• mava

    IVF - mammor del 19!!

    IVF - mammor del 19!!! Vi fortsätter väl att tjata vi som har hängt med ett tag!
    Lägger in listan för er som vill komma ihåg den!

    Välkommen gamla och nya!

    Onka: Alicia 060513 & Natalie 960810
    Tujan: Vilhelm 070221
    mava: Edvin 050908 & Elina 061111
    Pinja: M(dotter) 050819 & son 080131
    Augustibrud:Isak 041216 & tvillingarna Elin & Erik 070925
    Nassegrisen: Oliver 051015 & Lovisa 071228 & Lisa 090606
    Fama: A (son) 050612 & E (son) 071121 E (son) 090813
    pemi: Alva 061001.
    Sindi : Rasmus 051002
    Maruttan: Filip 051113 och Moa aug-08
    Äntligen Nov 2005 Även kallad Ä-N : Eric 051104 & Elin 091017
    Ängelbängel (eller ÄB): "Mario" 051107 och "Luigi" 080701
    Amadea: Tjej jan-06 & tvilling tjejer nov-07
    maja67: Storebror T 051208 Lillebror H 080704
    Stolt mamma till Edvin & Elina
  • Svar på tråden IVF - mammor del 19!!
  • Fama123

    Tack för tråden


    Hemkommen, trött men nöjd. Vi har haft det väldigt skönt, varmt och vilsamt. Men jag kan konstatera att jag inte är någon charterresenär. 
  • maja67

    Hallå där! Hoppas ni haft en bra påsk! Här knallar livet på med dagis, VAB och alla vardagsbestyr.
    Det verkar som om maken ska jobba lååångt borta med början i höst, och bara komma hem någon gång i veckan... Jag vet, det är lyxproblem, det finns helt ensamstående föräldrar och änkor/änklingar men jag deppar i alla fall...

    Kram!

  • maruttan

    maja67: Jag vet lite grann hur det känns då min man alltid har jobbat väldigt mycket och ofta varit borta flera dagar i sträck Men man vänjer sig och får in nya rutiner även om jag inte tycker att det är speciellt roligt att alltid vara den som fixar middag och kör vällingracet...


  • ÄngelBängel

    Maja: Det är klart att det är något man kan bli besviken på. Det blir ju helt nya spelregler för er bägge två. Självklart är det bättre att ha jobb och pendla än att vara arbetslös men det ställer ju höga krav på den som finns hemma. Vi hämtar på dagis varannan dag och det är så skönt att slippa stressa några dagar i veckan


    Fama: Så du blev inte charterresenär ens efter barnen? Jag tycker att i den här fasen i livet vägs överdosen av turism av att bara kunna uppge sitt namn och dråsa in i rätt buss till det förvalda kvalitetsgranskade hotellet.


    När en kollega för en månad sedan konstaterade att det brukar vara snöfritt 1 maj skrattade jag, nu tror jag banne mig att det kommer att vara det.


    mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
  • Fama123

    ÄB: Nä jag har inte lyckats än. Mest för att jag tycker att det är så förbaskat dålig service, att skyfflas runt som ufon i grupp på sevärdheter kan man ju välja att undvika eller lära sig att stå ut med. Men fula trånga ogästvänliga plan med otrevlig personal i, dålig service och kompetens från personalen på plats... Jag betalar ju faktiskt för service. När jag reser själv (och undviker kvalitetsgranskade hotell...) har jag hittills alltid fått bättre service och engagemang från personalen på hotellen också. Det är som att de är "charterifierade", de får ju sina pengar oavsett vad de gör. Minsta möjliga ansträngning till högsta möjliga pris. Smart affärsdrag. 


    Man har svårt att tro att vi har haft det bra va? Fast det har vi. 
  • ÄngelBängel

    Du har rätt om planen, jag har aldrig suttit lika trångt på någon långresa som när vi åkte charter till Malaysia och drickan till maten kom efter kaffet. De började med vinflaskorna och fyllde på framifrån och bak, eftersom vi satt längst bak hann de på första raderna få många påfyllningar innan alla var så nöjda att vinflaskorna räckte hela vägen bak till oss


    mät ditt värde utifrån vem du är, inte vad du gör.
Svar på tråden IVF - mammor del 19!!