• Anonym (Hejpådig)

    Minneslucka

    Är det möjligt att 7 månader efter en fylla få för sig att man legat med en kille. Dock finns det inget som tyder på att man har gjort det men då har man fått för sig att man kanske haft en minneslucka på 1 timme och under tiden har det hänt? För i övrigt minns man hela kvällen, allt från hur man tog sig dit, hem, vad man åt och vart man sov.  


    dessutom frågat killen som sagt att det inte har hänt, och själv har man inga som hälls minnesfragmen..

  • Svar på tråden Minneslucka
  • Anonym (njet)

    Nej det är inte speciellt troligt och har man såna problem behöver man nog uppsöka vården / psykolog.

  • Anonym (XXX)
    Anonym (Prat) skrev 2023-08-23 21:17:19 följande:
    Säkert. Eller så vill du bara jävlas med TS.
    Sådant händer faktiskt. Tyvärr. Det är även vanligt att män smusslar "våldtäktsdrogen" Rohypnol i kvinnors drinkar på krogen och på fester. Då blir kvinnorna medgörliga och minns inget efteråt, samtidigt som drogen snabbt går ur kroppen så att det inte går att bevisa att kvinnan varit drogad, ens om hon skulle söka upp polisen eller sjukvården dagen därpå.
  • Anonym (Prat)
    Anonym (XXX) skrev 2023-08-24 23:28:34 följande:
    Sådant händer faktiskt. Tyvärr. Det är även vanligt att män smusslar "våldtäktsdrogen" Rohypnol i kvinnors drinkar på krogen och på fester. Då blir kvinnorna medgörliga och minns inget efteråt, samtidigt som drogen snabbt går ur kroppen så att det inte går att bevisa att kvinnan varit drogad, ens om hon skulle söka upp polisen eller sjukvården dagen därpå.
    Jadå, visst blir kvinnor drogade, men i TS fall kommer hon ihåg precis hela kvällen glasklart. Att då tänka att hon skulle glömt att hon haft sex med någon nån gång mitt i är fullständigt orimligt.

    Occams rakblad.
  • Anonym (njet)
    Anonym (XXX) skrev 2023-08-24 23:28:34 följande:
    Sådant händer faktiskt. Tyvärr. Det är även vanligt att män smusslar "våldtäktsdrogen" Rohypnol i kvinnors drinkar på krogen och på fester. Då blir kvinnorna medgörliga och minns inget efteråt, samtidigt som drogen snabbt går ur kroppen så att det inte går att bevisa att kvinnan varit drogad, ens om hon skulle söka upp polisen eller sjukvården dagen därpå.
    Ja precis "minns inget efteråt" INTE "minns allt utom just knullandet"

    Att just när brallorna åkte ner så försvann minnet... och så fort man drog på sig dem igen så kom den tillbaka... händer inte på riktigt nej.
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (njet) skrev 2023-08-25 11:43:50 följande:
    Ja precis "minns inget efteråt" INTE "minns allt utom just knullandet"

    Att just när brallorna åkte ner så försvann minnet... och så fort man drog på sig dem igen så kom den tillbaka... händer inte på riktigt nej.
    Ja det är ju problemet, inser ju hur fånigt det låter men ändå kan jag inte släppa tanken 
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-15 13:06:51 följande:
    Ja det är ju problemet, inser ju hur fånigt det låter men ändå kan jag inte släppa tanken 

    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-15 13:06:51 följande:
    Ja det är ju problemet, inser ju hur fånigt det låter men ändå kan jag inte släppa tanken 
    Och därför behöver du professionell hjälp. Inte med händelsen utan med dina tvångstankar.
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Prat) skrev 2023-11-15 17:38:09 följande:

    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-15 13:06:51 följande:
    Ja det är ju problemet, inser ju hur fånigt det låter men ändå kan jag inte släppa tanken 
    Och därför behöver du professionell hjälp. Inte med händelsen utan med dina tvångstankar.
    Jag har professionell hjälp, får Det Av Både bm och psykolog 
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-15 20:24:50 följande:
    Jag har professionell hjälp, får Det Av Både bm och psykolog 
    Hjälper den?
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (Prat) skrev 2023-11-16 01:44:51 följande:
    Hjälper den?
    Det hjälper, men jag har inte träffat psykologen på 3 veckor då jag vart beräknad denna vecka och hon skulle hörs av sig i slutet av november. Så har inte kunnat prata ut.. 
  • Anonym (Prat)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-16 05:00:45 följande:
    Det hjälper, men jag har inte träffat psykologen på 3 veckor då jag vart beräknad denna vecka och hon skulle hörs av sig i slutet av november. Så har inte kunnat prata ut.. 
    ok.

