• bambu

    Någon mer som börjar närma sig 40 år och väntar nummer ett? Del 3

    Vi fortsätter här på tråden som Kleopatra II startade:

    Jag har äntligen plussat och dessutom sett på ett vul att det faktiskt också lever därinne . Efter många minus och även ett gäng missfall, så hoppas jag verkligen att allt går som vi vill denna gång.
    Men det är klart att det känns märkligt att nu på äldre dar skaffa en liten till familjemedlem . Man har ju börjat vänja sig vid ett ganska bekvämt liv. Men jösses vad glad jag är åt det nya och denna nya era i våra liv.
    Nu vill jag att tiden ska gå fort, och att den lille ska växa och frodas därinne.

    Någon mer i ungefär samma situation?

    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40888808.html

    Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43582295.html

  • Svar på tråden Någon mer som börjar närma sig 40 år och väntar nummer ett? Del 3
  • bambu

    Tror att detta är sista versionen

    BULLEN i UGNEN {#lang_emotions_gravid} :

    Aquilia ? år, () BF ?. Nästa steg:

    Johanna39 41 år. (Stockholm) BF 19 april. Nästa steg:
    Fidili, 39 år (Ängelholm) BF 5 juni Nästa steg:
    Ladycocos, 37 år,(Linköping) BF 6 augusti. Nästa steg:
    Kleopatra II,38 år.(Göteborg). BF 15 sept. Nästa steg: köns-UL 17/6
    B Klein, 39 år (Stockholm) BF 16? sept. Nästa steg:
    Minnie69, 40 år.(Stockholm) BF 20 sept. Nästa steg:
    AnnaGee, 39 år (Stockholm) BF sept/oktober Nästa steg:
    Timmy97, 38 år (Västernorrland) BF 19 oktober. Nästa steg:
    Illernos, 40 år.(Lund) BF 19 okt. Nästa steg:
    Katalina, 38 år.(Järfälla) BF skiftet okt/nov. Nästa steg:
    Individia, 36 år (Stockholm) BF november Nästa steg:
    Snattran, 43 år (Uppsala) BF 14 november Nästa steg:
    Irene Panik, 39 år (Västernorrland?)BF 25 januari Nästa steg:

    FÖDDA {#lang_emotions_laughing} {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_flower} :

    Bambu, 39 år.(N. om Stockholm) Fick en pojke 20 april!
    Aledal, 38 år, (Stockholm) BF 9 juni Nästa steg: Skriv in födsel

  • Ladycocos

    Hej tjejer!!

    Härligt att se att vår tråd fortsatt in på nr 3, det är ju så trevligt här!!

    Lyckoprinsessan, kan inte du lägga in din BF i listan? Har vi samma dag? eller är det nån dag mellan?

    Vi valde att hyra huset! trots bristerna med badrummet så ska det bli fullständigt UNDERBART att få flytta ut på landet!! Ikväll ska vi skriva kontrakt. Firades redan i går med goda gravidvänliga drinkar

    Nu börjar det verkligen kännas att det är nära. Magen är såå tung, och det är rätt jobbigt att gå långa sträckor.. Sen igår är det oxå en massa konstiga känslor som spökar i kroppen, känns som om jag har en blandning av träningsvärk/mjölksyra i ryggslut/magen och ner mot bäckenet.. Inga sammandragningar/förvärkar har dock gett sig till känna ännu.. Har mentalt ställt in mig på att gå rätt långt över tiden, så jag utgår hela tiden från att det är 3 veckor kvar tills jag får träffa Bebis.. Jag har varit på sista besöket hos BM, och trots att jag tror att det är lång tid kvar så hoppas jag innerligt att jag inte behöver gå på överburenetskontrollen om 2,5 v...

    Aledal: Åhh vad jag känner igen mig i dina drömmar om att få gå ut med väninnorna, dricka några glas vin, babbla och skratta långt in på kvällen om allt mellan himmel och jord, och sen lite lätt salongs tassa hemåt. Längtar sååå, tyvärr har jag inte det umgänget här i Linköping, utan bara uppe i Stockholm

    Maken är underbar med barn!! och barn gillar honom, dessutom så har han ett tålamod som inte går att köpas för pengar. Kan verkligen se honom bära Bebis i timmar om det är vad Bebis vill.. Idag köpte jag tyg för att sy en bärsjal, ska bli spännande att se om jag & Bebis tycker om den...

  • bambu

    GRATTIS Ladycocos! Vilket år det blir för dig! Härligt med huset! Är det långt från Linköping?

  • Lyckoprinsessan

    Hoppar gärna med här, jag har ju inte lagt in mig på er lista eftersom jag väntar nr 2, alltså en sladdis, jag redan har en tjej på 11 år...
    Men jag trivs väldigt bra med er så jag hoppas ni ger mig dispens?

  • Ladycocos
    Lyckoprinsessan skrev 2009-07-29 18:10:18 följande:
    Hoppar gärna med här, jag har ju inte lagt in mig på er lista eftersom jag väntar nr 2, alltså en sladdis, jag redan har en tjej på 11 år...Men jag trivs väldigt bra med er så jag hoppas ni ger mig dispens?
    Det finns så många griniga trådar här på FL, och ett sånt är inte detta!! Så jag röstar utan tvekan för dispens!!

