• Honey Bunney

    Munkmora förskola Gustavsberg!! SE HIT!!!!!

    Har Du barn eller känner Du någon som har barn på småbarnsavdelningen på  Munkmora förskola i gustavsberg??

    HÖR AV DEJ!!!

    Jag har pratat med kommunen samt föreståndare på dagiset ang en incident jag bevittnade.. Ingen rolig sådan. Jag skulle må mycket bättre om jag fick delge detta till föräldrarna som har sina barn där, för att jag hoppas att någon skulle göra det samma om någon såg en fröken gå över gränsen med mitt barn...!

  • Svar på tråden Munkmora förskola Gustavsberg!! SE HIT!!!!!
  • kilimanjaro

    Hej, jag har inte barn på munkmora men jag har jobbat där och det är -eller var inte då i alla fall- något bra ställe. Blir väldigt nyfiken på vilken av småbarnsavdelningarna det är, jag jobbade på röda... Tror den andra var något bättre.

  • bonsai

    Du har som personal oavsett om du slutat total tystnadsplikt! Bara sådu vet det. Du kan bli anmäld om du pratar med andra om ditt jobb. Jag hoppas du respekterar detta!

  • kilimanjaro
    bonsai skrev 2011-04-06 21:07:34 följande:
    Du har som personal oavsett om du slutat total tystnadsplikt! Bara sådu vet det. Du kan bli anmäld om du pratar med andra om ditt jobb. Jag hoppas du respekterar detta!
    knappast förbjudet att skriva vart man har jobbat ;)
  • bonsai

    Nej men du kommenterar att ena avd skulle vara bättre än den andra. Jag tänker också på att du inte bör ge dig in på en eventuell disskussion om denna fsk eftersom du har inside information och kanske säger saker som hänt tidigare. Bara en omtanke så att din yrkes karriär inte blir skadad.

  • ciccir

    Jobbar också på förskola men tystnadsplikten gäller väl inte förskolan i sig utan snarare barnen/familjerna som går där?? Det är inte ett brott mot tystnadsplikten att diskutera eller prata om "ett fall" eller "ett barn", rent generellt, så länge det inte går att luska ut vilket barn det rör sig om.


    Så här står det i sekretesslagen och skollagen om sekretess


    7:38 § Sekretess gäller i förskoleverksamheten för uppgift om enskilds personliga förhållanden, om det inte står klart att uppgiften kan röjas utan att den som uppgiften rör eller någon honom närstående lider men.
    I fråga om uppgift i allmän handling gäller sekretessen i högst sjuttio år. Lag (1997:1213).


    2:18 § Den som är eller har varit verksam inom yrkesmässigtbedriven enskildförskoleverksamhet eller skolbarnsomsorg får inte obehörigen röja vad han eller hon därvid har fått veta om enskildas personliga förhållanden. Lag (1997:1212).

  • Lindreas

    Att prata illa om en före detta arbetsplats är väl egentligen inte olagligt på något vis? Det är ju inte så smidigt kanske, men det är inte olagligt. Att prata illa om sin nuvarande arbetsgivare är illojalt, men ja... Tror inte det är olagligt, och det faller inte under tystnadsplikten...

  • bonsai

    Nu säger ju vederbörande att den ena avd är sämre än den andra och det är väl inte så smidigt att uttrycka sig så. Jag varnar bara så att hon inte försäger sig på något vis. Väldigt olyckligt om ts sett något på denna fsk som inte får ske, men att som fd personal lägga sig i är oproffesionellt enligt mig. Däremot var det väldigt bra att ts har tagit itu med att anmäla händelsen. Låt det stanna där tills utredningen är klar.

  • Honey Bunney

    Händelsen jag bevittnade är anmäld till både kommun och föreståndare på förskolan. Jag hoppas att de tar tag i saken och enligt mej bör denne person avskedas.  

    Dock skulle jag starkt önska att fler föräldrar som har sina barn på munkmora förskola skulle höra av sig! 

    Är ni fler som har era barn på denna förskola och vill veta vad jag sett så SKRIV!!!!!! 

    Tack!

     

  • Honey Bunney
    kilimanjaro skrev 2011-04-05 20:59:18 följande:
    Hej, jag har inte barn på munkmora men jag har jobbat där och det är -eller var inte då i alla fall- något bra ställe. Blir väldigt nyfiken på vilken av småbarnsavdelningarna det är, jag jobbade på röda... Tror den andra var något bättre.
    Jag bor i närheten av denna förskola och har ingen super bra känsla ang denna. Jag har sett ett par saker som inte känns helt hundra varav den sista här nu som blev anmäld till kommunen. Jag har INTE min dotter där och hoppas nu med denna tråd göra föräldrar medvetna om vilka (säkert inte alla) dåliga pedagoger som jobbar där. 
     
  • Villvaraanonym83
    Honey Bunney skrev 2011-04-05 08:57:53 följande:
    Munkmora förskola Gustavsberg!! SE HIT!!!!!

    Har Du barn eller känner Du någon som har barn på småbarnsavdelningen på  Munkmora förskola i gustavsberg??

    HÖR AV DEJ!!!

    Jag har pratat med kommunen samt föreståndare på dagiset ang en incident jag bevittnade.. Ingen rolig sådan. Jag skulle må mycket bättre om jag fick delge detta till föräldrarna som har sina barn där, för att jag hoppas att någon skulle göra det samma om någon såg en fröken gå över gränsen med mitt barn...!


    Jag har fått plats på denna förskola och är helt förkrossad, det är mitt sistahandsval i hela kommunen. Vad var det som du såg?
  • Anonya

    Märkte du att tråden är 12 år gammal? Förhoppningsvis är förhållandena helt annorlunda där nu och vad gäller de anställda lär rätt många automatiskt ha bytts ut på så lång tid. 

Svar på tråden Munkmora förskola Gustavsberg!! SE HIT!!!!!