• SandramedS

    Någon mer som är född -86 och väntar sitt andra barn??

    Hej!

    Jag har just fått ett + och ska boka tid hos min BM till veckan..
    Vi har en son som snart är 15 månader och jag undrar om någon mer i min ålder väntar sitt andra. Eller självklart nån i annan ålder också.

    Finns ju en del funderingar om det praktiska mm.

    Tips och råd???

  • Svar på tråden Någon mer som är född -86 och väntar sitt andra barn??
  • MariaOMarkus
    Hejsan
    här är en till 86a som väntar sitt 2a barn   har en dotter på 9mån.
    Malou - Mi amor - Mi vida
  • Strumpan08

    Jag är 86:a, har precis plussat, har en dotter som är 14 månader. Det känns så väldigt osäkert änsålänge, är ju bara i v. 5, men jag är jätteglad!

    Hur tror ni att era nära och kära kommer reagera på att ni redan väntar en andra? Vet att våra familjer nog kommer att sucka mest..


    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • MariaOMarkus

    jag är lite fundersam på hur de ska reagera.. min mamam kommer nog bli glad men även lite änglsig trotr jag..håller på att plugga klart till USka och tycker jag kan börja jobba sen. men vi får se :)


    Malou - Mi amor - Mi vida
  • SandramedS

    Våra nära och kära kommer nog bli glada fast ändå ängsliga dom med. Hehehe.. Min mormor kommer bli jätte besviken, det blev hon när jag var gravid med sonen. Men det är bara välja, vill dom ta del av vårat liv så får dom gilla läget liksom =)
    Men mormor vill verkligen att jag ska plugga...

    Väntar svar den här veckan om jag kom in på Tandsköterskeutbildningen men den kan jag inte tacka ja till om jag kom med. Den börjar nu den 15e feb och slutar inte förns i april nästa år..Känns ändå lite sådär när vi va 105 sökande på 25platser.

    Jag plussade ju i fredags och ska till BM på onsdag för samtal då jag blev gravid när jag åt mina p-piller.... Så jag vet inte hur långt gången jag är.

    Hur mår ni annars då??
    kul att vi är 86or allihop =)

  • lillzandra

    hej hej!
    En till 86a som väntar nr 2.. :)
    Dottern är född dec-08 och har BF 2a juli


    **Älskar alla mina barn oändligt mycket**
  • Strumpan08
    Sandraaaaa skrev 2010-02-08 21:17:38 följande:
    Våra nära och kära kommer nog bli glada fast ändå ängsliga dom med. Hehehe.. Min mormor kommer bli jätte besviken, det blev hon när jag var gravid med sonen. Men det är bara välja, vill dom ta del av vårat liv så får dom gilla läget liksom =)Men mormor vill verkligen att jag ska plugga...Väntar svar den här veckan om jag kom in på Tandsköterskeutbildningen men den kan jag inte tacka ja till om jag kom med. Den börjar nu den 15e feb och slutar inte förns i april nästa år..Känns ändå lite sådär när vi va 105 sökande på 25platser.Jag plussade ju i fredags och ska till BM på onsdag för samtal då jag blev gravid när jag åt mina p-piller.... Så jag vet inte hur långt gången jag är.Hur mår ni annars då??kul att vi är 86or allihop =)
    Kan du inte börja på utbildningen och ta studieuppehåll höstterminen? Synd att missa platsen tänker jag. Min mans syster har uttryckligen sagt att hon tycker att det är dumt med barn tätt och att det är synd om det äldre barnet, min mans bror och fru har länge försökt få barn och inte lyckats, och min mamma hoppas på att jag ska ha ett fast jobb och körkort och allt innan nästa barn... Hohoho. Ser inte direkt fram emot att berätta om graviditeten.

    Jag mår lite smått illa konstant och är sjukt trött, förutom det mår jag bra.
    Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • LetUsDoNumberTwo

    Jag är också född 86 och väntar andra barnet. BF 14 oktober.

  • MariaOMarkus

    Här mås de bra,dock trött som bara den. Lillan min sover sådär om nätterna men sånt man får ta =) sen mensvärk från och till

    hur mår ni andra och vart bor ni?=)


    Malou - Mi amor - Mi vida
  • LetUsDoNumberTwo

    Jag har börjat och må väldigt illa till och från under hela dagen. Annars har jag ömma bröst och molvärk.

    Bor i Jkpg.

Svar på tråden Någon mer som är född -86 och väntar sitt andra barn??