• Anonym (OfrivilligIncel)

    Tvingad till Incel

    Jag undrar lite hur ni andra män som lever i ett sexlöst förhållande, hur ni står ut?

    Jag är gift och har två barn. Har en underbar familj, som jag absolut inte vill splittra på.

    Jag älskar min fru otroligt mycket. Men hon vill inte ha sex. Skyller väl på att det blev så efter barn två. Senast vi hade sex var väl för 8 månader sedan eller nått.

    Så jag har ofrivilligt blivit en incel. Alltså en man som vill ha sex men som inte får något sex. Definitionen av en Incel.

    Jag är inte så bitter längre över det. Utan jag jobbar på att avsexualisera min fru och finna henne oattraktiv. Det börjar gå bättre. Förhoppningsvis så är alla sexuella känslor borta i höst eller senast årsskiftet.

    Jag har otroligt mörka tankar kring detta, och detta är det enda sättet jag kan hantera det på utan att behöva avsluta allt. Så därför är detta min lösning.

    Så hur gör ni andra? Gör ni samma sak eller söker ni sex på annat håll (inte ett alternativ för mig att gå bakom hennes rygg).

    Sen undrar jag en annan sak, det här med ordet Incel. Förstår att det är ett ord som är skapat av kvinnor för att se ner på män ytterligare. Tortera till inget sex sedan benämna det. 
    Min fråga är då, finns det något liknande ord för kvinnor som är lika nedvärderande? Eller har kvinnor fripass på att säga nedvärderande saker till män utan att vi får "slå tillbaka"? 
    Undrar mest efter som jag har blivit tvingad i mitt giftemål till att leva i ett sexlöst förhållande och alltså bli en incel. Så blir man rätt irriterad när folk använder detta fula ord.

  • Svar på tråden Tvingad till Incel
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (K) skrev 2024-05-03 11:02:39 följande:
    Kommunen erbjuder subventionerad parterapi. Kan vara värt det att lägga några tusenlappar på en relation, om båda vill.
    Det handlar ju inte om att det är värt det eller inte, har du missat hur många det är som tvingas vända på sina slantar? Det ironiska i detta är att ekonomi är det som oftast gör att relationer börjar knaka i fogarna, så de som behöver detta mest är de som inte ens har råd att köpa kläder till sig själva för att de prioriterar kläder och mat till barnen. Då handlar det inte om vad som är värt längre utan detta skulle behövas erbjudas gratis.
  • Anonym (Kram)

    Det är faktiskt inte hela världen att skilja sig och söka efter ett annat liv. Barnen anpassar sig och behöver inte stora hus för att må bra. Man kan bo större även som singel med barn. Allt handlar om attityd.

    jag är bra mycket lyckligare som singel med barn än jag var som gift med lat make och barn. Färre besvikelser och jag är den som kan påverka ekonomi, boende och hur jag vill leva. Pusslet med barnen är inget jobbigt, man hittar nya rutiner och barnen är glada och tiden tillsammans blir mer kvalitet.

    du väljer ju givetvis själv om du vill stanna med din fru i en sexlös relation, men att bli bitter över det hela är ingen höjdare och man har aldrig rätt att förvänta sig att ens partner ska slå knut på sig själv för att tillmötesgå ens egna behov. Ibland växer man isär, ibland tappar man lusten för varandra.

    risken är att du ångrar dig om många år att du inte tog chansen att ändra ditt liv. I vilket fall så borde ni prata om er relation och vad som hänt som gjort att det blev så här. Finns inte viljan att fixa det från båda sidor så får man acceptera utan att sura eller gå vidare.

  • Anonym (Frid)

    Tack för att du lyfter denna fråga som du delar med många andra. Du är långt ifrån ensam i denna situation.

    Förs av allt vill jag säga att nuvarande situation kan upplevas frustrerande och tungt. Men häng med lite i texten så ska jag ge ett perspektiv.

