• Anonym (Ensam)

    Någon mer som känner sig ensam?

    Finns det någon mer som känner sig ensam och vill prata ut får man gärna skriva här och ventilera. 

    Jag har sambo och en nära vän som är mina närmsta vänner. Sen har jag typ jobbarkompisar och bekanta där man inte känner sig så viktig. Jag borde vara nöjd att jag åtminstone har två nära personer men ändå känner mig så ensam och oönskad. 

  • Svar på tråden Någon mer som känner sig ensam?
  • Anonym (Japp)

    Jag är mkt ensam. Har inga riktiga vänner alls. Mer bekanta bara. Sitter alltid själv på helgerna. Har ju barnen iaf då

  • Pixxel

    Jag känner mig ensam på helgerna. Men då är jag singel och vänner träffar jag knappt längre. Sedan träffar man ju folk på jobbet men det dämpar ju inte behovet.

  • Anonym (Ensam i världen)

    Jag känner mig ensam ibland. Jag bor ensam och ganska ensligt. Jag har ingen familj eller släkt, inga arbetskamrater och ingen katt. Ibland pratar jag med min chef. Om jag dog idag hade ingen saknat mig på några veckor.

    Men de flesta dagar går det ändå. 

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Japp) skrev 2024-05-04 20:00:26 följande:

    Jag är mkt ensam. Har inga riktiga vänner alls. Mer bekanta bara. Sitter alltid själv på helgerna. Har ju barnen iaf då


    Hur mycket umgås du med barnen? Små, stora? 
  • Anonym (Ensam)
    Pixxel skrev 2024-05-04 20:01:11 följande:

    Jag känner mig ensam på helgerna. Men då är jag singel och vänner träffar jag knappt längre. Sedan träffar man ju folk på jobbet men det dämpar ju inte behovet.


    Ja, det är oftast då som ensamheten blir mest påtaglig tycker jag då man oftast inte har tid o veckorna när man jobbar eller går i skolan. 


    Ja, man träffar ju folk varje dag i jobbet/skolan men det känns mest som ytlig kontakt. Inga man är med på fritiden.

  • Anonym (Ensam)
    Anonym (Ensam i världen) skrev 2024-05-04 20:04:22 följande:

    Jag känner mig ensam ibland. Jag bor ensam och ganska ensligt. Jag har ingen familj eller släkt, inga arbetskamrater och ingen katt. Ibland pratar jag med min chef. Om jag dog idag hade ingen saknat mig på några veckor.

    Men de flesta dagar går det ändå. 


    Vad jobbar du med? Trivs du? Om du har råd och tid så tycker jag du ska skaffa en katt. Djur ger så mycket kärlek och en katt är relativt lätt att ha, speciellt utekatter. 


    Jag känner också att ingen skulle sakna mig om jag dog även om jag har sambo och familj. 

  • Anonym (Hejj)

    I hear you!

    tror att många känner så om man lyfter lite på locket. många vågar inte berätta om det bara då det är skamligt
    jag Har barn men ingen ny relation.
    jag har haft lite problematik med att skapa bra relationer, eller ja mer relationer som Känns kul och ge och ta.
    har under några år gjort jobb med mig själv för att stärka självkänslan och öka Chanserna att skapa sundare relationer men Det är ensamt under tiden tills man är där.

    men jag försöker hitta nya saker att göra, t ex gå med på anordnade promenader/vandringar i kombination med aktiviteter som jag gillar eller vill lära mig mer av. 

    vkktigast av allt är väl att förstå su är inte andan med att känna dig ensam
    kram 

Svar på tråden Någon mer som känner sig ensam?