    Bambu: Det ligger ca 2 mil väster om Linköping. PERFEKT läge mellan makens jobb och vår byggplats
  • Lyckoprinsessan

    Tack, då lägger jag in mig på listan

    BULLEN i UGNEN {#lang_emotions_gravid} :

    Aquilia ? år, () BF ?. Nästa steg:

    Johanna39 41 år. (Stockholm) BF 19 april. Nästa steg:
    Fidili, 39 år (Ängelholm) BF 5 juni Nästa steg:
    Ladycocos, 37 år,(Linköping) BF 6 augusti. Nästa steg:
    Lyckoprinsessan, 43 år (Göteborg) BF 7 augusti
    Kleopatra II,38 år.(Göteborg). BF 15 sept. Nästa steg: köns-UL 17/6
    B Klein, 39 år (Stockholm) BF 16? sept. Nästa steg:
    Minnie69, 40 år.(Stockholm) BF 20 sept. Nästa steg:
    AnnaGee, 39 år (Stockholm) BF sept/oktober Nästa steg:
    Timmy97, 38 år (Västernorrland) BF 19 oktober. Nästa steg:
    Illernos, 40 år.(Lund) BF 19 okt. Nästa steg:
    Katalina, 38 år.(Järfälla) BF skiftet okt/nov. Nästa steg:
    Individia, 36 år (Stockholm) BF november Nästa steg:
    Snattran, 43 år (Uppsala) BF 14 november Nästa steg:
    Irene Panik, 39 år (Västernorrland?)BF 25 januari Nästa steg:

    FÖDDA {#lang_emotions_laughing} {#lang_emotions_cheers} {#lang_emotions_flower} :

    Bambu, 39 år.(N. om Stockholm) Fick en pojke 20 april!
    Aledal, 38 år, (Stockholm) BF 9 juni Nästa steg: Skriv in födsel

  • Illernos

    Tack Bambu!!!

    Klart du ska vara med Lyckoprinsessan du har en erfarenhet som vi förstgångare behöver!!!

    Grattis till huset LAdycocos, skönt att veta var ni ska vara med er lilla skatt första tiden!

    Skötbord! Vi har också badrum nästan backa in gå ut, så vi har tittat på IKEAS väggskötbord. Man fäller ner det vid behov och fäller upp det mot väggen igen då man behöver använda toa!

    Själv verkar jag ha gått in i en ny intressant fas av graviditeten. Mer lättgråten, lättirriterad, trött men rastlös, uppsvälld med kliande tuttisar, svårt med muskelfästena i magen då jag går och lite i ryggen. Vända sig på natten börjar bli ett projekt. Moltas verkar dock må prima om man utgår från rörelserna. Det sparkas energiskt mot alla möjliga håll och endel av sparkarna verkar påverka urinblåsan. Relationen till min mamma är urmärklig och det känns som om hur jag än gör så är det fel. Fel färg på barnvagnen (orange), gått upp för mycket i vikt (7kg) etc. Inga stora saker men i mitt lättgråtna tillstånd så tar jag det hårt och det känns ensamt att inte kunna dela detta med henne och få det positiva stödet som jag längtar efter. Så, det var dagens beklagningslista.

    Vad gäller sex förresten så har jag idag på mig ett par hotta nyinköpta underbyxor, vita med ben på som når upp över magen. Jag känner mig inte så fräsig och sambon verkar inte precis ivrig att visa på motsatsen...*s*

    Sorry, gnäll idag, hoppas kunna återkomma med gladare tanke-känslo innehåll!

    kram

  • bambu

    Lyckoprinsessan är absolut välkommen! Skulle annars kunna lägga till något om sladdar till inledningstexten

    Ladycocos - det är ju jättefint i den delen av Ö-götland!! Känner en och annan i trakten så vi är där ibland.

    Man är inte så hot efter förlossningen heller, så det där sexlivet ligger i dvala... Känner sig inte så attraktiv med rinnande bröst, stygn/ärr, och inte är det riktigt som förr :-O

    Passa på att BADA innan ni får barn! Det saknade jag allra mest efter förlossningen - det dröjde ju 1,5 månad innan jag kunde bada igen, efter avslag och besiktning av barnmorska! Så UNDERBART det var - första badet!

    Min underbara lilla pojk är HUNGRIG NUUUU!!! Ok raring, mamma kommer!!!

  • Aledal

    Lägger till detaljer om födsel.

    BULLEN i UGNEN

    Aquilia ? år, () BF ?. Nästa steg:

    Johanna39 41 år. (Stockholm) BF 19 april. Nästa steg:
    Fidili, 39 år (Ängelholm) BF 5 juni Nästa steg:
    Ladycocos, 37 år,(Linköping) BF 6 augusti. Nästa steg:
    Lyckoprinsessan, 43 år (Göteborg) BF 7 augusti
    Kleopatra II,38 år.(Göteborg). BF 15 sept. Nästa steg: köns-UL 17/6
    B Klein, 39 år (Stockholm) BF 16? sept. Nästa steg:
    Minnie69, 40 år.(Stockholm) BF 20 sept. Nästa steg:
    AnnaGee, 39 år (Stockholm) BF sept/oktober Nästa steg:
    Timmy97, 38 år (Västernorrland) BF 19 oktober. Nästa steg:
    Illernos, 40 år.(Lund) BF 19 okt. Nästa steg:
    Katalina, 38 år.(Järfälla) BF skiftet okt/nov. Nästa steg:
    Individia, 36 år (Stockholm) BF november Nästa steg:
    Snattran, 43 år (Uppsala) BF 14 november Nästa steg:
    Irene Panik, 39 år (Västernorrland?)BF 25 januari Nästa steg:

    FÖDDA

    Bambu, 39 år.(N. om Stockholm) Fick en pojke 20 april!
    Aledal, 38 år, (Stockholm/Nyköping) Juni kom den 18/6

Svar på tråden Någon mer som börjar närma sig 40 år och väntar nummer ett? Del 3