• Anonym (otillräcklig)

    Otillräcklig för min sambo

    Min sambo fick ett rejält utbrott på mig idag och ifrågasatte vår relation och om jag verkligen älskar henne. Vi är på semester. När vi var ut på kvällen hade hon sminkat sig så hon var otroligt vacker. Jag glömde tydlugen att påpeka det eller ge henne ?rätt blickar?. Anledningen till det var barn som tog typ all tid och energi av mig. När hon inte fick bekräftelsen från mig slängde hon upp en massa selfies på sociala medier och fick en massa likes från vänner och tidigare pojkvänner: Sedan var hon tvungen att berätta någon historia om hur någon tidigare pojkvän såg på henne och betedde sig när hon hade sminkat sig fint. Men det var typ för 15 år sedan?

  • Svar på tråden Otillräcklig för min sambo
  • Anonym (Två)
    Anonym (med) skrev 2024-04-25 15:36:54 följande:
    Hmm, jag ifrågasatte om du verkligen menade det du skrev. Vilket känns rimligt på ett diskussionsforum. Du får tycka att mitt sätt att argumentera inte är fint, helt ok för mig. 
    Nej, du ifrågasatte faktiskt inte det. Jag skrev en sak, och du svarade med att påstå att jag sagt något annat.
  • Anonym (ME)

    Är det era gemensamma barn som du refererar till eller är det bara dina? 

  • ht1

    Kontra med att lägg upp en bild där du tar hand om barnen / leker med barnen medans hon står framför spegeln. Sedam visar du  din kvinna hur många likes du får för det.

    Så får hon smaka på sin egna medicin

  • Anonym (Jo)
    ht1 skrev 2024-04-25 17:55:50 följande:

    Kontra med att lägg upp en bild där du tar hand om barnen / leker med barnen medans hon står framför spegeln. Sedam visar du  din kvinna hur många likes du får för det.

    Så får hon smaka på sin egna medicin


    Leker med en tonåring....? :)
  • Anonym (X)
    Anonym (otillräcklig) skrev 2024-04-25 08:22:30 följande:
    Jag tycker att jag regelbundet ger henne bekräftelse, säger att jag älskar henne och hur vacker hon är. Vi har haft det jöttemysigt under veckan. Men utbrott av tonårsdotter gjorde nog att jag tappade min partner idag för att fokusera på dottern istället. Då klarade min sambo inte av. Då kom det fram både det ena och det andra som var fel och att alla kvinnor skulle ha reagerat som henne och att alla hennes ex skulle ha behandlat henne mer som en prinsessa hela tiden. Nu ligger vi båda vakna på varsin sida av sängen och ingen pratar med den andra.
    Är tonårsdottern er gemensamma?

    Om ja, varför skulle bara du hantera utbrottet?
    Om nej, kan det vara där skon klämmer, att hon ser det som att barnen tar din uppmärksamhet?
  • Anonym (Linda)
    Anonym (otillräcklig) skrev 2024-04-25 08:22:30 följande:
    Men utbrott av tonårsdotter gjorde nog att jag tappade min partner idag för att fokusera på dottern istället. Då klarade min sambo inte av. Då kom det fram både det ena och det andra som var fel och att alla kvinnor skulle ha reagerat som henne och att alla hennes ex skulle ha behandlat henne mer som en prinsessa hela tiden. Nu ligger vi båda vakna på varsin sida av sängen och ingen pratar med den andra.
    Är tonårsdottern ert gemensamma barn? 

    Att bli behandlad som en prinsessa hela tiden är en utopi (och inte heller fungerande i verkligheten). 

    Ni måste ju börja prata med varandra och sluta sura. Ta reda på var skon klämmer. 
  • Anonym (XXX)

    Hon reagerar omoget. Särskilt som ni har barn också, som du naturligtvis måste ägna dig åt i första hand. Jag skulle inte orka leva med någon som är så.

  • Anonym (XXX)
    Anonym (ME) skrev 2024-04-25 17:52:27 följande:

    Är det era gemensamma barn som du refererar till eller är det bara dina? 


