Inlägg från: BaraVara55 |Visa alla inlägg
  • BaraVara55

    Bf September 2024

    Hej!
    Hoppar också in här, testade positivt i förra veckan och hade ÄL den 7/1. Imorse tog jag ett nytt test med veckoindikator för att verkligen få de bekräftat och blev så glad över att se samma bild som du delar, Fjällfärd. 
    Första barnet om allt går som de ska, men varit gravid tidigare. Håller tummarna för 2024.Hjärta

    Jag vet att de är tidigt men jag har verkligen inga symptom alls, så de känns nästan som jag inbillar mig att jag är gravid igen. Ska bli spännande att se vad som sker 

  • BaraVara55

    Kul ju att vi hade ÄL på exakt samma dag:) 

    Vilken grej att ni plussade precis innan du skulle starta hormonbehandling. Resan till ett barn kan verkligen se olika ut.

    Jag är 30 år och vi har försökt i 2år, varit gravid tre gg men har haft osannolikt otur då det visat sig att fostret inte utvecklats eller att hjärtat slutat slå. Så det har inte tagit oss längre än v17, alla tre gånger har det tydligen berott på olika kromosomavikelser. Det ska inte vara något ärftligt men vi har ifrågasatt de många gånger.. Så vi kommer troligtvis göra tidigt moderkaksprov, har inte bestämt mig om tidigt ultraljud. Så jag och sambon försöker nog vara lite distanserade efter tidigare trauman. Vi tar det som de kommer och får se när vi berättar för våra närmaste. 

    Har ni berättat för era partners? Fick ni den reaktionen ni hoppades på? 

  • BaraVara55

    Härligt att allt såg bra ut på tul :) har tyvärr ingen input gällande gravidbälten, men är nyfiken.

    Imorgonbitti ska vi göra mkp, vi gör det istället för NIPT baserat på vår historik. Men de är också lite tidigt tror jag ä. vi blev framflyttade, gissar på att de är för att det passade bättre för vår läkare. Är typ 11+4 imorgon, men har fullt förtroende för läkaren. 
    Jag är så nervös även om jag gjort de tidigare, hoppas att de fortfarande finns ett hjärta som slår.
    Men om någon är i samma situation eller hamnar, så får man gärna skriva till mig så kan jag berätta mer. 

    Kram och håller tummarna för oss alla! 

  • BaraVara55

    Usch vad segt och vad dåligt hanterat av dom.. varje dag som man behöver vänta är olidlig. 
    Men ni ska göra ett nytt nipt nu då? 
    Du ska inte kräva mkp för att få de att gå snabbare? 

    Jag gjorde mkp ju, fick svar två dagar senare. Även om de gör lite ont så gjorde jag de för att slippa vänta lika länge. 
    För oss såg allt normalt ut, äntligen. Så jag hoppas och är glad. Vi har aldrig kommit så här långt. v.13 och att normalt prov, äntligen :) 

  • BaraVara55

    Skönt att slippa vänta på NIPT igen även om de bästa såklart hade varit att få svar på de som ni faktiskt gjorde. Men fostervattenprov är ju ännu mer noggrant än NIPT så de kan ju vara skönt om ni var oroliga rör något ärftligt. 

    Jag har gjort fyra moderkaksprov under de senaste 2åren och de har gått bra, risken är så miniminimal. Veg du hur länge du behöver vänta på svar från fosteevattenprov? 

  • BaraVara55

    Vi har fått alla svar från våra prover och allt ser normalt ut. De är så svårt att ta in när man varit med om de motsatta och varit så inställd på att de skulle vara samma sak igen. 
    Vi gjorde ett tidigt vul för att se om de var ett hjärta men jag tyckte bara att de var jobbigt med ultraljud och ville försöka ha distans eftersom jag trodde jag skulle förlora ytterligare en gaviditet. Så jag försökte att inte titta så mycket och ville bara att de skulle vara över. Inte kalla de bebis, bara foster eller graviditet. 

    Men nu verkar de positivt. Jag har en bebis i magen och i nästa vecka ska vi på ultraljud och jag är 100% säker att tårarna kommer spruta.
    Nu ska jag börja längta och våga hoppas! Kanske köpa något bebis. Kanske fundera på hur jag vill dokumentera graviditeten.. 

