• Verron

    Vi ska välja fastighetsbox i vår bostadsrättsförening

    D
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-23 13:29
    Hej alla underbara Familjeliv-medlemmar! råkade spara inlägget innan jag skrev min text... typiskt.

    Jag har blivit utsedd att hjälpa vår bostadsrättsförening med att välja en ny fastighetsbox, och jag känner mig lite överväldigad av alla de alternativ som finns där ute. Vi behöver både en för inomhusbruk och en för utomhusbruk.

    Jag har surfat runt och kollat på olika modeller, märken, material, låssystem och andra funktioner, men ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Det känns som att varje val jag gör leder till fler val! ????

    Vad har ni för erfarenheter? Finns det några specifika märken eller modeller som ni rekommenderar särskilt? Har ni några tips på vad man ska tänka på när man väljer en fastighetsbox, särskilt för utomhusbruk? Jag vill verkligen göra ett bra val både när det kommer till kvalitet, säkerhet och estetik.

    Tacksam för all hjälp och alla tips! ????
  • Svar på tråden Vi ska välja fastighetsbox i vår bostadsrättsförening
  • LFF

    Varför ska ni ha för både inomhus- och utomhusbruk? Är det flera olika huskroppar?

    I vårt bostadsområde har man den svarta (mot tegelväggen) för utomhusbruk.

  • Verron

    Ja precis olika huskroppar. Vi löste det faktiskt nu på morgonen med ett företag som erbjöd en box som sitter i många stockholmslägenheter. Boxicon hade hjälpt bostadsrättsföreningen där min syster är suppleant. 

    Får uppdatera med ett foto sen när det är klart =) hoppas

Svar på tråden Vi ska välja fastighetsbox i vår bostadsrättsförening