• Sand13

    BIM maj 2024

    En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

  • Svar på tråden BIM maj 2024
  • Snorkfrökenhär
    Bunny s skrev 2024-05-07 16:45:54 följande:
    Oj, ja. Verkligen lika sits! Kul 😊

    Hände det något sist eller var det just att inget hände som gjorde att ni tog en paus? 
    Funderat på att söka fertilitetshjälp? 
    Hur länge har ni föröskt den här gången? 
    För oss är det första försöket.
    Vi som absolut inte ville ha fler.. Sen hände något i januari och plötsligt så hade vi bestämt oss för att börja inom kort.. 🙈

    Nämen det tog lång tid att bli gravid, hade ganska oregelbunden menscykel då efter hormonspiralen. Plussade tillsist före BIM men började blöda bara nån dag senare, så supertidigt missfall som jag hade trott var mens om jag inte testat tidigt. Kände sedan att vi var nöjda med den familj vi har och tänkte att vi stänger igen bebisverkstaden 😅 


    Nu kom suget tillbaka igen helt plötsligt så vi gör väl några försök så länge vi har lust. Första seriösa försöket nu. Får se hur vi känner om vi ska söka hjälp eller inte, men nu är hormonerna i balans iaf och cykeln regelbunden så borde ha bättre förutsättningar än sist vi försökte iaf 😊 

  • Nessla

    Hej!! Jag tror att jag är gravid?!?! 

    Jag har varit med här på FL sedan Januari men tagit paus i två månader eftersom jag inte orkade helt ärligt. Denna månad är vårt femte försök och idag testade jag postivit på tre tester (relativt svag linje men definitivt synlig och med färg). Ska ta ett digitalt senare idag tänkte jag. Eftersom jag vet hur dte är att vänta vänta vänta på BIM tänkte jag nedan beskriva några lärdomar jag haft från denna cykel:

    1.Jag har en superkort lutealfas (7-8 dagar) men har alltså ändå lyckats bli gravid- Så ni som också har det, var inte oroliga <3 

    2. Fick positivt på BIM+2 (ÄL12). Har inte testat innan detta datum

    3. Mina flytningar/sekret/CM har varit typ helt genomskinliga och ganska rikliga. Har flera gånger trott att det har varit mensen som kommit, men icke.

    4. Denna cykel har jag typ inte haft några symtom alls, men kan beskriva dag för dag nedan

    ÄL+4- Orimligt bra humör, liiite ömma bröst
    ÄL+5 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst
    ÄL+6 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Lite känningar i vänster äggstock vid lunchtid annars inget mer
    ÄL+ 7 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, ett litet hugg eller nästan som en streckning i livmodern på kvällen, annars inget
    ÄL+8 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Liiiite känningar i livmoder men mest som innan mest
    ÄL+9 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Liiiiite känninar i livmodern
    ÄL+10 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Hungrig HELA TIDEN oavsett hur mycket jag äter, Kallsvettig under fotsulor och händer men annars riktigt kall.
    ÄL+11 Ingenting på hela dagen förutom lite mer mensvärk på kvällen
    Äl+12 BFP!

    Hoppas hoppas verkligen att graviditeten fortsätter på ett bra sätt! 

  • Snorkfrökenhär

    Grattis Nessla 😍 Vilken härlig känsla!

    Fancyr, spännande med tempstegring, mensen får hålla sig borta. Håller tummarna för det! Fasiken jag måste kanske börja tempa igen, blir sugen när jag ser din graf, haha.

  • fancyr
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-08 09:47:09 följande:

    Grattis Nessla 😍 Vilken härlig känsla!

    Fancyr, spännande med tempstegring, mensen får hålla sig borta. Håller tummarna för det! Fasiken jag måste kanske börja tempa igen, blir sugen när jag ser din graf, haha.


    Hehe ja man blir ju lite pirrig av tempen men har lärt mig att det inte behöver betyda någonting 😩😆
  • IamGabs
    Nessla skrev 2024-05-08 08:32:31 följande:

    Hej!! Jag tror att jag är gravid?!?! 

    Jag har varit med här på FL sedan Januari men tagit paus i två månader eftersom jag inte orkade helt ärligt. Denna månad är vårt femte försök och idag testade jag postivit på tre tester (relativt svag linje men definitivt synlig och med färg). Ska ta ett digitalt senare idag tänkte jag. Eftersom jag vet hur dte är att vänta vänta vänta på BIM tänkte jag nedan beskriva några lärdomar jag haft från denna cykel:

    1.Jag har en superkort lutealfas (7-8 dagar) men har alltså ändå lyckats bli gravid- Så ni som också har det, var inte oroliga <3 

    2. Fick positivt på BIM+2 (ÄL12). Har inte testat innan detta datum

    3. Mina flytningar/sekret/CM har varit typ helt genomskinliga och ganska rikliga. Har flera gånger trott att det har varit mensen som kommit, men icke.

