• Anonym (Ajajajj)

    Amning, barn får tänder, AJ??

    Blir det bättre? Har en 8,5-mån bebis som fått 2 tänder och har 3 till på gång. Och AJ för amningen. Vet inte om den alltid varit dålig men inte märkts utan tänder men nu alltså, i början av varje omgång är det som att stoppa in tutten i knivar! Är som att bebis liksom biter sig in på bröstet eller något. Ont gör det.

    Vet inte om detta är särskilt nu när tänderna kommer, men min amningslust är ju lägre än bebisens nu kan vi säga.

    Är detta slutet på vår amning???

  • Svar på tråden Amning, barn får tänder, AJ??
  • Anonym (Tutt)

    Jag slutade amma när bebis fick tänder. Bebis äter ju Ändå mat så amning behövs inte längre 

  • Anonym (Ajajajj)
    Anonym (Tutt) skrev 2024-05-12 11:48:25 följande:

    Jag slutade amma när bebis fick tänder. Bebis äter ju Ändå mat så amning behövs inte längre 


    Bebis här vill dock otroligt gärna amma så jag har gjort det för vätska och lugn (bebis har tvärvägrat flaska fram till nu).
  • Anonym (Dessie)

    Min yngsta fick tänder vid 3 månader. Ammade mina barn till ca 1,5 år. De kunde ju bitas ibland men det var väldigt sällan. Så för mig funkade amningen bra trots tänder.

  • Anonym (Ajajajj)
    Anonym (Dessie) skrev 2024-05-12 12:32:36 följande:

    Min yngsta fick tänder vid 3 månader. Ammade mina barn till ca 1,5 år. De kunde ju bitas ibland men det var väldigt sällan. Så för mig funkade amningen bra trots tänder.


    Ok, kul. Här har jag lite problem nu, ffa ena bröstet.
  • Anonym (Ibland)

    Hehe trodde jag hade svarat i tråden när jag läste Dessies svar, mitt barn fick också tänder när hen var 3 månader och det bets en del i början eller i samband med tandsprickning. 1-2 ggr råkade jag skrika till så liten blev rädd men kanske det hjälpte för det var inte ofta sen? 


    Ibland hade jag amningsnapp när det kom en bitvåg och om det behövde läka hos mig. Var själv orolig att det skulle vara slutet för våran amning vid 3 månader men vi slutade vid 1,5 år.
    Prova med amningsnapp om det gör ont! 

  • Anonym (Ajajajj)
    Anonym (Ibland) skrev 2024-05-12 14:07:55 följande:

    Hehe trodde jag hade svarat i tråden när jag läste Dessies svar, mitt barn fick också tänder när hen var 3 månader och det bets en del i början eller i samband med tandsprickning. 1-2 ggr råkade jag skrika till så liten blev rädd men kanske det hjälpte för det var inte ofta sen? 


    Ibland hade jag amningsnapp när det kom en bitvåg och om det behövde läka hos mig. Var själv orolig att det skulle vara slutet för våran amning vid 3 månader men vi slutade vid 1,5 år.
    Prova med amningsnapp om det gör ont! 


    Vi hade amningsnapp i typ 5-6 månader men efter det har bebis konsekvent själv ryckt bort den varje amning och vägrat ha den så just den delen är nog körd...
Svar på tråden Amning, barn får tänder, AJ??