• BimBim o Knorrans Mamma

    Ska dömda pedofiler hängas ut?

    Vill veta vad ni tycker om vi bara pratar om dömda pedofiler istället för alla grova brottslingar.
    Startar omröstningen pga den förra jag gjorde här.
    Vill ni veta om ni har en pedofil som granne tex?
    Länk till andra tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m31545273-3.html


    (¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 13:33
    Med dömd pedofil menar jag en pedofil som gjort övergrepp på barn. inte bara kollat barnporr. Vilket är jävligt det med!!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska dömda pedofiler hängas ut?
  • marjalena

    Jag röstade nej. Jag tycker inte att man ska hänga ut pedofiler. Det är inte av hänsyn till pedofilen som jag tycker det, utan av hänsyn till pedofilens ev barn och kanske andra anhöriga.

  • tristania

    Jag svarade ja. Vill veta, med all säkerhet, om det bor några pedofiler i området...

  • KristenTjej84

    Jo, ifall man verkligen vet att personen är pedofil och inte oskyldigt anklagad av en sinnesjuk fru/man som vill ha deras barn för sig själv.
    Hur ska man annars kunna skydda sina barn om man inte vet vem man ska varna dem för? barn är ofta blåögda och litar på folk som ler och ger dem godis & är vänliga på andra sätt.

  • BimBim o Knorrans Mamma
    mariahammarberg skrev 2008-04-08 12:52:53 följande:
    är man pedofil bör man kanske inte ens få träffa sina egna barn ensam.Jag röstar JA, tveklöst!
    Håller helt och hållet med.
    (¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • jarovean

    Eftersom det är en ny omröstning men med samma svar skriver jag in andledningen till mitt Ja här oxå:

    Har en kompis vars far är dömd för både incest o senare pedofeli.

    Min svägerska flyttade ut på landet o hade jätte trevliga grannar. Bla en lite äldre farbror o hans fru som var så snäll mot barnen, hade såååå god hand med dom, speciellt med pojkarna. Dom är riktiga bråkstakar men han hade en ängels tålamod.
    Dom erbjöd sig även att vara barnvakt för vi anhöriga bodde så långt ifrån o föräldrana borde ju få lite ledigt ibland, så omtänksamt...

    Tack o lov så hann han aldrig vara barnvakt innan vi kom o hälsade på o jag kunde informera om att den gulliga farbron var ett riktigt svin o min kompis far!!

    Hur skulle min svägerska kunnat ana, ett gulligt äldre par som bara varit vänliga o omtänksamma...

  • BimBim o Knorrans Mamma
    jarovean skrev 2008-04-08 12:54:21 följande:
    Eftersom det är en ny omröstning men med samma svar skriver jag in andledningen till mitt Ja här oxå:Har en kompis vars far är dömd för både incest o senare pedofeli.Min svägerska flyttade ut på landet o hade jätte trevliga grannar. Bla en lite äldre farbror o hans fru som var så snäll mot barnen, hade såååå god hand med dom, speciellt med pojkarna. Dom är riktiga bråkstakar men han hade en ängels tålamod.Dom erbjöd sig även att vara barnvakt för vi anhöriga bodde så långt ifrån o föräldrana borde ju få lite ledigt ibland, så omtänksamt...Tack o lov så hann han aldrig vara barnvakt innan vi kom o hälsade på o jag kunde informera om att den gulliga farbron var ett riktigt svin o min kompis far!!Hur skulle min svägerska kunnat ana, ett gulligt äldre par som bara varit vänliga o omtänksamma...
    Fy faaaaaaan va vidrigt
    I det läget hade det ju varit JÄVLIGT bra om de visste om att han var peddo.
    (¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • marjalena
    mariahammarberg skrev 2008-04-08 12:52:53 följande:
    är man pedofil bör man kanske inte ens få träffa sina egna barn ensam.Jag röstar JA, tveklöst!
    Nej, det tycker inte jag heller. Men om man hänger ut dem så drabbas ju barnen även om de inte träffar pappa ensam.
Svar på tråden Ska dömda pedofiler hängas ut?