• misscarro

    hur pumpar man?

    ja just det.. hur pumpar man en pilates boll? trodde aldrig att den frågan skulle ställas men... har en pump som jag fick med. sitter en ventil i bollen som man ska dra ut men den kan inte dras ut helt. har några munstycken till pumpen men inget verkar logiskt att pumpa med har även testat dem. (nej, finns ingen beskrivning med hur man pumpar) blir tokig.. kastar iväg skiten snart...

  • Svar på tråden hur pumpar man?
  • Nallen64

    Hej, jag hade en liten påse med två vitgråa plastnipplar med svart gummiring, två metallbyglar, en tunn metallpinne med en ring i ena änden, en vit plastnippel (likadan som sitter i bollen) och ett pumpmunstycke (lite tjockare). Jag tog ur plastnippeln ur bollen, tryckte i en av de små plastnipplarna med gummiring (o-ring) med den smala änden in i bollen (håll för det lilla hålet så inte luft åker ur). Skruvade på pumpmunstycket på pumpen och satte ned den i "gropen" på plastnippeln och pumpade tills det var lagom. Sen var det lite bökigt att få bort nippeln, höll i bollen och drog ut nippeln med tänderna (fick vrida lite i sida). När man får bort den får man vara snabbt dit med ett finger och hålla för hålet. Sen tryckte jag dit den nippel som satt där från början. Klart!

Svar på tråden hur pumpar man?