    I en tidigare relation upplevde jag lite av det du beskriver. T ex  kunde det heta:

    Det är för sent...
    Det för tidigt...
    Vi kan väl ha sex en annan dag...
    Vi hade ju sex förra veckan...
    Jag vill/känner/orkar inte

    Självklart respekterar man det. Jag la en hel del av ansvaret på mig själv att jag behövde förändra något för att det då skulle bli annorlunda. Var det något fel på mig kunde jag tänka?

    Men saken är den att det inte spelade någon roll. Problemet låg aldrig hos mig. Det kan jag se idag.

    Idag lever jag i en relation där sex är naturligt och okomplicerat. 

    Med perspektiv så skulle jag lämnat tidigare. Avsaknad av sex är ofta ett tecken på avsaknaden av närhet i relation. Jag tror att det egentligen var det som var mest frustrerande. Att tillgång till närhet inte fanns. Det var inget lyckligt liv.

    Livet är kort min vän. 

    Svara ärligt för dig själv på denna fråga. Om ni inte hade barn tillsammans. Skulle ni då fortfarande vara ihop?

    Om du svarar nej på den frågan behöver du ta en lång promenad och tänka över var du vill att livet ska vara om tre år från nu.

    Det du gör idag kommer vara en investering i din framtid. Om du väljer den resa som jag valde så kan jag berätta att det varit värt det.

  • Anonym (Wifey)

    Välj ditt liv, välj hur ditt liv ska vara. Det är bara du som kan göra det. Prata med din fru, ärligt, var raka och tydliga med vad ni känner, tycker, tänker. Kan ni inte finns en lösning som passar för er båda kanske det är dags att gå vidare. Att bli sur och bitter för att din fru inte vill ge dig det du vill ha är väl inte särskilt bra för någon av er? du är ju redan bitter, arg, ledsen osv. Ta tag i ditt problem, Finn lösningar. 

  • Anonym (OfrivilligIncel)
    Anonym (Frid) skrev 2024-05-03 11:18:13 följande:

    Tack för att du lyfter denna fråga som du delar med många andra. Du är långt ifrån ensam i denna situation.

    Förs av allt vill jag säga att nuvarande situation kan upplevas frustrerande och tungt. Men häng med lite i texten så ska jag ge ett perspektiv.

    I en tidigare relation upplevde jag lite av det du beskriver. T ex  kunde det heta:

    Det är för sent...
    Det för tidigt...
    Vi kan väl ha sex en annan dag...
    Vi hade ju sex förra veckan...
    Jag vill/känner/orkar inte

    Självklart respekterar man det. Jag la en hel del av ansvaret på mig själv att jag behövde förändra något för att det då skulle bli annorlunda. Var det något fel på mig kunde jag tänka?

    Men saken är den att det inte spelade någon roll. Problemet låg aldrig hos mig. Det kan jag se idag.

    Idag lever jag i en relation där sex är naturligt och okomplicerat. 

    Med perspektiv så skulle jag lämnat tidigare. Avsaknad av sex är ofta ett tecken på avsaknaden av närhet i relation. Jag tror att det egentligen var det som var mest frustrerande. Att tillgång till närhet inte fanns. Det var inget lyckligt liv.

    Livet är kort min vän. 

    Svara ärligt för dig själv på denna fråga. Om ni inte hade barn tillsammans. Skulle ni då fortfarande vara ihop?

    Om du svarar nej på den frågan behöver du ta en lång promenad och tänka över var du vill att livet ska vara om tre år från nu.

    Det du gör idag kommer vara en investering i din framtid. Om du väljer den resa som jag valde så kan jag berätta att det varit värt det.


