• Anonym (Ho)

    Dubbla budskap.

    Hej!

    Jag har dejtat en kille exklusivt i två månader nu. Vi bor ca 8 mil från varandra och har båda barn. Vi har pratat i telefon i flera timmar per dag och setts minst en gång i veckan och ibland en hel helg ihop. Jag har fått träffa hans barn, hans syskon och deras respektive, han föräldrar och hans vänner, han har fått träffa mitt barn endast. Vi har riktigt kul ihop och vi skrattar, det har varit många djupa samtal och båda vi uttrycker att vi aldrig träffat någon som tänker som vi. Vi är lika på många sätt men även olika på andra plan. Jag är inte hans typ och han är inte min typ men vi klickar så bra. Vi har bra sex och det finns inget att klaga på förutom att vi bor på olika ställen. Han har sagt att han gillat mig, det var han som var först med att visa närhet och säga att han gilla mig. När jag sa till honom att jag fått starka känslor så sa han att han också fått starka känslor för mig. Det har dock varit jobbigt för honom i och med att ingen av oss ät flyttbara. Dock så har han gått med på att mötas någonstans i det hela. Jag frågade om vi är ett par eller vad vi är. Och han sa endast att vi dejtar exklusivt. Sen efter denna situationen så öppnar han upp och berättar vad han känner. Han kan vara 100% sig själv med mig, vilket han inte kunnat vara tidigare, jag får honom alltid att bli lugn och han gillar mitt sällskap, han känner sig hemma med mig, som att vara med mig känns som hemma, men han känner sig tom? Han säger att han inte har några känslor. Han är van med intensiva känslor, högt och lågt men de tidigare som han varit med säger han är toxic. Men med mig känner att det är tomt. Jag förstod inget alls av det han sa? Han har sagt att han gillar mig, skrivit att han saknar mig och längtar efter mig, påpekar hela tiden om varför det är så bra att bo där han bor, nu här senast när vi sågs så ville han skita i alla andra planer i helgen för att vara med mig istället. Han körde hem till mig och det tar ca 2 timmar tur och retur för att vara med mig i fyra timmar typ. Sen skriver han, ha tålamod med mig och ett hjärta på det. Jag fattar ingenting? Varför introducerar han mig för alla människor som han har runt I kring sig? Han gör allt det här och allt hab beskriver tyder ju på att han är kär.. men han säger att han känner sig tom? Snälla kan någon hjälpa mig att förstå? Helst en kille som vet hur killar tänker? 

    Ja en till sak, han sa även väldigt tidigt när vi började dejta, om framtiden, om allt går bra så var jag liksom inräknad i hans planet och framtid. Så jag förstår inte? 

  • Svar på tråden Dubbla budskap.
  • Anonym (Tyvärr)

    Han vill vara kär, men känslorna finns bara inte där.

  • Anonym (HmJ)
    Räkan77 skrev 2024-05-03 20:09:27 följande:

    Känns som att inte har gått väldigt snabbt fram. Han kanske behöver lite tid att smälta alltihop? 

    Försök ta det lugnt i ett par veckor så får du se vart ni landar.


    Precis min tanke också
  • EpicF
    Anonym (Ho) skrev 2024-05-03 19:14:43 följande:

    Attraktionen finns visst. Han har uttryckt att jag är snygg osv. Vi har sex och han får upp den. 


    Det kan lika gärna innebära att man är kåt. 

    Utifrån det han skriver så verkar det som att han tycker om dig, men på en vänskapligt plan. Mer som friends with benefits. Men att han inte har några romantiska djupa känslor just nu. 

    Sex behöver inte ha något med attraktion att göra. 
  • EpicF
    Anonym (Ho) skrev 2024-05-03 20:49:40 följande:

    Men varför ska han fortsätta dejta mig om han inte finner någon attraktion? 


    För att han trivs med att umgås med dig. 
  • Core
    Anonym (Ho) skrev 2024-05-03 20:49:40 följande:

    Men varför ska han fortsätta dejta mig om han inte finner någon attraktion? 


    Det är inte attraktionen. Jag är man, jag lovar att det inte är det. Förmodligen har det gått lite väl snabbt, han får kalla fötter och kanske läser in det som att du har förväntningar nu.

    Backa, cool off och låt honom vara den drivande så faller det bäst ut, hur det än blir. 


    Förväntningar, eller ja känslan av underliggande förväntningar, speciellt så här tidigt, är som att lägga en blöt fil över det ni har. Med ungar och avstånd ska det vara jävligt sakta ni går fram, och du har redan efterfrågat relationsstatus? I ert läge kanske det skulle kommit på tal efter ett år, iallafall ett halvår.

    Du kväver honom, backa om du vill ge det en chans

  • Core

    Och jag förstår att du inte själv har skyndat på, men att det gått för snabbt är orsaken till hans reaktion, med 99% säkerhet 

    Det tar ett tag innan man börjar se den andras sämre sidor, och det är lätt att ta sig vatten över huvudet när man precis träffat någon

  • Anonym (Tredje försöket)

    Sitt lugn i båten nu och låt honom styra skeppet, det värsta i hans läge nu är att du sätter press på honom.
    Han verkar ju uppenbarligen gilla dig men inser kanske nu att det krävs en hel del hur ni ska mötas på mitten då ni båda har barn och man river ju inte upp himmel och jord INNAN man är helt säker på att man vill och kan satsa till 100% med hänsyn till andra, det är inte plättlätt.


    Ni behöver båda två ta det lugnt och verkligen lära känna varandra på riktigt och under lång tid helst, då så mycket kan stå på spel.
    Klart att det kan göra en tom.
    Så, backa lite och njut av det ni har utan att pressa fram något. 


    Det är mitt bästa tips.

  • Anonym (Ho)

    Jag kan förstå det du menar core, det låter väldigt vettigt det du säger. Han körde till mig förra veckan och efter det tillfället så skrev han ett sms till mig och bad mig ha tålamod med honom. Nu I helgen har han vid flera tillfällen sagt att han saknar mig osv. Så jag har backat rätt mycket så, men blir svårt att veta hur jag ska bete mig. Men jag tänker att jag bara är mig själv och tar det som det kommer helt enkelt. 

  • Core
    Anonym (Ho) skrev 2024-05-05 21:47:17 följande:

    Jag kan förstå det du menar core, det låter väldigt vettigt det du säger. Han körde till mig förra veckan och efter det tillfället så skrev han ett sms till mig och bad mig ha tålamod med honom. Nu I helgen har han vid flera tillfällen sagt att han saknar mig osv. Så jag har backat rätt mycket så, men blir svårt att veta hur jag ska bete mig. Men jag tänker att jag bara är mig själv och tar det som det kommer helt enkelt. 


    Det låter bra! Låt honom vara den som söker mest kontakt, låt bli att prata framtid, var lite i nuet ett tag framöver så ger det sig
  • Anonym (Ho)

    Hade tänkt säga till honom att jag har tänkt på det han sa och att jag tänker lika. Det är bättre att ta det långsamt och bara vara i nuet och njuta av varandra.. sen får vi se liksom? 

  • Core
    Anonym (Ho) skrev 2024-05-06 11:35:46 följande:

    Hade tänkt säga till honom att jag har tänkt på det han sa och att jag tänker lika. Det är bättre att ta det långsamt och bara vara i nuet och njuta av varandra.. sen får vi se liksom? 


    Helt rätt väg att gå 👍🏼
Svar på tråden Dubbla budskap.