• Anonym (Karin)

    Våldtäkt förändrade mitt liv

    För 34år sedan blev jag våldtagen, inlåst och slagen - jag har brottas med detta under många år. 

    En som bestämde över min kropp en kille som skulle ha sex med mig med hot och våld bara han fick göra som han vill.
    Han stängde in mig du har 2 val antingen har du sex med mig eller så slår jag ihjäl dig. Jag kollade flyktvägar och jag skulle inte klara av att hoppa ut. Han kom in igen o fråga, fick en klapp på kinden att jag är då inte den första han kommer att slå.Jag säger slå mig - jag vill inte Första gången jag var i en stor stad skulle på en fest med en vännina allt var i hemlighet mina föräldrar visste inte vad jag skulle göra.. Händelsen inträffar dagen efter så alla är nyktra men ändå hände det.. 
  • Svar på tråden Våldtäkt förändrade mitt liv
  • Anonym (Karin)

    Ska fortsätta händelsen men nu vet ni mitt bagage som jag har slagits med i många år. 


    Sex ska vara frivilligt och skönt 
    Nu har jag kontroll över min kropp min lust min njutning 

  • Anonym (Karin)

    Att man kan ta sig ur en tragedi och vända på det 

  • Anonym (Karin)

    Många kvinnor blir våldtagna och hamnar i en skamkänsla länge efter ett övergrepp 

    Man vill få en förändring men oftast forare än det gå. För mig tog det väldigt lång tid att sära på övergrepp och ha sex 

  • Anonym (Karin)

    Att ta kontroll över sin kropp och delge andra som upplevt övergrepp så vet man att man inte är ensam om skamkänslor

  • Eurydike

    Det är verkligen hemskt det du har blivit utsatt för och vad synd att de hemliga omständigheterna runt omkring gjorde det svårare för dig, säkert både att bearbeta och anmäla. Ja, sex ska vara frivilligt och skönt och vad bra att du känner att du har kontroll över din kropp, lust och njutning. Det är så det ska vara!

  • OlgaElvira

    Egentligen vill man ju att den gjort det tar på sig skulden inser och tar sitt straff. Detta för att jag ska kunna gå vidare. Men det är inte alltid möjligt, det vet alla som varit utsatt för övergrepp.
    Men det är då den egna intre styrkan kan hjälpa, det tar tid, det gör ont, det blir bakslag, men det går. Det vet du och det vet jag.
    Var stolt över dig själv, du är inte ett offer längre, du är en överlevare.

  • Anonym (Karin)
    Eurydike skrev 2024-04-25 18:28:30 följande:

    Det är verkligen hemskt det du har blivit utsatt för och vad synd att de hemliga omständigheterna runt omkring gjorde det svårare för dig, säkert både att bearbeta och anmäla. Ja, sex ska vara frivilligt och skönt och vad bra att du känner att du har kontroll över din kropp, lust och njutning. Det är så det ska vara!


    Tack för dina rader 
    Jo jag gjorde en anmälan och på den tiden så fick han ett hårt straff. Anmälan gjordes inte samma dag utan senare när alla förstod att något hade hänt mig. 


    2 rättegångar och han fick 3,5 år 
    Jag blev trodd även om det inte var så mkt bevis kvar mer än blåmärken 

  • Anonym (Karin)
    OlgaElvira skrev 2024-04-25 18:31:41 följande:

    Egentligen vill man ju att den gjort det tar på sig skulden inser och tar sitt straff. Detta för att jag ska kunna gå vidare. Men det är inte alltid möjligt, det vet alla som varit utsatt för övergrepp.
    Men det är då den egna intre styrkan kan hjälpa, det tar tid, det gör ont, det blir bakslag, men det går. Det vet du och det vet jag.
    Var stolt över dig själv, du är inte ett offer längre, du är en överlevare.


    Tack för att du delar med dig 
    Ja vi är överlevare ❤️
  • Anonym (En dag kanske)

    Jag har också blivit våldtagen och utnyttjad, under lång tid. Många år. En dag kanske jag kan komma förbi det. Bara det att internet existerar och allt på internet är för evigt och en viss sorts sexuella filmer är både populära och väl skyddade av konsumenterna.

  • Eurydike
    Anonym (Karin) skrev 2024-04-25 18:34:54 följande:

    Tack för dina rader 
    Jo jag gjorde en anmälan och på den tiden så fick han ett hårt straff. Anmälan gjordes inte samma dag utan senare när alla förstod att något hade hänt mig. 


    2 rättegångar och han fick 3,5 år 
    Jag blev trodd även om det inte var så mkt bevis kvar mer än blåmärken 


    Det var så lite! Vad skönt att höra att han fick ett hårt straff! Att gärningsmannen blir dömd är viktigt för att kunna gå vidare. Bra gjort att du anmälde och orkade ta dig igenom en rättegång med allt vad det innebär! Jag blev misshandlad av mitt ex vid drygt tio tillfällen och han blev också dömd 🖤
Svar på tråden Våldtäkt förändrade mitt liv