    Anonym (Wifey) skrev 2024-05-03 11:28:43 följande:

    Välj ditt liv, välj hur ditt liv ska vara. Det är bara du som kan göra det. Prata med din fru, ärligt, var raka och tydliga med vad ni känner, tycker, tänker. Kan ni inte finns en lösning som passar för er båda kanske det är dags att gå vidare. Att bli sur och bitter för att din fru inte vill ge dig det du vill ha är väl inte särskilt bra för någon av er? du är ju redan bitter, arg, ledsen osv. Ta tag i ditt problem, Finn lösningar. 


    Två väldigt bra svar. Och som gav mig lite att tänka på. Tack!

    ----
    Anonym (Förälder) skrev 2024-05-03 11:10:26 följande:
    Det handlar ju inte om att det är värt det eller inte, har du missat hur många det är som tvingas vända på sina slantar? Det ironiska i detta är att ekonomi är det som oftast gör att relationer börjar knaka i fogarna, så de som behöver detta mest är de som inte ens har råd att köpa kläder till sig själva för att de prioriterar kläder och mat till barnen. Då handlar det inte om vad som är värt längre utan detta skulle behövas erbjudas gratis.
    Helt rätt. Vi lever i en tid då vissa knappt har råd med mat och presenter till barnen. Klart detta borde vara helt subventionerat. 
    Men det borde tandvård och glasögon också då det är kroppen som ska lagas precis som sjukvård. Men tyvärr har inte alla regeringar varit solidariska och brytt sig om människor utan om vinst. Så det är detta vi fått. (säger jag som alltid röstat höger, tänkt att det inte kan bli värre, men det kunde det)


  • Anonym (K)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 11:08:33 följande:
    Du bevisar min poäng. Men ja, det används för att se ner på de som är incels. Precis likadant som att mansplaina också är det. Sen att det coinades av en kvinna visar ju bara på att hon också menade att det handlade om att hamna i ofrivilligt celibat snarare än han mot ett kön. Eller hur? Så igen bevisade du min poäng.

    Skitsnack?

    Om man lever i ett förhållande och älskar sin partner, men sin partner håller en otroligt viktig del från en. En del man påpekat är viktig, ja då kan det känns som tortyr.

    Varför är du så känslig? Håller du sex från din man/kvinna och känner dig träffad?

    Jag ville använda ordet, för de enda jag hör använder ordet är de som vill tala illa om män som inte får sex. Sen lägger vissa på att dessa män absolut hatar kvinnor. Det får stå för dem.

    Jag identifierar mig med att inte få sex. Men absolut inte med något hat mot kvinnor. Jag älskar min fru och jag älskar kvinnor. De är bättre än oss män på många saker och att påstå något annat vore idioti.

    Försök inte vända vad ursprunget till min post handlade om för att passa ditt narrativ. Offerkoftan kan du ha på dig själv om du endast är här för att tjafsa.
    Nej, jag bevisar inte din poäng ett dugg, du bekräftar snarare min när du erkänner att det INTE är en term menad att användas mot män.

    Jag som straight KVINNA är sjukt less på hela incel-debatten där män sitter och försvarar sitt gnällande. Självklart får du använda ordet för att beskriva dig själv, men inse då att den gängse betydelsen har en extremt negativ konnotation som följer med.
  • beli
    Anonym (Förälder) skrev 2024-05-03 10:55:46 följande:
    Man ska ha råd med parsamtal också, det är inte så lätt att bara göra, kostar mycket pengar.
    Det kostade oss 225 kr/person. Det kanske är mycket pengar för vissa, men man kanske tillfälligt kan spara in på nåt annat?
  • Anonym (Skilj dig)

    Mitt tips är att du skiljer dig. Män blir väldigt bittra i sexlösa äktenskap och det blir värre ju längre du stannar i det. Låt dig absolut inte luras till idéer om.öppet äktenskap, det kommer sluta med att du är lika sexlös (ev. sympatisex med din fru) och hon kommer ligga runt enormt. Det blir ännu bittrare.

    Så skilj dig. Helst i går.

  • Anonym (?)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:05:40 följande:
    Tvingad till Incel

    Jag undrar lite hur ni andra män som lever i ett sexlöst förhållande, hur ni står ut?

