• vårat

    55 dagar kvar någon mer som vill kämpa med mig?.

    nu är det bara 55 dagar kvar till bf:) har gått upp 10kg och idag bestämde jag mig för att dra ner på såsen och sluta äta så mycket sötsaker som jag gjort sista tiden, har laddat upp med 85% choklad som jag kommer ta i nödfall.
    någon mer som vill kämpa med mig?

  • Svar på tråden 55 dagar kvar någon mer som vill kämpa med mig?.
  • Nyajag

    Hej!
    Jag har 47 dagar kvar idag och följer gärna med dig mot slutet, börjar bli sjukt trött på detta nu.... Men men man vet ju vad man gett sig in på :)
    Känner mig dock väldigt ensam och övergiven nu då min sambo åkte till USA i måndags och ska vara borta i 2 veckor...
    Jag har ätit en massa kex med massa goda fyllningar de sista dagarna, tröst äter väl eller nått, annars ligger jag på -2kg sen inskrivningen.

  • vårat
    Nyajag skrev 2010-03-03 11:01:19 följande:
    Hej! Jag har 47 dagar kvar idag och följer gärna med dig mot slutet, börjar bli sjukt trött på detta nu.... Men men man vet ju vad man gett sig in på :) Känner mig dock väldigt ensam och övergiven nu då min sambo åkte till USA i måndags och ska vara borta i 2 veckor... Jag har ätit en massa kex med massa goda fyllningar de sista dagarna, tröst äter väl eller nått, annars ligger jag på -2kg sen inskrivningen.
    oj det var bra med -2kg är du normalviktig? kul att du vill hänga på, får vi peppa varandra. tråkigt att sambon är iväg:( men veckorna går ju så fort så han är ju snart tillbaka:)
  • Nyajag

    Jag är lite överviktig sen innan, men man ser tydligt i ansikte och på lår att jag har gått ner nu, allt har satt sig på magen och det är jätteskönt att "bara" ha magen sen som ska bort. Jo det kommer nog gå fort, han har 2 barn sen innan och dom är här med mig nu, dom är bara hos sin mamma i helgen och resten av tiden med mig så det finns alltid något att göra.
    Hur har din graviditet varit annars då? Mått illa och så eller? Hur gamal är du förresten? Jag är 26 och väntar mitt första barn men alltså sambons 3:e en riktig sladdis då hans är 13 och 15 :)

  • vårat
    Nyajag skrev 2010-03-03 11:22:44 följande:
    Jag är lite överviktig sen innan, men man ser tydligt i ansikte och på lår att jag har gått ner nu, allt har satt sig på magen och det är jätteskönt att "bara" ha magen sen som ska bort. Jo det kommer nog gå fort, han har 2 barn sen innan och dom är här med mig nu, dom är bara hos sin mamma i helgen och resten av tiden med mig så det finns alltid något att göra. Hur har din graviditet varit annars då? Mått illa och så eller? Hur gamal är du förresten? Jag är 26 och väntar mitt första barn men alltså sambons 3:e en riktig sladdis då hans är 13 och 15 :)
    jag är 23 och väntar mitt andra, min dotter är 3 år, så jag fick barn tidigt. jag mådde lite illa i början men det höll i sig 4 v bara, med min dotter så mådde jag illa hela graviditeten, sen har jag haft sån himla foglossning. och sen v 22 så har jag kraftiga sammandragningar så min bm sa att jag skulle ta det lugnt sista tiden. går i skolan och läser till massör så det är skönt att inte jobba nu faktiskt. själv då? har det varigt som du trodde, tänkte på att det var din första graviditet. grattis förestem:)
  • Nyajag

    Tack :)
    Mådde också illa i början, sen känns det nästan som om jag har mått alldeles för bra, men nu har illamåendet kommit tillbaka igen, har svårt att åta då det känns som om allt fastnar på vägen ner i magen, äter för att jag måste. Sen känns det iofs som om jag har varit sjukk hela tiden, har nästan varit konstant förkyld sen jag blev gravid, har även haft luftrörskatarr och bihåleinflamation så jag har gått på 2 penicilinkurer. Men men antar att det har med hormonerna att göra.
    Usch va hemsk med foglossning. Är så glad över att jag inte har lidit av det, har förstått att det är en hemsk smärta och avundas dig verkligen inte.

    Skönt att det inte är så långt kvar nu i alla fall, börjar ju kunna se slutet på detta nu :)
    Har ni funderat över namn ännu? Jag vet inte vad jag har i magen men jag har sjukt svårt att komma på några tjejnamn som jag kan tänka mig. tycker det är jättejobbigt.

