• Skrutt 83

    Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

    Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!


    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • Anonym4848
    Neeaaa skrev 2024-05-07 11:45:13 följande:
    Alla graviditeter är olika. Snöa inte in dig på din förra graviditet och hur den va kontra nu. Du är gravid, njut <3
    Hehe tack för ärligt svar! Hoppades jag kunde bara njuta men mycket tankar på om vi verkligen är redo för ett till barn. Men förhoppningsvis naturligt att såna tankar också kommer..
  • Anonym (M)


    Ser ni något????? 🥹🥹🤔

    Bilden längst ner till höger är tagen med blixt,
  • Leah56
    Anonym (M) skrev 2024-05-08 20:44:05 följande:
    Ser ni något????? 🥹🥹🤔

    Bilden längst ner till höger är tagen med blixt,
    Jag ser tyvärr inget
  • Anonym (M)


    Ok tack för titten. Ett annat test nu ikv
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2024-05-08 22:29:07 följande:
    Ok tack för titten. Ett annat test nu ikv
    Ser negativt ut tyvärr
  • Anonym (W)


    Alltså hjälp!? Jag tog ett test igår morse på 9dpo (BIM-3), det var helt kritvitt.

    Ikväll tänkte jag att "äh jag tar bara ett till för att veta med säkerhet att jag INTE är gravid" och fast jag vet att det inte borde ökat så mycket från igår. DÖM av min förvåning när det kom ett svagt streck!? Eller vad ser ni, Kan det vara spök?

    Med min son som nu är 15 månader höll jag mig till 14dpo, BIM+1 och då var strecket redan tydligt. Alla månader vi provat innan dess har testen varit helt vita så är ingen expert precis. 

    Vet inte om det är värt att visa fästmannen eller om jag ska vänta till imorgon och ta ett nytt! Vad tror ni!?
  • Fjällsockan
    Anonym (W) skrev 2024-05-09 18:36:28 följande:
    Alltså hjälp!? Jag tog ett test igår morse på 9dpo (BIM-3), det var helt kritvitt.

    Ikväll tänkte jag att "äh jag tar bara ett till för att veta med säkerhet att jag INTE är gravid" och fast jag vet att det inte borde ökat så mycket från igår. DÖM av min förvåning när det kom ett svagt streck!? Eller vad ser ni, Kan det vara spök?

    Med min son som nu är 15 månader höll jag mig till 14dpo, BIM+1 och då var strecket redan tydligt. Alla månader vi provat innan dess har testen varit helt vita så är ingen expert precis. 

    Vet inte om det är värt att visa fästmannen eller om jag ska vänta till imorgon och ta ett nytt! Vad tror ni!?
    Jag ser ett streck! Hade det varit jag hade jag säkert försökt vänta på morgonurinen och sen testat med alla test jag har och sen köpt lite fler ;) 
  • Anonym (W)
    Fjällsockan skrev 2024-05-09 19:37:47 följande:
    Jag ser ett streck! Hade det varit jag hade jag säkert försökt vänta på morgonurinen och sen testat med alla test jag har och sen köpt lite fler ;) 
    Men gud, jag blir helt nervös nu! Hur ska jag kunna sova? Haha
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester