• Anonym (Fattar inte)

    Dumpad för en skitsak

    Jag och min (ex) tjej har varit tillsammans i typ ett år. Igår skulle jag åka till henne och sova över till måndag, men behövde vänta på en grej innan jag kunde åka. Klockan hann bli 19 innan jag kunde ge mig av och då tyckte jag att det var för sent för att åka så skrev att det blev för tight och att jag inte skulle komma. Tänkte vi kunde ju ses idag istället men hon blev skitsur och har mer eller mindre bett mig dra åt helvete med motiveringen att hon inte handlat, storstädat, lagat mat och tänt ljus osv bara för att jag ska ställa in i sista sekund. Förstår henne till viss del men det känns som en väldigt överdriven reaktion bara för en middag? Eller? Letade hon bara en en väg ut?

  • Svar på tråden Dumpad för en skitsak
  • Erkki
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-05 16:04:05 följande:

    Nej alltså jag ifrågasätter inte att hon blev sur, besviken eller irriterad. Men i min värld känns det helt sjukt att avsluta ett förhållande för en sån här förhållandevis liten sak. Det är ju inte som att jag sparkat på hennes katt eller varit otrogen eller något. 


    Vad gjorde du igårkväll? Efter du dissat hon som lagar mat och fixat för kvällen!

    hur många gånger har du dissat henne på liknande vis?
  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-05 16:04:05 följande:

    Nej alltså jag ifrågasätter inte att hon blev sur, besviken eller irriterad. Men i min värld känns det helt sjukt att avsluta ett förhållande för en sån här förhållandevis liten sak. Det är ju inte som att jag sparkat på hennes katt eller varit otrogen eller något. 


    Fast det är ju inte första gången du ställt in, antagligen inte heller första gången med kort varsel. Hon fick nog till slut, nu när hon ansträngt sig så mycket den här gången.
  • Anonym (Bib)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-05 16:04:05 följande:

    Nej alltså jag ifrågasätter inte att hon blev sur, besviken eller irriterad. Men i min värld känns det helt sjukt att avsluta ett förhållande för en sån här förhållandevis liten sak. Det är ju inte som att jag sparkat på hennes katt eller varit otrogen eller något. 


    Varför tror du att det är en LITEN sak att hela tiden bli bortprioriterad?

    Ni hade planer att träffas. Hon fixade och allt du behövde göra var att ta dig dit.

    Du gör samtidigt upp planer att en polare ska komma till dig och lämna en sak. 

    Kompisen blir sen men ISTÄLLET för att ställa in att han ska komma förbi att lämna grejen som tar 5 min en annan dag, så ställer du in planen att träffa din flickvän. TROTS att det fortfarande finns tid att åka.

    Det är väl ingen LITEN sak, hade du tyckt att ställa in saker = inga problem, så hade du väl ställt in planen med kompisen? Men det var ju en STOR sak, det kunde du inte göra?
  • Billie38
    Goneril skrev 2024-05-05 15:35:54 följande:

    Billie 38, det var trista typer du råkat ut för, det är bara att gå vidare, dessa killar är inte värda att sörja eller lägga energi på. Jag funderar lite på middagarna som du inte fick betalt för, betalade du med kort, kan du styrka betalningarna? I så fall kan man faktiskt som privatperson kräva via Kronofogden. Bra om du har någon konversation sparad. Alla känner inte till den möjligheten, men det går faktiskt. En slant kostar det förstås, några hundralappar, men det kan det vara värt som hämnd. Nu var det ju dessutom två middagar saken gällde. Kopian på kravet kan du ju kopiera och lämna i receptionen på hans jobb, skriv gärna Kronofogden på kuvertet. 


    Tack, men är inte så pass sniken och vill verkligen inte skapa drama. Mer det tog rejält på självkänslan som redan var rätt naggad att inte vara värd bättre.


    Hade han velat göra rätt för sig så hade han lätt kunnat räkna ihop vad någon av middagarna kostade och swishat för det när det kom upp i sista samtalet. 