  • BaraVara55

    Redan idag alltså! Det var ju snabbt, håller tummarna för ett glädjande besked nästa vecka! 
    Vila och häng i soffan hela dagen och imorgon också, hoppas du har någon som kan passa upp på dig med :) 

    Efter mitt senaste prov var jag hemma från jobbet för att vila, då hade vi hantverkare här som tittade in och frågade om jag ville ha något med jämnamellanrum. Fint :) 

    Känns skönt att jag inte är ensam med att känna så då, kanske är sparkar som behövs för att de ska kännas "på riktigt" 😃

  • BaraVara55

    Vad bra att du kollade upp det och att bebis mår bra! Hoppas det slutar blöda också men skönt att veta möjlig orsak och att de såg bra ut. <3

    Hur går det för dig @Idasofia84? Har du fått svar? :) 

  • BaraVara55
    Eurotamandua skrev 2024-04-07 22:57:17 följande:

    Platys­ma, 

    Var på RUL i fredags men bäbisen ville verkligen inte vända på sig rätt. Vi kämpade på i nästan en timme, med 15 minuters promenad ifall det skulme hjälpa. Men icke, envis en. 😊
    Det som gick att se såg bra ut. Nytt försök på tisdag! Hoppas att få veta kön då också. 🙂

    Men visst är det en lång väntan innan man får se bäbien och att allt ska vara bra


    Hur gick det i tisdags? 😊

    Jag ska på UL på mån och tänkte också ta reda på kön om allt ser bra ut. Då är jag i v 17, och nu verkar illamåendet äntligen släppt men dessvärre ersatts av foglossning. 
    Någon som har tips på hur de kan mildras? Går de över? 
  • BaraVara55

    Vi var på ultraljud i veckan och det var så skönt att höra att allt såg bra ut. Alla organ och de man kunde se nu i v.17 såg bra ut. Var så nervös innan. 
    Men har de riktiga ul i v20 och sen kommer vi få en extra kontroll av hjärtat i typ v.21-v22. De erbjuds tydligen om man har en historik lik vår. 

    Så nu känns det bra.Bad läkaren att skriva en lapp med kön och sen beställde jag en blombukett som vi sedan öppnade tsm för att ta reda på könet. Så himla mysig stund att öppna bara jag och sambon, och fira och att våga tro att vi kommer bli tre i höst. Det är en pojke! 💙

    Blir varm i kroppen varje gång jag ser buketten. Nu börjar de kännas på riktigt! 😊

    Nu funderar jag på om och olika sätta att dokumentera graviditeten. 
    Är i v.17 men har ingen bump riktigt än, men hade varit kul att kanske fota. Sett nån som målat av vecka för vecka

  • BaraVara55

    Finns de en fb grupp? Isf är jag också gärna med :) 
    Jag har också varit på RUL och fått höra att allt ser bra ut. Moderkakan ligger i bakvägg och dessvärre lite ivägen, men hoppas den klättrar upp och annars blir de kejsarsnitt och det blir säkert också bra. Bara så glad över att allt ser bra ut och att jag känner sparkar. 

    Hur sjukt är de inte att de redan är maj?🤗 Och på mitt kontorsjobb försvinner folk på semestertider efter midsommar, och sen vips kommer det redan vara augusti/september och de är dags att gå hem? 
    Jag har inte riktigt berättat eller gjort någon överlämningsplan än, men har iaf berättat för chefen. 

    Hur länge hoppas ni kunna jobba (om det går beroende på fysisk/psykist mående och atbetsmiljö såklart)?  

  • BaraVara55
    Fjällfärd skrev 2024-05-07 21:56:20 följande:

    Vi var på RUL igår och allt såg fint ut med vår lilla tjej! 😊🙏🏼 Väldigt glada och tacksamma för allt som ser bra ut även om de såklart inte kan se allt på ultraljudet ❤️

    Har fått en rejäl kula nu. Jag är ganska kort samt har kort rygg så är såklart mindre plats för bebis än om man är lite längre. Har tyvärr dessutom redan gått upp ganska mycket i vikt trots bra kosthållning samt att vi lever ett aktivt liv med hund och hus. Känner att det är lätt att jämföra sig med andra men försöker samtidigt tänka på att det viktigaste är att både jag och bebisen mår bra.


    Åh vad härligt med RUL ❤️

    Min nära vän är bara två veckor tidigare än mig och jag är lite småavundsjuk på hennes fina kula. Hon är också ganska kort så vi gissade på att de kan vara en faktor. 
    Jag ser mer ut som att jag är svullen än gravid haha. Känns mer som att man ser att jag är gravid på sätter jag går på då jag har foglossning.

    Men skönt att du kan vara så aktiv och att ni båda mår bra 😊
  • BaraVara55

    Wiie! Är gärna med i fbgrupp. 

    Alltså jag har typ bara foglossning på högra sidan, antar att jag borde kolla upp de eftersom de säkert är att jag gör något ojämt. Kanske naprapat? Har ni testat något eller börjat med några bra övningar? 

Svar på tråden Bf September 2024