    Jag är gift och har två barn. Har en underbar familj, som jag absolut inte vill splittra på.

    Jag älskar min fru otroligt mycket. Men hon vill inte ha sex. Skyller väl på att det blev så efter barn två. Senast vi hade sex var väl för 8 månader sedan eller nått.

    Så jag har ofrivilligt blivit en incel. Alltså en man som vill ha sex men som inte får något sex. Definitionen av en Incel.

    Jag är inte så bitter längre över det. Utan jag jobbar på att avsexualisera min fru och finna henne oattraktiv. Det börjar gå bättre. Förhoppningsvis så är alla sexuella känslor borta i höst eller senast årsskiftet.

    Jag har otroligt mörka tankar kring detta, och detta är det enda sättet jag kan hantera det på utan att behöva avsluta allt. Så därför är detta min lösning.

    Så hur gör ni andra? Gör ni samma sak eller söker ni sex på annat håll (inte ett alternativ för mig att gå bakom hennes rygg).

    Sen undrar jag en annan sak, det här med ordet Incel. Förstår att det är ett ord som är skapat av kvinnor för att se ner på män ytterligare. Tortera till inget sex sedan benämna det. 
    Min fråga är då, finns det något liknande ord för kvinnor som är lika nedvärderande? Eller har kvinnor fripass på att säga nedvärderande saker till män utan att vi får "slå tillbaka"? 
    Undrar mest efter som jag har blivit tvingad i mitt giftemål till att leva i ett sexlöst förhållande och alltså bli en incel. Så blir man rätt irriterad när folk använder detta fula ord.


    trodde att en incel var en man som inte får kontakt och skyller sina tillkortakommanden på kvinnor,

    du är ingen incel.
  • Anonym (Seppo)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:05:40 följande:
    Tvingad till Incel

    Jag undrar lite hur ni andra män som lever i ett sexlöst förhållande, hur ni står ut?

    Jag är gift och har två barn. Har en underbar familj, som jag absolut inte vill splittra på.

    Jag älskar min fru otroligt mycket. Men hon vill inte ha sex. Skyller väl på att det blev så efter barn två. Senast vi hade sex var väl för 8 månader sedan eller nått.

    Så jag har ofrivilligt blivit en incel. Alltså en man som vill ha sex men som inte får något sex. Definitionen av en Incel.

    Jag är inte så bitter längre över det. Utan jag jobbar på att avsexualisera min fru och finna henne oattraktiv. Det börjar gå bättre. Förhoppningsvis så är alla sexuella känslor borta i höst eller senast årsskiftet.

    Jag har otroligt mörka tankar kring detta, och detta är det enda sättet jag kan hantera det på utan att behöva avsluta allt. Så därför är detta min lösning.

    Så hur gör ni andra? Gör ni samma sak eller söker ni sex på annat håll (inte ett alternativ för mig att gå bakom hennes rygg).

    Sen undrar jag en annan sak, det här med ordet Incel. Förstår att det är ett ord som är skapat av kvinnor för att se ner på män ytterligare. Tortera till inget sex sedan benämna det. 
    Min fråga är då, finns det något liknande ord för kvinnor som är lika nedvärderande? Eller har kvinnor fripass på att säga nedvärderande saker till män utan att vi får "slå tillbaka"? 
    Undrar mest efter som jag har blivit tvingad i mitt giftemål till att leva i ett sexlöst förhållande och alltså bli en incel. Så blir man rätt irriterad när folk använder detta fula ord.


    Jag blir irriterad av att du framställer din fru som av ren ondska väljer att tvinga och tortera dig. För att inte snacka om att du drar ner alla kvinnor i din ilska, fan du är patetisk.
  • Anonym (Ui)

    Det är inte ofrivilligt, du väljer ju. 

  • Anonym (Vinmakare)

    Du kanske är ful och luktar illa? 

