• Help123

    Bonusfamilj

    När flyttade ni ihop som bonusfamilj? 


    särbon vill flytta ihop för att spara pengar. Hans dotter vill umgås med mig och min dotter hela tiden.
    jag vill ha kvar tiden med min dotter. han ger mig dåligt samvete 

  • Svar på tråden Bonusfamilj
  • Leontien

    Framgår inte här hur gamla era barn är,  är hans dotter 5år? 15? 

    Men din Reaction är väl iofs svar nog,  ni har varken tänkt eller pratat igenom det nog.  Bo ihop ska ka man inte göra främst av den ekonomiska aspekten det är en bieffekt av allt det andra trevliga inte ett huvudargumen.  Att du vill ha egentid med din dotter och tror att du ska gå miste om det känns också bekymmersamt.  Väldigt mkt red flags här.  


    Vi blev sambor efter knappt ett år,  oklart om vi sparade nå pengar på det då vi köpte hus ihop för att få plats med alla.  

  • joffan

    Jag och min kille flyttade ihop tidigt av olika omständigheter så var det det bästa. Vi hade träffats bara 2 månader bär vi flyttade till en gemensam lägenhet. Men det är egentligen oviktigt för dig. Man flyttar ihop när båda är redo för det. Det låter som du inte är redo för det och då bör ni vänta.

  • Mortiscia80

    Jag skulle säga nej till det där. Han verkar mest vilja utnyttja dig för pengarna, och säkert gratis barnvakt också. Sedan är det verkligen helt fel av honom att ge dig dåligt samvete! Där går gränsen för min del iaf. Säg bara nej.

  • Magical
    Help123 skrev 2023-10-26 23:47:53 följande:
    Bonusfamilj

    När flyttade ni ihop som bonusfamilj? 


    särbon vill flytta ihop för att spara pengar. Hans dotter vill umgås med mig och min dotter hela tiden.
    jag vill ha kvar tiden med min dotter. han ger mig dåligt samvete 


    Att flytta ihop för att spara pengar är väl inte så smickrande? Jag tror de flesta flyttar ihop för att de älskar varann och vill dela livet med varann. 

    Vill du inte så vill du inte, han kan inte tvinga dig. 
  • Help123

    Barnen är 7 och 8år. 


    Ja det är mycket att tänka på. Jag och min dotter har en vana sen innan att umgås mycket hon och jag. jag förstår ju det förändras när man flyttar ihop. 


    såklsrt kommer jag behålla ?egentiden? men den blir inte riktigt på samma sätt. Här är det svårt när hans dotter vill vara med mig och min hela tiden. Kanske hon och pappan Inte haft den egentiden förr så då är det roligare att hänga med oss? Svår balans då ens barn är ens barn. Samtidigt som man måste ?ge? hans barn också tid ? när man flyttar ihop.

    sen är det rörigt att bo här å där i barnveckorna?. Saker som ska hit å dit å kaos här å kaos där. 

Svar på tråden Bonusfamilj