• Anonym (100k)

    Attrahera kvinnor mha pengar?

    Jag tjänar ungefär 100k/månad och undrar om jag kan dra nytta av det på något vis för att få dejta/ligga (utan att det är rena köpe-tjejer)?

    För en eller ett par nätter bryr jag mig inte om ifall det är golddiggers. 

    (Eftersom frågan kommer komma: Jo, givetvis har jag väldigt mycket annat än pengar att erbjuda kvinnor. Men vad fan spelar det för roll i dagens dejtinglandskap?)

  • Svar på tråden Attrahera kvinnor mha pengar?
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Som flera har skrivit. Pengar är bara viktigt om kvinnan är intresserad av ett liv ihop med dig, förutsatt att du är det. Är du ute efter något mindre seriöst, är annat viktigare. Utseende, charm osv. 

    Sen tycker jag att du ska försöka träffa kvinnor på andra sätt än Tinder och liknande, det verkar inte vara ett bra sätt att träffas. Ser du ok ut, är trevlig, hyfsat socialt kompetent, har rimliga krav samt är ute efter något seriöst, borde det inte vara omöjligt att hitta dejter på andra sätt. Och då är din inkomst ett stort plus i kanten.

  • Anonym (Etisk selektion)

    Det spelar ingen roll hur mycket pengar Trump och Putin har, jag hade inte sexat med dem ändå. 

  • fornminne

    Alltså, det är ju aldrig en nackdel att tjäna 100 000 kr i mån. Hur mycket fördel det är beror på vad du har att komma med i övrigt, samt vad du söker.

    Men som flera redan har skrivit. Gäller det bara ligg, eller något mindre seriöst, skiter de flesta kvinnor i vad du tjänar. Gäller det ett liv ihop är det viktigare, men inte det viktigaste. De flesta kvinnor vill ha män med ordnade liv, men för det krävs ju inte 100 000 i mån.

  • Anonym (Ui)

    Som jag skrev, de kanske går igång på det. 


    Anonym (Que) skrev 2024-04-27 22:05:32 följande:

    Hur skulle de gynnas av hans pengar genom att ligga med honom? 


    Menar du att han ska betala dem? 


  • Anonym (Hur menar du?)
    Anonym (Ui) skrev 2024-04-28 10:12:37 följande:

    Som jag skrev, de kanske går igång på det. 


    Jaha så när ts går ut på krogen för att ragga på ett ligg natten tror han att om han säger att han tjänar 100 000 i månaden så får han ett?
    Vad skulle den tjejen ha för nytta av det?

    Om någon ska ha nytta av hans lön måste man ju leva i ett förhållande annars helt meningslös info. 
  • Anonym (Ui)
    Anonym (Hur menar du?) skrev 2024-04-28 10:41:02 följande:
    Jaha så när ts går ut på krogen för att ragga på ett ligg natten tror han att om han säger att han tjänar 100 000 i månaden så får han ett?
    Vad skulle den tjejen ha för nytta av det?

    Om någon ska ha nytta av hans lön måste man ju leva i ett förhållande annars helt meningslös info. 
    Igen: Vissa går igång på det, helt enkelt. Precis som vissa knullar med kändisar, men har inte nytta av det sedan. Eller går igång på brandmän och ligger med dem.
    Man kan ju även erbjuda en dejt att åka iväg över en weekend till något lyxigt ställe. Har en vän som åkte ut med båt med en Tinderdejt, inga konstigheter. Hon tyckte det var mysigt och lyxigt och han var jättetrevlig och hade tagit med fin mat och dryck. De sågs aldrig igen. 
  • Anonym (Hur menar du?)
    Anonym (Ui) skrev 2024-04-28 11:47:58 följande:
    Igen: Vissa går igång på det, helt enkelt. Precis som vissa knullar med kändisar, men har inte nytta av det sedan. Eller går igång på brandmän och ligger med dem.
    Man kan ju även erbjuda en dejt att åka iväg över en weekend till något lyxigt ställe. Har en vän som åkte ut med båt med en Tinderdejt, inga konstigheter. Hon tyckte det var mysigt och lyxigt och han var jättetrevlig och hade tagit med fin mat och dryck. De sågs aldrig igen. 
    Ja åka i väg med en person på en weekend är en sak, att gå igång på brandmän är en sak dvs man gillar dom i uniform.

