• Ankan90

    Min 14 månader reser sig inte själv

    Hej tänkte kolla om någon annans barn har haft samma som min.
    han har aldrig krypt utan rullar eller drar sig framåt med armarna. Han sätter sig inte heller upp själv om han ligger ner.
    han reser sig inte upp själv mot möbler utan bara om han håller i mina händer.
    han går ganska fint när han håller i handen eller om jag ställer honom vid soffan eller vardagsrumsbordet. 


    någon annan som haft liknande med sitt barn i denna ålder ? Tänker 14 månader är ganska sent och han borde ju försöka resa sig ? 

  • Svar på tråden Min 14 månader reser sig inte själv
  • Kvinna1989

    Min första var verkligen sen med allt. Reste sig inte själv föräns 1,5 år. Många runt om tyckte jag borde varit orolig osv. Men även om det inte är lika vanligt att vara så sen är det heller inte ovanligt. 
    Du kan ju höra med BVC.

  • Anonym (2 barn)

    Min förstfödda  var ganska försiktig, hasade sig fram istället för att krypa. Kunde gå vid 14mån men bara om hon fick hålla handen, det räckte med ett lillfinger eller snörstump. Gick själv vid 17 mån.
    Galningen till bror gick vid 10 mån ingen rädsla för något snabb som attan, fick ha lekhjälm, 
    Båda är normala tonåringar idag.
    Kontakta BVC om du känner dig orolig.

  • Kvinna1989
    Anonym (2 barn) skrev 2024-05-04 09:42:01 följande:

    Min förstfödda  var ganska försiktig, hasade sig fram istället för att krypa. Kunde gå vid 14mån men bara om hon fick hålla handen, det räckte med ett lillfinger eller snörstump. Gick själv vid 17 mån.
    Galningen till bror gick vid 10 mån ingen rädsla för något snabb som attan, fick ha lekhjälm, 
    Båda är normala tonåringar idag.
    Kontakta BVC om du känner dig orolig.


    Låter som mina barn :D min yngsta är 11mån och började gå redan 9-10mån. 
    Min första gick som sagt inte föräns 1,5års ålder men inget man märker av nu när hon är 2,5år.
Svar på tråden Min 14 månader reser sig inte själv