Inlägg från: fancyr |Visa alla inlägg
  • fancyr

    För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

    36 här, fyller 37 i år ☺️ är gärna med här även om jag inte blivit gravid än. vi är inne på 6 månaden med försök och lär nog inte hända denna månad heller ., vi får se hur det går för oss 😅 


    följer månadens bim -grupp men tycker ingen grupp mäter sig med denna 😃

  • fancyr
    Anonym (1986) skrev 2024-05-12 21:56:04 följande:
    Åhhh. Grattis!! Blir det bf i januari? 
    Tack Hjärta ja BF januari 20:e som det ser ut nu.

    Och grattis till lilla pojken!! va roligt!! Vi ska också göra NIPT test, visst kan man göra det från vecka 10?
  • fancyr
    Anonym (1986) skrev 2024-05-13 09:02:43 följande:
    Ja precis :) Går säkert att göra tidigare men de kanske har en gräns vid 10+ utifall man skulle bli framåtflyttad. Jag var i vecka 10+2 när jag gjorde NIPT och hade även gjort ett ultraljud i vecka 8+ 
    måste fråga, är det rutin att göra VUL i v.8 eller så? Jag har hög risk för tvillinggraviditet och det vill man ju gärna vilja veta så tidigt som möjligt haha 
  • fancyr
    Anonym (1986) skrev 2024-05-13 09:54:53 följande:
    Nej det är det inte :) jag bekostade det själv, brukar kosta runt 1000 kr. Det är bara kub och rul som är rutin. Åh vad spännande med att det kanske blir tvillingar, hur kommer det sig att du har högre risk? 
    Ok jag förstår, vi funderar på att  göra detsamma :) 
    Min mormor fick två tvillingpar efter varandra. Det sägs då att det är ärftligt men att ärftligheten hoppar över en generation. Så min mamma fick inga tvillingar medan jag och mina systrar har hög chans för det, typ 50%..
  • fancyr
    Symetrical skrev 2024-05-13 14:52:52 följande:
    Wow! Stort grattis! 🥳❤️
    Tack såå mkt!!
  • fancyr
    Syskonförsök skrev 2024-05-14 14:41:09 följande:

    Åh grattis ❤️❤️


    Taaaack ❤️❤️
  • fancyr
    Startingover skrev 2024-05-14 19:58:19 följande:

    Jag är I vecka 12 nu.. har ungefär en vecka kvar tills jag ska göra NIPT, tiden går så sjuuuukt långsamt just nu. Det var efter NIPT som vi valde att avbryta vår förra graviditet så jag har så himla mycket hjärnspöken just nu


    Skickar styrkekramar och hoppas allt går vägen! 🌸🥰
  • fancyr
    Phozie skrev 2024-05-20 13:48:47 följande:
    Hej på er! Jag tror inte att det är särskilt många som minns mig, men jag var med i den andra tråden för 35+ ungefär från hösten-22 till våren-23. Sedan tog jag en lång skrivpaus från den tråden, men har följt den hela tiden. Jag har precis fyllt 40 år nu i april. 😊

    Min historia är rätt tråkig, då vi förlorade vårt första barn intrauterint i v. 27 i februari-22, och har fått ett spontant mf och ett ma efter det. Var senast gravid mars/april 2023 och har inte fått någon hjälp av vården för ?ni klarar ju av att bli gravida på egen hand?, trots att vi inte blivit gravida på över ett år. 🙄

    Men imorse drömde jag att jag födde barn, vaknade med ett ryck klockan 05.30 och tog ett test som visade gravid! Jag har inte ens sagt det till min make än! 🤭

    Jag är nog mest lite i chock, då jag liksom ?accepterat? att det inte skulle bli någon mer graviditet för mig.


    Men grattis till graviditeten! Vilken resa!! Och beklagar förlusten i v 27 🙏
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning