• kallevallevanna

    Varför vara på Familjeliv om man inte gillar barn?

    Jag undrar, utan att döma på något sätt, varför man hänger på ett utpräglat familjeforum om man inte är intresserad av barn.

    Jag har under mina år här på familjeliv läst i flera trådar att de inte är intresserad av barn. Och jag kan inte låta bli att undra över vad gör här då? Jag, som inte är intresserad av bilar, hänger ju inte på ett forum som handlar som bilar.

    Som sagt. Jag dömer inte, utan är verkligen uppriktigt nyfiken =)


    Mamma till Elenor (april -09) och Teodor (augusti - 11)
  • Svar på tråden Varför vara på Familjeliv om man inte gillar barn?
  • Tow2Mater

    Familj betyder inte automatiskt barn. Många familjer har inga barn, och vill inte heller ha några. Inge fel med det.

  • Majsan70

    Som de andra säger så är ju en familj inte bara något där det finns barn.
    Å andra sidan jag är förälder men jag gillar inte andras barn. Får jag inte heller vara med då?

  • Wimlan

    Jag har haft samma fundering... Inte lönt att bli förolämpad om man får ett "skamligt" förslag om man är på en sexchat, trist att häcka på Flashback om man är högskoleutbildad och helnykterist, underligt att vara medlem på ett kristet community om man är ateist, men här på FL är det mycket som kretsar kring annat än sådant som rör familjeliv, barn och relationer och det verkar inte vara helt ovanligt att man rent av "spyr" över trista föräldra-barn-trådar...

  • kallevallevanna
    SilverEmma skrev 2012-06-04 20:29:23 följande:
    För att en familj inte behöver innehålla barn?
    Tow2Mater skrev 2012-06-04 20:29:46 följande:
    Familj betyder inte automatiskt barn. Många familjer har inga barn, och vill inte heller ha några. Inge fel med det.
    Jag har faktiskt inte tänkt på att en familj inte behöver innehålla barn. Eller, det är rättare sagt inte det jag har lagt in i ordet familj Glad Sen kan jag ändå tycka att familjeliv är ganska präglad på allting runt just barn. Jag skulle tycka det vore trist, om jag inte vore intresserad. Men det är ju inte mitt "problem". Cool
    Majsan70 skrev 2012-06-04 20:34:10 följande:
    Som de andra säger så är ju en familj inte bara något där det finns barn.
    Å andra sidan jag är förälder men jag gillar inte andras barn. Får jag inte heller vara med då?
    Fast då har du ju barn som du kan vilja diskutera runt, eller så. Glad
    Mamma till Elenor (april -09) och Teodor (augusti - 11)
  • Majsan70

    "Fast då har du ju barn som du kan vilja diskutera runt, eller så. Glad"

    Förvisso men jag diskuterar gärna andra saker med. Finns ju en outtömliga källa av saker att diskutera härinne.

    Men familj är ju så mycket mer än mamma pappa barn.

  • kallevallevanna

    Jag diskuterar oxå andra saker här, eller egentligen oftast faktiskt. Men som jag skrev så är ordet familj för mig vuxna OCH barn.

    Jag inser dock att det är MIN tolkning och inte på något vis det som alla andra tycker.

    Därför tycker jag att det är intressant att se hur andra tänker =)


    Mamma till Elenor (april -09) och Teodor (augusti - 11)
  • Themis

    För att det inte finns någonstans som man kan provocera så mycket med sina åsikter om barn som här?

    Tror jag i alla fall.

    Och sen finns det väl en och annan som hoppas på tur om de hänger i sextrådarna.


    Men vems jobb är det att göra ditt liv lyckligt då?
  • kallevallevanna
    Themis skrev 2012-06-04 20:54:32 följande:
    För att det inte finns någonstans som man kan provocera så mycket med sina åsikter om barn som här?

    Tror jag i alla fall.

    Och sen finns det väl en och annan som hoppas på tur om de hänger i sextrådarna.
    Hahah, tänkte inte på den anledningen heller :D

    Ja, juuuust det. Ska tänka på det om jag blir singel, hahaha.
    Mamma till Elenor (april -09) och Teodor (augusti - 11)
Svar på tråden Varför vara på Familjeliv om man inte gillar barn?