  • Anonym (Man50+)

    Jag bryr mig inte så mycket längre, jag har blivit självförsörjande på känslor, onanerar mycket och porrsurfar en hel del. I övrigt lever vi ett tryggt och bra liv och jag har ingen ork eller lust att förändra något. Vi funkar bra ihop förutom samlivet då.  

  • Anonym (Lady Em)

    Har ni slutat att ha närhet helt och hållet? 


    Det brukar vara väldigt svårt att få förhållandet att fungera när man vill så olika. För den som blir utan sex känner sig oattraktiv, ointressant och oälskad. Medan den som inte vill ha sex nöjer sig med att leva i ett vänskapligt förhållande och lider inte av det på samma vis. 


    Det finns dock en hel del män som inte vill ha sex med sin kvinna heller, så gör det inte till endast ett manligt problem!

  • Anonym (Ve)

    Lever i ett helt sexlöst förhållande då frun har en kronisk sjukdom som omöjliggör sex. Klarar av det okej, jag tänker som så att jag inte hade haft mer sex som singel ändå.

  • Anonym (Vinmakare)
    Anonym (Ve) skrev 2024-05-04 11:05:22 följande:

    Lever i ett helt sexlöst förhållande då frun har en kronisk sjukdom som omöjliggör sex. Klarar av det okej, jag tänker som så att jag inte hade haft mer sex som singel ändå.


    Lichen?
  • Anonym (Ve)
    Anonym (Vinmakare) skrev 2024-05-04 12:00:23 följande:
    Lichen?
    Nej, mer av ett utmattningssyndrom.
  • Anonym (Am there)

    Jag har levt i samma situation som TS i snart 30år.
    Inte lika illa, sex kanske 2-3ggr/ månad i snitt, men då bara när hon initierar det och på hennes sätt och villkor.
    Så måste det förstås vara i ett modernt, jämlikt förhållande, men jag har saknat nåt enormt att få förföra,  tillfredsställa och att kunna ta intiativ till såväl att ha sex, som var, när och hur vi har det.
    Och varför har jag ändå stannat? Jo, framförallt av kärlek! Hon är den rätta för mig på alla andra sätt och jag för henne, förutom att hon inte tänder på mig och mina initiativ..
    Och av plikt förstås, barnen och familjen går före allt!
    Men sedan blir man sakta men säkert nedbruten.
    Det är liknande som när kvinnor inte kan lämna män som misshandlar dem och behandlar dem illa. Man tycker sig till slut inte vara värd något bättre och tror sig aldrig kunna hitta någon ny. Vem skulle vilja ha MIG liksom??

    För min del har jag överlevt med onani och massor av porr, där jag fått leva ut min lust och mina fantasier. Nackdelen med detta är att man vääldigt lätt blir beroende..
    Har även haft ett par affärer på sidan av som har varit farligt nära att avslöjas, men stärkt mig något oerhört och gett mig kraft att litegrann stå upp för mig själv och mina behov.
    Sammanfattningsvis tycker jag att, om det går att prata med henne om detta, om hon förstår allvaret i det, ta ett rejält snack, ensamma eller i parterapi , om det finns på orten och ni kan förmå er att gå dit..
    Om inte det leder i rätt riktning så lämna!
    För bägges och barnens skull. Om du älskar henne så måste du ju också önska henne ett rikt och härligt kärleksliv, som hon säkert skulle få när hon är nyförälskad igen.

  • Anonym (Ui)
    Anonym (OfrivilligIncel) skrev 2024-05-03 09:36:36 följande:
    Nej jag har inte själv valt detta.

    Jag valde att gifta mig med en underbar kvinna som jag fått barn med som sedan förändrats och inte vill ha sex. Det är inte jag som valt det.

    Det är tydligt vart du står i och med ditt översittarsnack.
    Du är fri att lämna. Valet är ditt. 
Svar på tråden Tvingad till Incel