• Svar på tråden Förklara den här bilden
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Tydligt ju) skrev 2024-03-08 10:32:31 följande:
    Med andra ord kvinnor som försöker framställa sig själva som PK och virtue-signalerar.

    Tycker de gott kan vara ärliga istället. Det är inget skamligt i att vilja ha en partner som ser bra ut och tar hand om sin hälsa. 
    Precis. En annan mindre positiv sak man ofta ser är att kvinnor som säger att utseendet inte är så viktigt, gärna pratar skit om mäns utseende, hånar deras utseende.
  • Anonym (Tydligt ju)
    Anonym (Luke) skrev 2024-03-08 10:35:13 följande:
    Precis. En annan mindre positiv sak man ofta ser är att kvinnor som säger att utseendet inte är så viktigt, gärna pratar skit om mäns utseende, hånar deras utseende.
    Det blir lätt så när man ser hur skamlösa en del män är och då särskilt under heta sommardagar då många av dem går omkring helt ogenerat med sina bara ölmagar för alla att beskåda.

    De verkar helt clueless om hur förfärligt osmaklig denna åsyn är för omgivningen att ta in. 
  • Anonym (Luke)
    Anonym (Tydligt ju) skrev 2024-03-08 10:42:59 följande:
    Det blir lätt så när man ser hur skamlösa en del män är och då särskilt under heta sommardagar då många av dem går omkring helt ogenerat med sina bara ölmagar för alla att beskåda.

    De verkar helt clueless om hur förfärligt osmaklig denna åsyn är för omgivningen att ta in. 
    Jag har sett hur skamlösa kvinnor kan vara när de hånar män, och då ser inte männen ut som i ditt exempel.
  • Anonym (Tydligt ju)
    Anonym (Luke) skrev 2024-03-08 10:45:45 följande:
    Jag har sett hur skamlösa kvinnor kan vara när de hånar män, och då ser inte männen ut som i ditt exempel.
    Män är likadana själva om kvinnor så kasta inte sten i glaspalats. 
  • Agda90

    När ska vissa inse att det är ingen skillnad på män och kvinnor? Alla pratar om alla. Den enda skillnaden är att vissa MÄNNISKOR är svin och pratar illa om andra - oavsett kön!

    Antingen kan ni sitta här med ert eviga gnällande om att kvinnor är si eller kvinnor är så eller så kan ni leva ert liv, göra det bästa av det och när ni ser att män eller kvinnor beter sig illa säga ifrån till personen ifråga!
    Gör man inget åt situationen så håller man ju med den som pratar illa om andra... värt att tänka på

  • Överste Senap

    Man blir bedrövad över nivån på inläggen. Det enda grafen visar är att män svajpar mer än kvinnor och det var väl ingen nyhet?
    Att dra slutsatser om kvinnors preferenser ligger långt utanför vad grafen visar. På en dejtingsajt som Tinder finns det i princip bara 2 saker att gå på , utseende och presentation. Och utseende är det man noterar först . Träffar man folk IrL får man möjlighet att bedöma andra egenskaper som Tinder inte erbjuder.
    Sedan spelar det roll vad man är ute efter. Sex eller relation. Är det bara sex det handlar om (och många kvinnor vill inte ens ha tillfälligt sex) så är det yttre viktigare. Är man ute efter en relation så är det andra egenskaper. Jag tror det gäller bägge kön.

    Till de misogyna män som skriver här, ni anklagar kvinnor för att mobba män men det finns inga som gör män en så stor otjänst som ni.

  • Anonym (A)
    Anonym (Tydligt ju) skrev 2024-03-08 10:51:16 följande:
    Män är likadana själva om kvinnor så kasta inte sten i glaspalats. 
    Håller med
  • Anonym (fem)
    Anonym (Luke) skrev 2024-03-08 08:58:02 följande:
    Kvinnor säger att utseendet inte är det viktigaste. Man ska tro på allt som kvinnor säger.
    Finns ingen motsägelse i det.

    Att utseendet är en del av urvalsprocessen betyder inte att det är den viktigaste delen. En man kan kompensera ett svagt utseende med andra faktorer som ändå gör honom till en lämplig partner.