    Men om du tror att kvinnor bara går i gång på att någon på en krog säger att jag tjänar 100 000 kr i månaden så nja, han skulle ju bara kunna hitta på vad som helst, finns säkert någon enstaka kvinna men inte bland kvinnor jag umgås med, men det kanske beror på vilka förhållande man kommer ifrån.
    Om man själv är uppväxt i en högre medelklass och själv är välutbildad kommer man inte långt med att säga sin lön.

    Tror de flesta skulle småle åt en man som skulle försöka skryta om sin lön och inget att annat lockade. Det är ju inte dåligt med hög lön, det kan vara en del men enbart tro att man får kvinnor för att man säger sin lön per månad och tror att det ska ge en kvinna för natten. Knappast det behövs mer än så.
    Tror de flesta kvinnor jag umgås med skulle tycka han var larvig som kände att han måste tala om hur mycket han tjänar. Faktiskt tom ganska så avtändande.

    Men visst kan han prova, kanske får han napp kanske han ses på löjlig beroende
    på vem han försöker ragga på. Jag och mina vänner skulle tycka det sista.
    Som att har han inget att komma med förutom att säga sin lön.
  • Anonym (Etisk selektion)
    Anonym (Ui) skrev 2024-04-28 10:12:37 följande:

    Som jag skrev, de kanske går igång på det. 


    Vem som helst kan väl säga det, det betyder inte att det är sant.

    Tänker du att TS ska gå runt och logga in på sin skattedeklaration hela tiden och visa på krogen då eller?

    (jag hade nog dött av skratt om en kille gjorde det)
  • Anonym (Lilly)

    Du kan säkert dra nytta av att du har hög inkomst men det är inte det mest avgörande om du vill ha en långvarig relation, fast å andra sidan kryllar det ju även dem kvinnor som bara ser dollar tecken och som hellre har ett liv med hög status och bryr sig mindre om vilka känslor dem har för mannen.
    Jag har dejtat högt uppsatta med hög inkomst och för mig blev det jobbigt.
    Jag kände mig konstant i underläge ekonomiskt och kände att jag inte kunde leva lika extravagant som mannen, trots att han bedyrade sina känslor för mig och att han inte brydde sig om att han betalade det mesta.
    Jag tyckte att det var svårt.

    Min motfråga:
    Om du träffar en kvinna som du verkligen faller för skulle du tycka att det var jobbigt ifall hon inte kunde bidra lika mycket ekonomiskt i relationen, dvs leva upp till din kanske högre standard och vanor?

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Etisk selektion) skrev 2024-04-28 14:05:11 följande:
    Vem som helst kan väl säga det, det betyder inte att det är sant.

    Tänker du att TS ska gå runt och logga in på sin skattedeklaration hela tiden och visa på krogen då eller?

    (jag hade nog dött av skratt om en kille gjorde det)
    😁
  • Anonym (Eh)

    Nope. Det går inte. Har varit på dejt med en rik man. Han var dessutom i min ålder å är snygg men jag kände ingen sexuell attraktion alls. Skulle vara äckligt att lugga med honom😬Så pengar löser inte allt

  • Anonym (32)
    Anonym (100k) skrev 2024-04-27 09:25:13 följande:
    Attrahera kvinnor mha pengar?
    För min personliga del spelar det ingen roll vad mannen jag träffar tjänar. Han ska kunna försörja sig själv, bete sig trevligt och jag ska tända på honom. Det är grundstenarna för att vi ska kunna gå vidare. 
    Om du sitter och berättar vad du tjänar och försöker använda det för att imponera på mig kommer det inte att gå. Om det däremot slår gnistor mellan oss spelar din inkomst ingen roll. 
Svar på tråden Attrahera kvinnor mha pengar?