• LindaMJ

    utlandsresa hur gammal bebis?

    hej jag har bara en liten allmän fråga delvis till dem som vill åka utomlands på resa och de som vill åka till sitt hemland med sin bebis. hur gammal tycker ni att bebisen skall vara när man åker till ett annat land med ett annat klimat?.Och hur gamla var era barn när ni åkte iväg med dem?

    Anledningen till att jag frågar är då en bekant tog med sin bebis ner till sitt hemland när den var 3-4 månader. inte bra enligt mig men hon gjorde det, vilket resulterade att bebisen blev svårt sjuk av det och gick bort.

  • Svar på tråden utlandsresa hur gammal bebis?
  • Cia o krabaten

    Vi var en vecka på Kanarieholmarna när lilla var 4mån.
    Ville åka medan jag fortfarande helammade så vi inte blandade in några andra matbakterier osv.

    Förstår inte riktigt vad utlandsresan skulle ha att göra med att bebisen dog?
    Var det av värmen i allmänhet så var väl föräldrarna för klantiga med att sjkydda den från värmen?
    Var det bakterier eller ngt annat den råkade ut för så kunde det ju lika bra hänt hemma eller med en bebis som var iinfödd i det landet, eller? 

  • LindaMJ
    Cia o krabaten skrev 2011-06-28 09:11:28 följande:
    Vi var en vecka på Kanarieholmarna när lilla var 4mån.
    Ville åka medan jag fortfarande helammade så vi inte blandade in några andra matbakterier osv.

    Förstår inte riktigt vad utlandsresan skulle ha att göra med att bebisen dog?
    Var det av värmen i allmänhet så var väl föräldrarna för klantiga med att sjkydda den från värmen?
    Var det bakterier eller ngt annat den råkade ut för så kunde det ju lika bra hänt hemma eller med en bebis som var iinfödd i det landet, eller? 
    De hade självklatrt skyddat barnet från värmen, men bebisen hade blivit blå i hela ansiktet och svullnat upp så inom nån minut dog den så de vet inte vad det var som orsakade det men de trodde att det var omväxlingen, man vet ju själv att man kan bli lite småsjuk när man reser till andra länder. Andra bakterier kroppen inte är van vid m.m
  • Fruochmamma

    Carl var 3,5 månad när vi åkte till Kreta och det var inga problem alls. Jag skulle dock inte valt alla länder eller miljöer med ett så litet barn.


    ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • Mina 78

    Vi åkte till Kanarieöarna när vår lilla var 4 månader, det fungerade utmärkt och jag förstår inte vad problemet skulle vara eller varför denna fråga ligger under AP. Du kan väl inte allvarligt mena att du tror att bebisen dog av omväxlingen?

     

  • En glad tjej

    Vår äldsta var fem månader när vi var på Kanarieöarna, gick hur bra som helst. Dö kan man göra hemma också!!

  • Jaramla

    fem månader första gången. gick hur bra som helst. skulle kunnat åkt tidigare också.

    blev barnet blått så fick han/hon väl inget syre. kvädes av nåt kanske. dog knappast pga miljöombyte iaf!

  • Mina 78
    LindaMJ skrev 2011-06-29 10:52:34 följande:
    oj du va visst lite bitter
    Jag menade inte att låta bitter, för det är jag verkligen inte Glad Jag förstod bara inte hur detta hade med AP att göra, men det hade det ju inte heller. 
  • oOMayaOo

    Vi åkte till Kina, Hong Kong, Australien och Thailand när vår son var 8 månader. Det gick jättebra och han mådde aldrig dåligt. Men vi var noga med att inte låta honpom bli för varm osv.

    Min kille kommer ifrån Östafrika och dit ville vi vänta lite längre med att åka till (pga sjukdomar, säkerhet osv) , så vi åker i höst när sonen kommer vara ca 16 månader. 

Svar på tråden utlandsresa hur gammal bebis?