• Anonym (Fattar inte)

    Dumpad för en skitsak

    Jag och min (ex) tjej har varit tillsammans i typ ett år. Igår skulle jag åka till henne och sova över till måndag, men behövde vänta på en grej innan jag kunde åka. Klockan hann bli 19 innan jag kunde ge mig av och då tyckte jag att det var för sent för att åka så skrev att det blev för tight och att jag inte skulle komma. Tänkte vi kunde ju ses idag istället men hon blev skitsur och har mer eller mindre bett mig dra åt helvete med motiveringen att hon inte handlat, storstädat, lagat mat och tänt ljus osv bara för att jag ska ställa in i sista sekund. Förstår henne till viss del men det känns som en väldigt överdriven reaktion bara för en middag? Eller? Letade hon bara en en väg ut?

  • Svar på tråden Dumpad för en skitsak
  • molly50
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-05-07 21:24:00 följande:

    Jag anser att det är betydligt värre att bruka våld eller hota en kvinna än att ställa in en middag.  Den som ställer in en middag är mer en riktig man än den som misshandlar eller hotar som vi såg exempel på i denna tråden.


    Jag har inte sagt någonting om misshandel eller hot.
    För det är självklart inte manligt.
    Men en riktig man kan se när han själv gör fel och be om ursäkt.
    Och det gör inte TS.
  • molly50
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-05-07 21:24:00 följande:

    Jag anser att det är betydligt värre att bruka våld eller hota en kvinna än att ställa in en middag.  Den som ställer in en middag är mer en riktig man än den som misshandlar eller hotar som vi såg exempel på i denna tråden.


    Vem har hotat eller misshandlat här i tråden?
    Det är nämligen inget jag har sett.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-05-07 21:24:00 följande:

    Jag anser att det är betydligt värre att bruka våld eller hota en kvinna än att ställa in en middag.  Den som ställer in en middag är mer en riktig man än den som misshandlar eller hotar som vi såg exempel på i denna tråden.


    Du måste få huvudvärk när du tänker. Det är väl ingen som påstått att det är värre att ställa in en middag än att bruka våld! Men nu diskuteras inte det heller, utan just en inställd middag.

    Du blir inte mer "en riktig man" för att det finns män som misshandlar och hotar, herregud. Resonerar du så på jobbet också? "Aaaah jag vet jag har inte hållt de senaste deadlines vi haft. Men - tänk de som inte kommer till jobbet överhuvudtaget, snackar skit om sin arbetsgivare och inte gör ett smack av sina arbetsuppgifter?! För det är mycket värre, och jag är faktiskt en bättre anställd än såna."
  • Anonym (Bib)
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-05-07 21:24:00 följande:

    Jag anser att det är betydligt värre att bruka våld eller hota en kvinna än att ställa in en middag.  Den som ställer in en middag är mer en riktig man än den som misshandlar eller hotar som vi såg exempel på i denna tråden.


    Det värsta en man kan göra mot en kvinna är att bruka våld mot henne.

    Men du anser tydligen att det värsta en kvinna kan göra mot en man är att göra slut?

    Att ställa in en middag är givetvis ok under rimliga anledningar. TS blev dock inte dumpad pga en inställd middag utan för att han systematiskt bortprioriterat sin flickvän.

    Men flickvännen ska alltså vara glad att hon har en man som inte brukar våld och hotar henne, så hon ska, enligt dig, stanna i förhållandet även om hon varken känner sig prioriterad eller älskad? Det värsta hon kan göra är att göra slut trots att inget våld är inblandat?

    När anser du att en kvinna har rätt att lämna en man? Enbart om han slåss och hotar?
  • Karl Alexander
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-05 08:48:41 följande:
    Dumpad för en skitsak

    Jag och min (ex) tjej har varit tillsammans i typ ett år. Igår skulle jag åka till henne och sova över till måndag, men behövde vänta på en grej innan jag kunde åka. Klockan hann bli 19 innan jag kunde ge mig av och då tyckte jag att det var för sent för att åka så skrev att det blev för tight och att jag inte skulle komma. Tänkte vi kunde ju ses idag istället men hon blev skitsur och har mer eller mindre bett mig dra åt helvete med motiveringen att hon inte handlat, storstädat, lagat mat och tänt ljus osv bara för att jag ska ställa in i sista sekund. Förstår henne till viss del men det känns som en väldigt överdriven reaktion bara för en middag? Eller? Letade hon bara en en väg ut?


