• DarlingNumberOne

    Fysiskt jobb

    Hej, jag vet inte om jag är gravid 100% ännu. Vill inte hoppas för mycket. Jag och min man har försökt så många år och nu är det 6e försöket med ivf. Fick detta på ett test imorse med mensen 1 dag sen och nu är jag orolig.

    Jag jobbar på lager och drar pallar som väger mellan 100-200kg med en palldragare och går mellan 10-15k steg på ett pass. Kan detta vara positivt och behöver jag se om jag kan minska arbetsbelastningen med att dra palldragare eller är den belastningen okej eftersom jag inte lyfter någonting??

    Snälla hjälp med lite råd 😭🙏 och även om ni tror att det verkligen är positivt, aldrig varit gravid innan och vill inte hoppas för mycket heller 😭🙏

  • Svar på tråden Fysiskt jobb
  • Anonym (S)

    Det borde inte vara någon fara eftersom du förmodligen är tränad för det i och med att du jobbat med det innan graviditet också. Men kontakta en barnmorska på en gång, så kan du prata med den om det vid hälsosamtalet 😊 Grattis!

  • Jemp

    Det ser positivt ut, grattis! 


    I en normal graviditet är inte fysisk ansträngning några problem, så länge det känns bra. Men du kan såklart prata med mvc. I slutet av graviditeten kan du ha rätt till graviditetspenning För att gå hem tidigare. 

Svar på tråden Fysiskt jobb