    Sedan, på Tinder, har du inte så mycket mär än utseende att gå på plus någon kort presentation så på tinder blir utseendet viktigt. 
  • Anonym (Luke)
    Agda90 skrev 2024-03-08 11:07:01 följande:

    När ska vissa inse att det är ingen skillnad på män och kvinnor? Alla pratar om alla. Den enda skillnaden är att vissa MÄNNISKOR är svin och pratar illa om andra - oavsett kön!

    Antingen kan ni sitta här med ert eviga gnällande om att kvinnor är si eller kvinnor är så eller så kan ni leva ert liv, göra det bästa av det och när ni ser att män eller kvinnor beter sig illa säga ifrån till personen ifråga!
    Gör man inget åt situationen så håller man ju med den som pratar illa om andra... värt att tänka på


    Det är skillnad. Och det är en könsfråga.
  • Agda90
    Anonym (Luke) skrev 2024-03-08 11:54:59 följande:
    Det är skillnad. Och det är en könsfråga.
    Vad är skillnaden om män eller kvinnor pratar illa om andra människor?
  • Anonym (Luke)
    Agda90 skrev 2024-03-08 12:06:53 följande:
    Vad är skillnaden om män eller kvinnor pratar illa om andra människor?
    Kvinnor kan håna män och deras utseende, och det tas inte på lika stort allvar.
    Kvinnor får kritisera män som de tycker beter sig illa. Då anses det vara seriöst och tas också på allvar.
  • Anonym (Berra)

    Fascinerande hur dessa incels bara tar fasta på kritik från kvinnor och ignorerar all kritik från män.

  • Mandel

    Svar på TS:

    Män är inte så nogräknade.

    Med tanke på hur många av de män som swipat höger/tryckt gillar på min profil genom åren så är det nog max 5% som faktiskt har läst presentationen och tittat på alla bilder och tyckt att den här kvinnan verkar intressant.
    Och kan man inte ens ta sig tiden att läsa min presentation så är man ju inte så värst intresserad så varför ska jag slöa av min tid på en sådan man?

    Själv tittar jag på bilder och läser presentationen/profiltexten innan jag överväger att swipa höger eller vänster. 
    Är inte intresserad av distansförhörhållanden, rökare, gymkillar, män i  chefsposition, snygga män osv. 
    Jag är alltså ganska noga med vilka jag swipar höger på.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Luke)
    Mandel skrev 2024-03-08 12:41:00 följande:

    Svar på TS:

    Män är inte så nogräknade.

    Med tanke på hur många av de män som swipat höger/tryckt gillar på min profil genom åren så är det nog max 5% som faktiskt har läst presentationen och tittat på alla bilder och tyckt att den här kvinnan verkar intressant.
    Och kan man inte ens ta sig tiden att läsa min presentation så är man ju inte så värst intresserad så varför ska jag slöa av min tid på en sådan man?

    Själv tittar jag på bilder och läser presentationen/profiltexten innan jag överväger att swipa höger eller vänster. 
    Är inte intresserad av distansförhörhållanden, rökare, gymkillar, män i  chefsposition, snygga män osv. 
    Jag är alltså ganska noga med vilka jag swipar höger på.


    Stämmer på mig i alla fall. Jag swipar ja på de kvinnor jag skulle vilja ligga med.
  • Anonym (591)
    Anonym (Luke) skrev 2024-03-08 12:43:00 följande:
    Stämmer på mig i alla fall. Jag swipar ja på de kvinnor jag skulle vilja ligga med.
    Läser du profiltexten också?
  • Agda90
    Anonym (Luke) skrev 2024-03-08 12:19:51 följande:
    Kvinnor kan håna män och deras utseende, och det tas inte på lika stort allvar.
    Kvinnor får kritisera män som de tycker beter sig illa. Då anses det vara seriöst och tas också på allvar.
    Wow. Du måste vara helt blind. Det finns gott om män som hånar kvinnor och anser att det är deras fulla rätt att göra så. 
Svar på tråden Förklara den här bilden