    Tänk på att det här forumet är lika fyllt av manshatande kroppspositivister, som Flashback är fyllt av kvinnohatande incels. Folk här kommer alltid ta kvinnans parti, oavsett vad.
  • Anonym (Omg)
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 08:49:44 följande:
    Tänk på att det här forumet är lika fyllt av manshatande kroppspositivister, som Flashback är fyllt av kvinnohatande incels. Folk här kommer alltid ta kvinnans parti, oavsett vad.
    Om du läser annan valfri tråd så får du reda på att "folk" här inne långt ifrån alltid tar kvinnans parti.

    Detta råkade bara vara ett klockrent exempel av en snubbe som resonerar åt helvete, varpå majoriteten är enad.

    Har ingenting med manshat, kropps positivism, incels eller flashback att göra. Bara att TS betedde sig rövigt.
  • Karl Alexander
    Anonym (Omg) skrev 2024-05-08 08:56:14 följande:
    Om du läser annan valfri tråd så får du reda på att "folk" här inne långt ifrån alltid tar kvinnans parti.

    Detta råkade bara vara ett klockrent exempel av en snubbe som resonerar åt helvete, varpå majoriteten är enad.

    Har ingenting med manshat, kropps positivism, incels eller flashback att göra. Bara att TS betedde sig rövigt.
    De allra flesta tar kvinnans parti, jo. Sedan finns det män som mig som säger emot, men vi är i klar minoritet.

    Och jo, FL präglas av ett tydligt manshat. Ingenting är någonsin kvinnans ansvar eller fel.
  • Jemp
    Anonym (Smidaren) skrev 2024-05-05 22:52:57 följande:

    Det misstag TS gjort är som försumbart. Han har inte misshandlat, våldtagit, trakasserat. Han har gjort en planeringsmiss eller ett prioriteringsfel. Det vidriga manshatet som majoriteten av inläggen här visar, kommer att vändas till Kvinnohat .Att först bli dumpad av den han älskade och därefter avskydd på Familjeliv.


    Finns det verkligen ingen som inser att det är just den typen av händelser som skapar kvinnohat och därefter våldtäktsmän, misshandlare, stalkers och andra kriminella. Om aggressionerna vänds inåt istället finns en självmordsrisk.


    Så du anser att det är upp till kvinnor att acceptera att bli behandlade dåligt för att en man inte ska börja våldta? 


    Nädu. Varken logiken eller ansvaret stämmer. 

  • Jemp
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-05 18:12:25 följande:
    Fast hela helgen var ju inte förstörd. Jag hade ju kunnat åka till henne idag istället men det var hon ju för ilsken för att acceptera. 
    Det där säger ju väldigt mycket om nonchalansen du visar genom hela tråden. Hon ska anpassa sig även dagen efter, för att du prioriterade bort henne ännu en gång. 
    Jag förstår att hon blev arg. Och du verkar ju inte gjort nåt åt saken för att rädda det hela heller. Antar att hon har rätt i att hon inte betydde så mycket. 
  • Karl Alexander
    Jemp skrev 2024-05-08 09:44:02 följande:

    Så du anser att det är upp till kvinnor att acceptera att bli behandlade dåligt för att en man inte ska börja våldta? 


    Nädu. Varken logiken eller ansvaret stämmer. 


    Det var väl kvinnans reaktion det handlade om? Att mannen gjort ett misstag kan alla hålla med om, men är kvinnans reaktion rimlig?
  • Anonym (Bib)
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 08:49:44 följande:
    Tänk på att det här forumet är lika fyllt av manshatande kroppspositivister, som Flashback är fyllt av kvinnohatande incels. Folk här kommer alltid ta kvinnans parti, oavsett vad.
    Så du vill ha en tjej som ställer in alla era planer eller skjuter upp dem, för att hon hellre sitter hemma och äter kebab än umgås med dig? Att hon prioriterar sina vänner framför dig, även om hon bara ska träffa dem 5 minuter, så är du helt ok med att hon ställer in en hel dag med dig?
    Du skulle ALDRIG göra slut med en tjej som sätter dig i andra hand hela tiden och som kallar det skitsak när du tar upp hur du känner för det.

    De flesta män vill nog inte ha en sån tjej, men synd för dig att ts inte är en tjej, han hade ju varit din drömkvinna!
  • Anonym (Bib)
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 09:47:56 följande:
    Det var väl kvinnans reaktion det handlade om? Att mannen gjort ett misstag kan alla hålla med om, men är kvinnans reaktion rimlig?
    Av vilka anledningar får man göra slut? Ts gör ju samma sak gång på gång skriver han ju. Det är inte ett tillfälle han ställt in planer, han gör det hela tiden.

    Han skulle även haft lördag-söndag med sin tjej, men istället väntar han hela dagen på en sen kompis som bara ska lämna en grej, sen är kl 19 och istället för att åka 45 min till tjejen som lagat mat och väntar på att han ska komma och sova över, så köper han en kebab och stannar hemma.

