• pippi12345

    BF december 2024 - liten grupp

    Plussade precis och har nu bf 3-4 december. Så spännande! 🤩

    är sedan tidigare med i en fb-grupp för specifikt bf-månad med syskonet med över 2000 medlemmar och en annan facebookgrupp som enbart har 50-70 medlemmar. Målet med denna grupp är att så småningom gå över till fb-grupp i en mindre skala på typ 50-70 pers och att inbjudan sker via meddelandeförfrågan här på familjeliv, detta För att länkarna till fb-gruppen  inte ska ligga öppna för allmänheten och därmed kan man skydda anonymiteten. 


    detta är ett önskemål från min sida och hoppas det kan upprätthållas :) annars finns ju allltid grupper som skapas på fb som är mindre anonyma och har ett högt  antal medlemmar 

  • Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp
  • Anonym (Mollie)
    Pälsboll skrev 2024-04-09 22:16:08 följande:
    6+3 här 😊 Illamåendet är här på besök också, kommer o går under dagarna. Inte så att jag kräkts något än, men riktigt nästan sjösjuk ibland och sängliggandes.
    Får också huvudvärk på kvällarna sedan några dagar tillbaka.
    Längtar också till ultraljudet, den 16/4 🥰
    Samma här! Riktigt illamående men som tur är kräks jag inte än, peppar peppar 😅
    Brösten börjar ömma rejält o svullna till, svårt att sova på mage. Molvärken som varit avsaknad nån vecka börjar hitta tillbaka vilket jag hoppas är positivt. Så orolig att något ska gå fel.... ultraljud den 17/4
  • DetLillaMolnet

    Jag mår lite för bra men har fått större bröst och har lite svullna vader i vart fall..., ska göra UL senast 8+0, annars kan jag inte koppla av. Ujuj, kan inte tänka på nåt annat.

    Har mer energi än vanligt och vaknar pigg vet inte om det beror på att jag slutat med kaffe eller om det är graviditeten. Idag är det 5+2. Kan någon spola fram 10 dagar tack!? :).

    Har ni några roliga arbetsnamn till era 'plus'?

  • Arvindan

    4+6 här. Ont i magen ofta vilket gör mig orolig, är rädd varje gång jag drar ner trosorna ifall det ska vara blod Gråter Idag började tröttheten, fick åka hem lite tidigare från jobbet för att hinna med en powernap innan vildungen skulle hämtas från dagis. Önskar också spola fram tiden!

    I morgon berättar jag för min mamma, vi ska på restaurang och hon kommer tycka jag är konstig och tråkigt som inte dricker vin 😅 

    Har ni berättat för andra än partnern? 

  • Arvindan

    Vi har inte skaffat ett arbetsnamn ännu. Dottern hette Parasiten när hon låg i magen, så kanske lika bra att vi skippar det den här gången 😅

  • Lollo5863

    Har varit på resande fot med min chef.
    Igårkväll skulle vi äta middag på hotellets restaurang. Vi båda gillar bubbe och brukar alltid efter en lång dag på resande fot njuta av minst ett glas tillsammans. Jag hade sagt tidigare att jag inte kände mig helt 100 % (tänkte att jag kan skylla på det när jag inte beställer in alkohol till middagen). men hon hade gått ner före mig och förbeställt två varsina glas cava för att fira att vi hade haft en så pass bra dag.

    Jag vågade inte säga något så jag drack upp glaset och kände samtidigt sådan oerhörd ångest, ungefär som om jag med flit misshandlade den lilla lilla ärtan i magen (var i vecka 5+0 igår). Efter det glaset ville hon köpa in vin, men då sa jag att jag inte vågade dricka mer pga att jag som sagt inte mådde så bra, och drack vatten till maten.

    Borde jag ha gjort något annorlunda?! Har sådan rejäl ångest. Ringde min man efteråt i ren panik. Han tyckte att jag överdrev och istället borde se det som ?det sista glaset på förhoppningsvis flera månader?. Jag försöker tänka så, men jäklar vad dålig jag känner mig. (Första barnet så jag vet inte alls hur strikt/lätt man ska vara med allt, så jag har inte vågat chansa på något sedan jag plussade).

  • Anonym (Lätt som en plätt)

    Gravid med andra barnet, bf 6 dec, 38 år. Känner mig inte gravid förutom lite åksjuka-illamående vid underliga tillfällen.

  • pippi12345
    Lollo5863 skrev 2024-04-10 22:29:25 följande:

    Har varit på resande fot med min chef.
    Igårkväll skulle vi äta middag på hotellets restaurang. Vi båda gillar bubbe och brukar alltid efter en lång dag på resande fot njuta av minst ett glas tillsammans. Jag hade sagt tidigare att jag inte kände mig helt 100 % (tänkte att jag kan skylla på det när jag inte beställer in alkohol till middagen). men hon hade gått ner före mig och förbeställt två varsina glas cava för att fira att vi hade haft en så pass bra dag.

