte är allvarlig/livshotande, styrkt med läkarintyg. 

Svar på tråden Långtids vab