  • vårat
    Nyajag skrev 2010-03-03 11:42:53 följande:
    Tack :) Mådde också illa i början, sen känns det nästan som om jag har mått alldeles för bra, men nu har illamåendet kommit tillbaka igen, har svårt att åta då det känns som om allt fastnar på vägen ner i magen, äter för att jag måste. Sen känns det iofs som om jag har varit sjukk hela tiden, har nästan varit konstant förkyld sen jag blev gravid, har även haft luftrörskatarr och bihåleinflamation så jag har gått på 2 penicilinkurer. Men men antar att det har med hormonerna att göra. Usch va hemsk med foglossning. Är så glad över att jag inte har lidit av det, har förstått att det är en hemsk smärta och avundas dig verkligen inte. Skönt att det inte är så långt kvar nu i alla fall, börjar ju kunna se slutet på detta nu :) Har ni funderat över namn ännu? Jag vet inte vad jag har i magen men jag har sjukt svårt att komma på några tjejnamn som jag kan tänka mig. tycker det är jättejobbigt.
    vi vet inte häller vad det ligger för pyrre i magen, men jag tror att det är en tjej:) vi har funderat mycket på namn, förra gången var det mycket lättare. om det blir en tjej så tror jag det blir Ellie eller Love men det finns ju sjukt många namn och vi hinner säkert ändra oss;) blir det en pöjk så har vi inte kommit på något bra än. min sambo tycker inte det är så brottom, att man kan komma på det sen när den är ute. men jag vill ju ha ett namn på min lilla bäbis när den kommer ut, ska man kallan den Det annars;D
    har du köpt klart saker som behövs? jag hade rätt mycket sen min dotter, men vi har köpt ny vagn och bilbarnstol, sen har jag faktiskt handlat klart det mästa typ blöjer och sånt med:) har till och med börjat packa bb-väskan, hi hi känns som det blir närmare förlossningen då:)
  • Nyajag

    Haha jag har verkligen inte köpt allt ännu, men min sambo kommer förhoppningsvis hem med en vagn från USA så det behöver jag inte tänka på, kläder är färdigt, behöver köpa spjälsäng och skötbord, har köpt allt som ska va i sängen i alla fall.
    Skötväska har jag, bilbarnstol har jag köpt, men sen är det mycket småsaker som behövs men det går ju att köpa efter hand också, kan tänka mig att det är lite lättare för dig eftersom du har varit med om det innan, jag har ju inte riktigt stenkoll på vad som behövs men det kommer nog efter hand.
    Ellie vill jag också, det är det ända namnet som jag just nu kan tänka mig. Fast jag har hela tiden kännt att det är en kille i magen så det ska bli spännande att se. Men Ellie tycker jag är såååå himla fint :)
    Hur känner du inför förlossnigen då?

  • vårat
    Nyajag skrev 2010-03-03 13:07:39 följande:
    Haha jag har verkligen inte köpt allt ännu, men min sambo kommer förhoppningsvis hem med en vagn från USA så det behöver jag inte tänka på, kläder är färdigt, behöver köpa spjälsäng och skötbord, har köpt allt som ska va i sängen i alla fall. Skötväska har jag, bilbarnstol har jag köpt, men sen är det mycket småsaker som behövs men det går ju att köpa efter hand också, kan tänka mig att det är lite lättare för dig eftersom du har varit med om det innan, jag har ju inte riktigt stenkoll på vad som behövs men det kommer nog efter hand. Ellie vill jag också, det är det ända namnet som jag just nu kan tänka mig. Fast jag har hela tiden kännt att det är en kille i magen så det ska bli spännande att se. Men Ellie tycker jag är såååå himla fint :) Hur känner du inför förlossnigen då?
    Om det blir en pojke kan han ju heta Elliot det är ju likt Ellie:) ååå in för förlossningen:/ nja ser ju inte fram imot själva smärtan, men jag vill ju ändå att den ska va här snart, min dotter var rätt stor och låg med ansiktet uppåt så det vart trångt och det kändes som ryggraden skulle gå av. men jag tror och hoppas att denna förlossning kommer bli lättare. har bestämt ändå att bara ta lustgas, aå dom sat epudralen fel förra gången. men man funderar mycket på hur det kommer vara och kännas denna gång. du då? har du någon plan hur du vill ha det? inte så lätt att veta när det är första. är du nervös?
  • Nyajag

    Har inte tänkt på det så mycket innan men det är klart att nervositetet smyger sig på allt mer ju närmre man kommer BF. Har väl inte funderat så himla mycket, tänkte jag skulle rådgöra med min BM nästa gång jag ska dit. Är ju som sagt ganska svårt att veta när det är första barnet.
    Ja det kan inte vara roligt att förlösa ett barn i säte, usch....
    Elliot är jättegulligt :) Men om vi får en kille tror jag att det blir en Hugo, i alla fall till 99,9% Min sambo är inte så engagerad i namn om man säger så. Men jag har gett han uppdraget när han är i USA att komma på 5 tjejnamn och 5 killnamn han kan tänka sig, får väl se om det blir en sån lista när han kommer hem :)
    Han säger att jag får bestämma, men jag vill ju så klart att han skall vara med också.

    Fpr väl se hur det blir. :)

  • DaxIgen

    Jag har också 55 dagar kvar! (fast idag, så en dag mer än TS antar jag). Känns kul att det närmar sig. Det här är mitt andra barn. Har en tjej som är 2 år också, själv är jag 32 år. Vi vet förresten att det är en kille vi väntar, men har inte lyckats komma på något bra namn ännu. Både Elliot och Hugo som ni föreslår låter jättefint!

Svar på tråden 55 dagar kvar någon mer som vill kämpa med mig?.