• Skitunge79

    Va fan, hjälp mig att banta för första gången! Ge mig en bra diet att följa!

    Ja nu står man här, 6 månader efter en födsel och har en väldigt svullen mage! Jag ser väldigt gravid ut fortfarande och det känns som om min kropp har gått in i något sömnläge. Är ute och går hela dagarna och äter hälsosamt med en onyttig dag/vecka. Innan tränade jag 3 dagar eller mer i veckan men jag känner att jag inte har den tiden att ge på ett gym just nu utan jag tror det kommer sen i höst igen. Så, jag behöver en diet att följa. Jag vill att ni ska komma med tips på sådana ni själva har använt och känt har funkat. Känner att min kropp behöver kickas igång och få igång sin ämnesomsättning.
    FYI, jag har slutat att amma, eller sonen har slutat rättare sagt.

  • Svar på tråden Va fan, hjälp mig att banta för första gången! Ge mig en bra diet att följa!
  • lia76

    Jag gick efter Atkins då jag var rätt så överviktig.
    Gick ner 20kg på 4 månader


    Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • Skitunge79

    Är atkins som Gi? Dvs att man tar bort alla kolhydrater?

  • karinagumman

    googla på atkins.. för mig fungerade gi himla bra...
    men jag gillar kött fisk och ägg och det är en förutsättning... det tar samtidigt bort sockerbegäret...

    jag är kass på andra dieter..

    gick ner 12kilo med gi under 12 veckor


    mellan äl & bim.... bim 6/8
  • testardetmesta

    HELST, ska man inte bara använda sig av en diet för att gå ner i vikt. Det ska helst kombineras med träning, vilket är väldigt svårt då man oftast får lite mindre energi då man tar bort saker ur sitt liv (mat)

    Jag började sakta att trappa ner på pasta, socker, godis, sötsaker, chips, fetter och all sådan mat, ni vet precis vad det handlar om! Det gjorde jag i ca 3-4 månader, jag gick inte ner ett enda kilo.

    Jag började att gå en promenad på ca 30 min någon gång då och då, (kanske 1-2 dagar i veckan)
    Sedan kände jag skillnaden på hur pigg jag var de dagarna jag var ute och gått så idag (ca 3 veckor efter att jag började promenera) så är jag ute och går varje dag samt att jag äter nyttigare nu på heltid!!!

    Att käka GI, LCHF m.m hjälper efter ett antal veckor, man ser skillnad på vågen, men OM du slutar med t.ex GI och börjar äter "vanlig" kost, så går du upp allt igen och kanske lite till, det är de som är så farligt med dieter utan träning...

    Jag har även SLUTAT vägt mig, jag bryr mig ej om jag väger 40 kg eller 80kg, det är MÅTTEN som är viktiga för mig ( muskler väger mer än fett?)  Jag har därför som ett mål att jag ska komma i ett par shorts som jag köpte för 2,5år sedan.

    Detta är de som funkar för mig i alla fall, följ mig om du/ni är sugna!

    www.elinwallgren.wordpress.com

  • Sandra 743

    Här ska du få tre tips som garanterat ger dig framgång.

    1. Läs detta och ta in informationen. Det fungerar perfekt.
    2. Räkna ut din förbrukning.
    3. Tänk på att träning inte förbränner fett.

    Angående dieter: samtliga är bara enkla koncept för att hålla intaget av kcal lågt utan att räkna. Det är alltså inte behäftat med någon slags magi.

    Precis ALLA dieter fungerar precis likadant oavsett vad folk säger.

    Exempelvis är GI mer eller mindre meningslöst för den som inte är diabetiker. En portion snabbmakaroner och en portion fullkornsmakaroner innehåller i princip samma mängd energi.
    Således har båda samma inverkan på din vikt förutsatt att du äter samma energimängd.

    Enda skillnaden är hastigheten på förbrukning, men det påverkar inte viktutvecklingen överhuvudtaget.

Svar på tråden Va fan, hjälp mig att banta för första gången! Ge mig en bra diet att följa!