• cilla67

    30+ som väntar första barnet Del 16

    30+ som väntar första barnet Del 15
    Hej alla gamla och nytillkomna 30+are som väntar första barnet !

    I Planerar Barn forumet återfinns sedan den 9 maj 2005 FL's bästa tråd med massor av underbara tjejer över 30 som jobbar på sitt första barn. Eftersom vi är så många i den tråden som fått vårt efterlängtade plus kom vi fram till att vi naturligtvis måste ha en uppföljningstråd här i Väntar Barn forumet, en tråd där vi alla kan samlas och ventilera tankar och funderingar kring graviditet och allt annat som faller oss in.
    Det är nu dags för del 15!

    Ha det bra och stor kram till alla magar!

    För att vi ska kunna hålla lite koll på varandra har vi en särskild tråd med BF-lista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37902732.html

    Länk till allra första tråden som startades 9 maj 2005:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m2984553.html

    Länk till modertråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m38199237.html
    Naturligtvis hoppas vi att alla andra tjejer i den tråden snart följer efter oss!!

    Länk till de tappra tjejerna som har försökt i över ett år:
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m39112495.html
    Även dessa tjejer vill vi ha över i vänta barn tråden så fort som möjligt!!!!

    Länk till de underbara mammorna som redan har fått sina guldklimpar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39035507.html

    Numera finns även en tråd för dem som fick sina guldklimpar för något år sedan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39035507.html

    Vi så många som vill hålla koll på varandra så en samlingstråd finns det också:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39921591.html

    Gamla väntar-tråden, nr 14:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37154388.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 10:28
    Rätt tråd för de som fick sina guldklimpar för något år sedan:

    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m38654648.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-05 13:20
    Ny tråd för 30+ kämpare:
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m42064424.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-06 18:54
    Ny BF-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40897338.html

    Ny Modertråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m38199237.html

    Ny tråd för de som har fått nr 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m42024551.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-21 21:28
    Ny tråd för 30+ som väntar andra barnet:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m42507253.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-01 22:04
    Korrigering:

    Gamla väntartråden, nr 15
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39942717.html

    Detta är del 16!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-26 20:50
    Ny BF-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43425279.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 10:23
    Nya fräscha länkar till

    Kämpartråden:
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m44504275.html

    Fått-tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m44514833.html

  • Svar på tråden 30+ som väntar första barnet Del 16
  • Billabong
    cilla67 skrev 2009-03-31 23:10:38 följande:
    Hej hopp, ny tråd! Missade att ändra 15 till 16 i TS-texten, kan man göra det efteråt?
    Nej, det går inte, tyvärr. Därför är det mycket att fnula med när man startar en ny tråd.
    Och det är också läge att uppdatera länkarna för många är utgångna... *Tips!*
  • Billabong

    Ah! Såg nu att du kopierat av hela förra TS och därmed ligger länkarna som tilläggskommentarer längst ner... Då så, då finns de ju med! Sorry!
    /Hänger kvar lite grann här också som gammal i gemet...

  • Limefrukt

    Oj, en hel dag har gått hemma utan att ha suttit vid datorn {#lang_emotions_surprised} Men jag har sovit en hel del i alla fall. Det straffar sig tydligen nu, då jag är hur pigg som helst.....

    Februari: Jag håller med Fiolina om att glass borde hjälpa! Jag är så otroligt sugen på glass just nu och så fort jag äter det så vänder Skrutten på sig flera gånger.

    Hormonstinn: Vilken snäll bebis du har som ligger stilla så mamma kan lyssna ordentligt!

    Lycklig: Hur hungrig jag än är, så skuller jag aldrig äta disk i alla fall *ler*


    *~*~* BF 17 juni *~*~*
  • chiqita

    Cissi: Tack för ny tråd! Limegrön: *ler* Ja jag vet! Känner mig riktigt lyckligt lottad nu återstår ju att se om hon är lika lydig på alla sätt och vis när hon kommer ut med..hehe
    Åh inte suttit vid datorn på hela dagen.. *impad* skulle jag nog aldrig klara.. hihi Mmm tröttheten finns inte riktigt här heller, men så har jag ju sovit några timmar på eftermiddagen med.. möjligt att det går bra bara jag lägger mig ner och blundar.. ska testa snart


    Mimpran: Har hört lite blandade kommentarer om S3, en del nöjda andra inte, fast idag läste jag en artikel om en S3 som vält med bebis i, 3 gånger låter i o f sig extremt.. här är artikeln www.alltombarn.se/bebis/1.23488
    Ett annat tips är att kolla vad de skriver på smartson.se http://www.smartson.se/test/barn/lattkorda-trehjulingar.htm

    Lycklig: Hehe.. jo jag skulle tro att det är betydligt hälsosammare att äta fisk än disk..

    Nepp, dags att göra ett försök att sova.. Natti natt alla få som eventuellt är vakna ännu


    (¯`°?13 veckor kvar till bf i Juli?°´¯)
  • Pysslig

    Så har jag också hittat nya tråden! Ja Cissi man måste verkligen hålla tungan i rätt mun när man gör ny tråd för alla länkarna i TS måste ju uppdataras! {#lang_emotions_kiss}

    Nu ska jag se till att göra en Blåbärssmoothy att ta med till jobbet och så pallra mig iväg! Ha en skön tisdag!

    Mimpran, vi har köpt Brio Happy så jag har inget att komma med gällande vagnen ni kikat på.

  • cilla67

    Mimpran: Jag har en väninna som har en Teutonia, kan vara Spirit, kanske Mistral. Såvitt jag förstått är det inte så stor skillnad på dem.
    De har varit tvungna att komplettera med en Emmaljunga, för Teutonian går inte att ha i skogen eller när det varit snö och modd. Den är perfekt inne i en galleria eller så, men för naturen passade den inte.

  • Champagne77

    cissi: tack för ny tråd . Som alla skrivit måste länkarna uppdateras så det blev en väldigt lång TS, men det överlever vi .

    God morgon alla . Onsdag och snaaart har halva veckan gått. Kan inte beskriva hur mkt jag längtar till fredag kväll...

  • Somnat

    Hmmm... Jag skrev precis ett långt inlägg men nu syns det inte. Glömde jag trycka på "Posta", tro?

    Nåväl, det var mest dravvel, ni överlever utan det!

  • Pysslig
    Lycklig, om du längtar till fredag lika mycket som jag så är det inte så lite det!  {#lang_emotions_laughing} Dessutom har jag bara 19 1/2 arbetsdag kvar innan föräldraledigheten!!!!! {#lang_emotions_cheers}
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet Del 16