• Kenzabus

    NÅGON SOM KAN ÖVERSÄTTA TILL MIG ?

    Anteckning utan fysiskt möte

    2023-09-04 08:59
    Antecknad av
     
    Provresultat

    PAD från konisering 2023-08-29 visar slyngkon cervix med områden av HSIL, ställvis CIN 3 och radikalt med snäv marginal endocervikalt.


    Planering

    Informationsbrev till patienten. Uppsatt för dubbelanalys om 6 månader efter koniseringen. Går att skjuta på några veckor för att bli post partum.


    Brev till

    Utgående brev 39 till patienten är skickat av vårdadministratör enligt gällande rutin.


    Fråga till Barnmorskan
  • Svar på tråden NÅGON SOM KAN ÖVERSÄTTA TILL MIG ?
  • Anonym (M79)

    Man har vid en mindre kirurgiskt ingrepp hittat områden med cellförändringar som eventuellt kan tolkas som förstadium till livmoderhalscancer. Man avvaktar ett halvår samt ett par veckor till efter förlossningen för vidare cellprov. 

  • Anonym (Ta)

    Okej men jag tog bort cellförändringar förra veckan, detta svaret betyder att dom hittat ytterligare? 🥹

  • Anonym (M79)
    Anonym (Ta) skrev 2023-09-05 18:41:42 följande:

    Okej men jag tog bort cellförändringar förra veckan, detta svaret betyder att dom hittat ytterligare? 🥹


    Nej.

    Det betyder att man i labbet har konstaterat de misstänkta cellförändringarna i vävnaden som man tagit ut. Det är alltså inte cancer utan sjuka celler som senare kan mutera till cancerceller.

    Det finns inget som tyder på att du skulle ha ytterligare cellförändringar kvar, men man vill ändå göra ett riktigt ordentligt cellprov om ett halvår för att vara helt säker på att du är helt frisk. Du är i goda händer och behöver inte oroa dig.
  • Kenzabus

    Okej, tack snälla för svar ! 😍😍😍😍 
    skönt att höra! 

Svar på tråden NÅGON SOM KAN ÖVERSÄTTA TILL MIG ?