    Dock verkar  du ju ha kvar tvångsorostankarna kring detta?
  • Anonym (XXX)

    Fast jag förstår inte varför du inte bara gör som jag säger? Skicka efter ett DNA-test-kit så att du har det (kan kännas bra att ha det hemma redan, så att du känner att det är på gång), och så fort barnet är fött så testar du i all hemlighet. Du behöver inte berätta för din man att du gör det, du tar bara några hårstrån med hårsäckarna kvar eller en använd tandborste eller ett använt tuggummi från honom.

    Högst två veckor tar det, och så har du svaret! Du behöver inte springa runt och babbla om detta med en massa människor, du sätter bara dig själv i en dålig dager. Och ingen av dem du pratar med kan ge dig något avgörande svar ändå. Det kan bara ett DNA-test. I värsta fall får du en soc-anmälan på dig.

  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-16 11:24:16 följande:

    Fast jag förstår inte varför du inte bara gör som jag säger? Skicka efter ett DNA-test-kit så att du har det (kan kännas bra att ha det hemma redan, så att du känner att det är på gång), och så fort barnet är fött så testar du i all hemlighet. Du behöver inte berätta för din man att du gör det, du tar bara några hårstrån med hårsäckarna kvar eller en använd tandborste eller ett använt tuggummi från honom.

    Högst två veckor tar det, och så har du svaret! Du behöver inte springa runt och babbla om detta med en massa människor, du sätter bara dig själv i en dålig dager. Och ingen av dem du pratar med kan ge dig något avgörande svar ändå. Det kan bara ett DNA-test. I värsta fall får du en soc-anmälan på dig.


    Alltså va vadå soc anmälan? 
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-16 19:33:18 följande:
    Alltså va vadå soc anmälan? 
    Ja, om vårdpersonalen börjar tro att du har vanföreställningar. Eller att du har sådana avancerade alkoholvanor att du får blackouts. Folk har blivit anmälda för mindre. Man kan inte berätta sådant där för någon inom vården.
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-16 22:22:21 följande:
    Ja, om vårdpersonalen börjar tro att du har vanföreställningar. Eller att du har sådana avancerade alkoholvanor att du får blackouts. Folk har blivit anmälda för mindre. Man kan inte berätta sådant där för någon inom vården.
    Det är skillnad på vanföreställningar och tvångstankar 
  • Anonym (njet)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-17 13:58:54 följande:
    Det är skillnad på vanföreställningar och tvångstankar 
    Men ingen av dem är bra och istället för att lägga fokus på skillnaden mellan dem så är det väl bättre att lägga fokus på att vi av med dem oavsett vilken av dem det är?
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (njet) skrev 2023-11-17 16:30:08 följande:
    Men ingen av dem är bra och istället för att lägga fokus på skillnaden mellan dem så är det väl bättre att lägga fokus på att vi av med dem oavsett vilken av dem det är?
    Behövdes inget DNA test 😊
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Hejpådig) skrev 2023-11-22 16:31:27 följande:
    Behövdes inget DNA test 😊
    Har barnet kommit nu alltså. Antar att du menar att de två männen tillhör olika etniska grupper (eller hur man får uttrycka det idag - typ en vit, en svart), eftersom du kan vara så säker på en gång?
  • Anonym (Hejpådig)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-22 17:56:04 följande:
    Har barnet kommit nu alltså. Antar att du menar att de två männen tillhör olika etniska grupper (eller hur man får uttrycka det idag - typ en vit, en svart), eftersom du kan vara så säker på en gång?
    Ja precis den ena killen var vit svensk ljusa ögon blont hår och allmänt super ljus ( killen ja tönkte att jag kanske hade letat med) Medans andra killen är mörkhyad svart från Afrika. bebis var röd och rosa första dagarna och har ni börjat få en ljus brun färg. vilket inte hade varit möjligt OM ja hade legat med andra killen då jag är ganska ljus och svensken är riktigt ljus 😊 medans pappan är från Afrika 
Svar på tråden Minneslucka