    4. Denna cykel har jag typ inte haft några symtom alls, men kan beskriva dag för dag nedan

    ÄL+4- Orimligt bra humör, liiite ömma bröst
    ÄL+5 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst
    ÄL+6 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Lite känningar i vänster äggstock vid lunchtid annars inget mer
    ÄL+ 7 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, ett litet hugg eller nästan som en streckning i livmodern på kvällen, annars inget
    ÄL+8 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Liiiite känningar i livmoder men mest som innan mest
    ÄL+9 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Liiiiite känninar i livmodern
    ÄL+10 Orimligt bra humör, liiite ömma bröst, Hungrig HELA TIDEN oavsett hur mycket jag äter, Kallsvettig under fotsulor och händer men annars riktigt kall.
    ÄL+11 Ingenting på hela dagen förutom lite mer mensvärk på kvällen
    Äl+12 BFP!

    Hoppas hoppas verkligen att graviditeten fortsätter på ett bra sätt! 


    STORT grattis! Så häftigt 👏🏼 och kul att läsa dina anteckningar om känningar fram till positivt test. 
  • Sand13

    Mensen kom idag. Äl+12. Och vi har ju fått besked att 99 % av sambons spermier är inte som dom ska, så jag lär inte hänga i såna här grupper mer. Så himla trist det hela... Lycka till till er alla!

  • Idaho1989

    Inväntar ägglossning här, enligt flo beräknad ÄL på söndag, bara rund ring på clearblue idag (började testa igår, förra cykeln hade jag bara blinkande gubbe i typ 10dagar), haft lite molvärk hela veckan, inga direkta ÄL flytningar men lite små klibbiga typ. Skulle inte oroa mig och överanalysera allt den här månaden men det gick ju sådär 😬

    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.


    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
  • Empatina

    Hej alla! Jag är HELT ny på familjeliv. Plussade igår och har ett så stort behov av att söka mig till andra i samma sits. Första barnet, första försöket. Är helt mållös för har hela livet (alltså redan redan barnsben) haft en sjukt stark föreställning att jag inte skulle kunna få barn. Haft en sådan sorg över det och har gjort ont i mig av sorg varje mors dag när jag sett alla i min närhet hylla sina moderskap. Men nu är det kanske min tur?! Är orolig att något ska hända, men är så otroligt tacksam för plusset ❤️ Den lille är redan så älskad av sina föräldrar 😭


    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.


    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
  • fancyr
    Sand13 skrev 2024-05-08 12:00:52 följande:

    Mensen kom idag. Äl+12. Och vi har ju fått besked att 99 % av sambons spermier är inte som dom ska, så jag lär inte hänga i såna här grupper mer. Så himla trist det hela... Lycka till till er alla!


    Va tråkigt Sand men ni kanske kan få stöd via IVF?
  • Anonymcheya

    Är det här ett jätte svagt positivt?? 


    tog den nu mitt på dagen, har beräknad BIM i morgon 

  • Lugnoro
    Anonymcheya skrev 2024-05-08 14:57:09 följande:

    Är det här ett jätte svagt positivt?? 


    tog den nu mitt på dagen, har beräknad BIM i morgon 


    Jag tror det. Grattis! 
  • littlewickewire

    Hej! 
    Hoppar in här! Försökt sen juni 2023, 2 missfall i bagaget, ett MA upptäckt i v 11 i september (fostret dött i v 7) och en kemisk graviditet i februari efter första omgången Letrozol. 

    Efter en lång väntan fick jag äntligen mens i slutet av april och kunde ta omgång 2 med Letrozol. Ägglossning i lördags.. Nu har den långa väntan börjat.. 


    Förstamamma, 2/5, 1:a barnet, 1:a försöket.
    Nostalgitripp, 3/5, 3e barnet, 4e försöket (1 utomkveds). 
    Bebissugen91, 5/5, 1:a barnet, 9e försöket (utredning bokad i juni)
    IamGabs, 5/5, 2a barnet, 1a försöket. (Testat positivt)
    Empatina, 6/5, 1:a barnet, 1:a försöket (testat positivt)
    Sand13, 10/5, 5:e barnet (1:a för sambon), 5:e försöket (över ett år utan äl-tester).
    amiilee 12/5, 14e försöket, sista innan IVF-start
    Fancyr, 14/5, 3e barnet (1a för sambon), 6e försöket. 
    Littlewickewire, 16/5, 1a barnet, 4e försöket (försökt i ett år) 
    Morticia91 17/5, 1 barnet, 5te försöket.
    Anonym (Fundersam), 19/5, 3:e barnet, 1:a försöket
    Pez, 19/5, 2:a barnet, 1:a försöket
    19977: 19/5 - 2a barnet - 1a försöket
    LillaSam 21/5 2:a barnet, 1:a försöket 
    Idaho89 27/5 1:a barnet, 8:e försöket (kemiskt i februari)
    Nathaliej97, 27/5 - 4e barnet, 5e försöket 
    Lugnoro, 31/5, 1:a barnet, 2:a försöket efter MF
Svar på tråden BIM maj 2024