  • Anonym (jury)

    Några tips till TS omkring framtida kommunikation med framtida flickvänner
    * prata hellre än skriva om ämnet har potential att uppväcka känslor hos motparten
    * prata IRL hellre än per telefon
    * diskutera innan hellre än att ställa motparten inför fullbordat faktum
    * undgå intetsägande anglicismer när du diskuterar något som har med relationen att göra

  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-05 10:45:51 följande:
    Hon har inte ordagrant gjort slut, men sa något i stil med att jag inte behöver bry mig om något ansvar eller förväntningar från henne framöver, samt att när jag skrev och frågade om vi kunde försöka reda ut saker idag eller nån dag framöver så sa hon att vi inte har något att reda ut med varandra längre. 
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-05 09:05:49 följande:

    Det blev sent för att jag väntade på en vän som skulle leverera utrustning som han lånat, men han blev själv sen så därför blev jag sen. 

    Nej, vi hade precis börjat prata om att flytta ihop. Så jag trodde vi hade det ganska stabilt och bra. 


    Du är nonchalant, det finns inget att reda ut. Ordet du hade behövt lära dig är "förlåt, jag gjorde fel".

    Är man bortbjuden på middag så åker man dit. Tillhör vanligt hyfs. Folk lägger ner sin tid och sina pengar på att du ska få en trevlig stund.

    Din ursäkt är ju dessutom kass.
  • Anonym (Hyr)

    Denna helg jobbar jag men likväl kom min pojkvän över igår runt 19 och sov över.
    Han har nästan 1 timme hem till mig.
    Inte nog med det så skjutsade han mig till jobbet imorses kl 06:30, och till mitt jobbar det 2,5 mil. Vilket sen då innebar att han hade nästan 9 mil att köra hem till sig sedan. 


    Förstår att hon blev sned på dig när du kom med dåliga ursäkter att inte komma. 

  • Anonym (Kvinna...)

    Igen då'rå eftersom du duckar frågan eller inte vågar svara?

    VAD GJORDE DU IGÅR?

  • Anonym (Smidaren)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-05 16:04:05 följande:

    Nej alltså jag ifrågasätter inte att hon blev sur, besviken eller irriterad. Men i min värld känns det helt sjukt att avsluta ett förhållande för en sån här förhållandevis liten sak. Det är ju inte som att jag sparkat på hennes katt eller varit otrogen eller något. 


    Ja, det är verkligen en skitsak.


     Det du får komma ihåg är att många tjejer har inga andra intressen än leta fel på killar.  Det är liksom en sport för många tjejer. Finns det inget fel på killen som måste dom skapa ett fel och göra största möjliga drama av ingenting endast i syfte att få uppmärksamhet. (Om jag har fel varför är det då över 50 inlägg bara i denna tråden.) Kvinnor har behov av drama i relationer, det är helt ofrånkomligt.


    Ett knep kan vara att inte låta tjejen vara den som skapar och styr dramat, kräver träning men funkar perfekt när man väl lärt sig ;)

  • Anonym (Bib)
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-05-05 17:06:45 följande:

    Ja, det är verkligen en skitsak.


     Det du får komma ihåg är att många tjejer har inga andra intressen än leta fel på killar.  Det är liksom en sport för många tjejer. Finns det inget fel på killen som måste dom skapa ett fel och göra största möjliga drama av ingenting endast i syfte att få uppmärksamhet. (Om jag har fel varför är det då över 50 inlägg bara i denna tråden.) Kvinnor har behov av drama i relationer, det är helt ofrånkomligt.


    Ett knep kan vara att inte låta tjejen vara den som skapar och styr dramat, kräver träning men funkar perfekt när man väl lärt sig ;)


    Och din drömtjej är en tjej som gärna ställer in och flyttar på alla planer med dig för att hänga med kompisar istället.

    Din drömtjej bryter gärna alla löften.

    Din drömtjej prioriterar inte dig.

    Du är skitnöjd med en sådan tjej, och inte säger du till och inte gör du slut heller, för det är ju att skapa drama!
Svar på tråden Dumpad för en skitsak