    Jag vågade inte säga något så jag drack upp glaset och kände samtidigt sådan oerhörd ångest, ungefär som om jag med flit misshandlade den lilla lilla ärtan i magen (var i vecka 5+0 igår). Efter det glaset ville hon köpa in vin, men då sa jag att jag inte vågade dricka mer pga att jag som sagt inte mådde så bra, och drack vatten till maten.

    Borde jag ha gjort något annorlunda?! Har sådan rejäl ångest. Ringde min man efteråt i ren panik. Han tyckte att jag överdrev och istället borde se det som ?det sista glaset på förhoppningsvis flera månader?. Jag försöker tänka så, men jäklar vad dålig jag känner mig. (Första barnet så jag vet inte alls hur strikt/lätt man ska vara med allt, så jag har inte vågat chansa på något sedan jag plussade).


    Man ska vara strikt med alkohol just för att det passerar direkt över till fostret. Man ska ju helst undvika alkohol när man vill bli gravid också just för att man inte vet när man blir gravid. 
    jag själv har inte följt denna rekommendation utan har druckit alkohol tills jag plussat. I vecka 5+0 så sköts väl näringsintaget av gulesäcken så tror inte att att det gör något att du har druckit ett glas, tänk på alla som plussar sent och inte vet om att dom är gravida. Så tycker absolut inte du ska vara orolig över att du har skadat fostret 

  • Anonym (Jennie)

    Liten update från mig. Hade en dålig dag igår. Efter 2 missfall på rad (ett i August 23 och ett nu januari) visste jag att nästa graviditet skulle bli ännu nervösare. 
    Vet inte om ni minns men i söndags fick jag en rosa blödning och tänkte att det var kört denna gången med. Efter det inget rosa men ändå reagerat ibland på färgen. Skrev till 1177 och bm där tyckte det lät normalt. Tog också nya test i måndags som blev starkt och digitalt visade 2-3 och jag var då i v.5+0 enlig äl.

    Jag tycker mig haft ökning av symptom men igår kväll hände det igen och jag tänkte det var kört. Rosa flytningar och sen har det fortsatt lite med beiga. Nu nästan inget. Haft lite molvärk men kan ju vara växtvärk.

    I alla fall imorse 3 dagar efter att jag gjorde de senaste testen i måndags testade jag igen. 

    Idag blev stickan superstark och det digitala har hoppat upp till 3+. Så då fick jag hopp igen. Hoppas verkligen det går vägen denna gång. 
     Jag har nu bokat in ett vul om en vecka och jag har även tid för kurator samma dag. Dock före vul. 

    Har haft några jobbiga dagar med min min oro men idag ska jag försöka fokusera på lite annat o se om det blir lättare då. Skickar med bild på dagens test.

  • pippi12345

    Skönt att det inte blir värre med blödningarna. Jag är också orolig och vågar inte glödja mig förrän jag varit på vul. Försöker stilla oron med att tänka att efter vul Kommer säkert nästa oro, hur ser det ut på kub, rul, hur kommer förlossningen att gå osv osv. Oro hör till föräldraskapet 🙈


    Anonym (Jennie) skrev 2024-04-11 09:24:20 följande:

    Liten update från mig. Hade en dålig dag igår. Efter 2 missfall på rad (ett i August 23 och ett nu januari) visste jag att nästa graviditet skulle bli ännu nervösare. 
    Vet inte om ni minns men i söndags fick jag en rosa blödning och tänkte att det var kört denna gången med. Efter det inget rosa men ändå reagerat ibland på färgen. Skrev till 1177 och bm där tyckte det lät normalt. Tog också nya test i måndags som blev starkt och digitalt visade 2-3 och jag var då i v.5+0 enlig äl.

    Jag tycker mig haft ökning av symptom men igår kväll hände det igen och jag tänkte det var kört. Rosa flytningar och sen har det fortsatt lite med beiga. Nu nästan inget. Haft lite molvärk men kan ju vara växtvärk.

    I alla fall imorse 3 dagar efter att jag gjorde de senaste testen i måndags testade jag igen. 

    Idag blev stickan superstark och det digitala har hoppat upp till 3+. Så då fick jag hopp igen. Hoppas verkligen det går vägen denna gång. 
     Jag har nu bokat in ett vul om en vecka och jag har även tid för kurator samma dag. Dock före vul. 

    Har haft några jobbiga dagar med min min oro men idag ska jag försöka fokusera på lite annat o se om det blir lättare då. Skickar med bild på dagens test.


Svar på tråden BF december 2024 - liten grupp