• monchichi76

    30+ och gravid för första gången. Flera som vill följas åt?

    Som det låter..

    Jag är 30+ och är gravid för första gången. Tänkte kolla om det fanns fler där ute som man kan dela frågor och tankar med?

  • Svar på tråden 30+ och gravid för första gången. Flera som vill följas åt?
  • Hanna30

    Samma här! Har precis gått in i v9. Ska på vul på tisdag... känns overkligt och nervöst!

  • monchichi76

    Spännande! Själv är jag i v5, plussade i fredags.Kan knappt fatta att det är sant!

    Gick med en kompis på stan igår,hon skulle köpa lite barnsaker. Insåg då att det är så mkt att lära! Men inom 9 månader har man väl lärt sig lite mera =)

  • monchichi76

    Hanna30 skrev 2009-01-11 09:14:00 följande:


    Samma här! Har precis gått in i v9. Ska på vul på tisdag... känns overkligt och nervöst!
    Har du några känningar/symtom?

    Själv har jagen mage som vill mola och krampa , ömmande bröst,lätt illamående och kissar ofta. Har en massa andra småsymtom som jag inte märker av så ofta..
  • Hanna30

    ja det har man! men det kommer naturligt tror jag, är inte ett dugg orolig. har man kompisar och familj som stöttar och delar med sig av erfarenheter och tips så löser det sig, som kvinna har man det inbyggt i kroppen och i själen oxå är jag helt överygad om! min sambo däremot är nog i lite halv chock fortfarande tror jag! han är glad men förvirrad eller nått! jag ska till mvc på tisdag, känns nervöst. hittills har jag inte mått illa eller varit trött. Det enda jag har känt är att jag haft ont, 1v innan jag plussade låg jag med magkatarr (trodde jag alltså) på kvällar och nätter och kunde endbart sova om jag hade min vetekudde på magen. Så fortsatte det till och från de första veckorna. Nu är det mera sällan tack och lov för det har gjort jätte ont främst nattetid! Men vetekudden har räddat mig! Nu väcker jag bara honom 1 natt i veckan för att micra den, i början var det 2ggr per natt....

  • pimpim3

    Hej! Jag hänger gärna på er tråd. Jag är 35 och plussade 23 dec! Första grav.
    Haft väldigt ont i brösten men det börjar avta något. Däremot mår jag illa så jag inte fattar hur det är möjligt. Haft färgade flytningar de flesta dagar. Känns lite halvjobbigt.
    Vetekudde, känns som ett bra tips för svullen och jobbig mage. Ska prova ikväll.

  • Hanna30
    Svar på #5
    Ja jag vet inte vad jag hade gjort utan min kudde! Det är en mycket bra investering även senare när ryggvärken kommer....
  • Hanna30

    jag ska till MVC i morgon, är skitnervös!!!! Tänk om det inte är nått där eller om min blödning förra lördagen var ett missfall??? Vi åkte aldrig in då, det kom 2 små blödningar på 3 timmar, sen dess har det inte varit någonting. Är nervös för att det ska vara något fel eller för att det ska vara "tomt" där inne....

  • pimpim3

    Hanna lycka till imorrn! Även om jag fattar att du är nervös så tycker jag att det verkar så skönt att få komma och få vul så tidigt. Jag kommer inte få ngt ul förrän i v 18 och det känns sådär faktiskt.
    Ska tänka på dig! kram

  • Jolliver

    Hej! Jag hoppar gärna in här!
    Är 31 år och plussade 26 december, och är nu i v7. Allt känns helt otroligt overkligt! Mår lite olika från dag till dag, men känner mig svullen i magen heeela tiden! magen jobbar o knorrar jämt!
    Ska göra VUL v9 för att verkligen se att det finns någon i mig, är nervös hela tiden...


    Bebbe väntas september -09
  • pimpim3

    Hej vänner!
    Pratade med mc för att jag varit så sjuk och inte antibiotikan har tagit och för de färgade flytningarna. Ska dit på ul idag!!! Darrar av skräck! Men väldigt glad ändå...

Svar på tråden 30+ och gravid för första gången. Flera som vill följas åt?