    Vem hade behandlat ens en kompis så? Att behöva vänta hela dagen på någon som i sista stund ställer in, för något som enkelt hade kunnat skjutas upp?

    Om han nu väntade på leverans från ett företag och behövde vara hemma är det en sak, men en sen kompis? Varför ställde han in med tjejen och inte kompisen?

    Tjejens reaktion att göra slut är givetvis helt rimlig, om hon inte vill komma i andra hand under hela sitt förhållande. Och vem sjutton vill det? Vill du?
  • Jemp
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 09:47:56 följande:
    Det var väl kvinnans reaktion det handlade om? Att mannen gjort ett misstag kan alla hålla med om, men är kvinnans reaktion rimlig?

    Nu får du gå tillbaka och läsa inlägget jag citerade. Där det påstås att ts, och övriga kvinnor, ska acceptera att bli behandlade dåligt så länge man inte blir misshandlad, för annars kan ju de stackars männen börja våldta. 


    Jag har lite högre tankar om män än så, faktiskt. 


    Och nej, alla håller inte med om att ts gjort ett misstag. Han själv ser det inte alls. 

  • molly50
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 09:08:21 följande:
    De allra flesta tar kvinnans parti, jo. Sedan finns det män som mig som säger emot, men vi är i klar minoritet.

    Och jo, FL präglas av ett tydligt manshat. Ingenting är någonsin kvinnans ansvar eller fel.
    Fast tycker du att TS flickvän har gjort fel här? Och i så fall vad?
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 09:47:56 följande:
    Det var väl kvinnans reaktion det handlade om? Att mannen gjort ett misstag kan alla hålla med om, men är kvinnans reaktion rimlig?
    Hennes reaktion är rimlig med tanke på att detta inte var första gången som TS har prioriterat bort henne.
    Hade hänt någon enstaka gång så hade det varit en annan sak.
  • Anonym (U)
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 09:47:56 följande:
    Det var väl kvinnans reaktion det handlade om? Att mannen gjort ett misstag kan alla hålla med om, men är kvinnans reaktion rimlig?
    TS tycks inte alls hålla med om att han gjort ett misstag. Och det är just det som gör att kvinnans reaktion är rimlig.

    Att strula till det och be om ursäkt är en sak. Att strula till det och framhärda i att man har rätt och att det inte finns något att bli besviken på är något helt annat. 
  • Anonym (Omg)
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 09:08:21 följande:
    De allra flesta tar kvinnans parti, jo. Sedan finns det män som mig som säger emot, men vi är i klar minoritet.

    Och jo, FL präglas av ett tydligt manshat. Ingenting är någonsin kvinnans ansvar eller fel.
    Shit Maj-Britt kan du inte särskilja på saker och ting eller? Starta en egen tråd om ditt påstådda "manshat" här inne på familjeliv om du ny tycker det är så sjukt viktigt istället för att kapa tråden.

    För att återgå till ämnet: Tyckte du att TS betedde sig okej mot sin tjej? Tycker du att det är okej att strunta i vad man planerat och låta en annan person spendera kvällen ensam när hon handlat, lagat mat och förväntat sig en mysig kväll och han ställer in i sista stund?
  • nihka
    Karl Alexander skrev 2024-05-08 09:08:21 följande:
    De allra flesta tar kvinnans parti, jo. Sedan finns det män som mig som säger emot, men vi är i klar minoritet.

    Och jo, FL präglas av ett tydligt manshat. Ingenting är någonsin kvinnans ansvar eller fel.
    Det är ett riktigt mysteruim varför vissa män förblir singlar livet ut Drömmer
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Sämst)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2024-05-06 18:06:28 följande:

    Till er som frågat: självklart hade jag varit okej med att hon ställt in på samma sätt, men jag är kanske lite mer anpassningsbar och hänger inte upp hela tillvaron på en middag. Jag kan alltid äta maten vid ett senare tillfälle, frysa in eller något.

    Förresten så kom hon idag och bad om ursäkt för att hon brusat upp som hon gjorde (så uppenbarligen fattar till och med hon själv att det var en onödig reaktion). Vet dock inte var vi står relationsmässigt riktigt än. 


    Du måste vara den absolut sämsta pojkvännen ever. Stackars tjej som kom hem till dig och bad om ursäkt för att du är ett riktigt svin mot henne. 

    Det finns ingen chans på denna jord att jag accepterat att du ställer in som du gör. Enda legitima accepterade anledningen hade varit egen begravning. 
    Usch. Jag brukar tycka att vissa människor är alldeles för lättkränkta men din tjej tycker jag ärligt talat synd om. Hoppas verkligen hon vaknar till och träffar en vettig man istället. 
    Fy f*n. 😡
Svar på tråden Dumpad för en skitsak