    Detta har i och för sig betydelse (oavsett det jag precis skrev ovan). Om det bara är ens egna barn, måste man vara lite diplomatisk så att det inte blir konflikter och svartsjuka medan partnern och barnet.
  • Anonym (Pernilla)

    Har bara läst TS nu, men hon verkar utseendeskadad. Det är ju jättesorgligt att hon tycker att det är hennes smink du bör uppmärksamma. Jag hade i ditt läge lagt krut på att uppmärksamma henne mer än vanligt. Lyssna intresserat på hennes berättelser om jobbet, om hennes intressen och tankar. 


    Mata inte hennes utseendenojja utan visa med handlingar att du bryr dig om henne som person. 

  • Anonym (otillräcklig)
    Anonym (Pernilla) skrev 2024-04-26 06:32:09 följande:

    Har bara läst TS nu, men hon verkar utseendeskadad. Det är ju jättesorgligt att hon tycker att det är hennes smink du bör uppmärksamma. Jag hade i ditt läge lagt krut på att uppmärksamma henne mer än vanligt. Lyssna intresserat på hennes berättelser om jobbet, om hennes intressen och tankar. 


    Mata inte hennes utseendenojja utan visa med handlingar att du bryr dig om henne som person. 


    Ja jag skulle säga att hon är utseendeskadad. I tidigare relationer har hon hamnat i relationer enbart pga sitt utseende. Men vi har något annat. Jag matar sällan hennes utseende noja utan försöker alltid framhäva hennes intellkt, vänlighet, fantasi och humor istället.

    Kan ändå förstå hennes kritik mot mig denna gång. Hon hade lagt ned massor av tid för att göra sig speciellt fin men knappt ett ord eller blick från mig. Ungefär som att jag skulle lägga ned timmar i köket för någon riktigt speciell rätt och sedan knappt få ett tack.

    På frågan om tonårsdottern är svaret Nej inte gemensam.
  • Tom Araya
    Anonym (Två) skrev 2024-04-25 16:11:45 följande:
    Nej, du ifrågasatte faktiskt inte det. Jag skrev en sak, och du svarade med att påstå att jag sagt något annat.
    Nej, det var bara formulerat på ett annat sätt, men principiellt överensstämmande med det du skrev.
  • Anonym (jury)
    Anonym (otillräcklig) skrev 2024-04-26 07:45:12 följande:
    Ja jag skulle säga att hon är utseendeskadad. I tidigare relationer har hon hamnat i relationer enbart pga sitt utseende. Men vi har något annat. Jag matar sällan hennes utseende noja utan försöker alltid framhäva hennes intellkt, vänlighet, fantasi och humor istället.

    Kan ändå förstå hennes kritik mot mig denna gång. Hon hade lagt ned massor av tid för att göra sig speciellt fin men knappt ett ord eller blick från mig. Ungefär som att jag skulle lägga ned timmar i köket för någon riktigt speciell rätt och sedan knappt få ett tack.
    Du får nog skärpa dig lite grann istället för att börja prata om att mata någons utseende noja. 

    Kombinationen semestertid + massor av tid från hennes sida för att göra sig speciellt fin för dig borde avföda en positiv reaktion i form av komplimanger och uppskattande blickar från din sida. Det borde vara en reaktion som kommer helt automatiskt utan att den skall behöva processas av några högre hjärnfunktioner, lika självklar som att Messi skjuter mot mål när han är ensam med målvakten.
  • Anonym (Velvet)

    Hur funkar det åt andra hållet, ger hon dig komplimanger och bekräftelse?

    Det tar ju inte många sekunder att visa någon att man ser att denne ansträngt sig, oavsett vad det är för en handling. Sminkat sig, fixat mat, gjort något annat, vad som helst egentligen.

    Förstår att hon blev ledsen om detta är upprepat att du aldrig säger något eller om hon kanske hade en kväll där hon bara behövde höra något fint.

    Samtidigt så det man vill ha bör man ju också ge, så hur är hon mot dig? 

Svar på tråden Otillräcklig för min sambo