• skellmama

    Orolig för min 9 månaders, men får ingen hjälp. Någon som känner igen?

    Orolig för min 9 månsders som har ont och skriker. Hej! Min son är 9 månader och har varit mer eller mindre dålig sen han var 2 månader. Det börjsde med typ kolik, med mycket gallskrik, uppsvälld mage, inte ville äta eller sova. När han blev 6 månader så gick gallskriken över, och han var mer missnöjd och gnällig, vaknade ca två gånger per natt och skrek och därefter gick inte att söva förrän efter 1 till 2 timmar. När han varit vaken nattetid är han ledsen och verkar besvärad av något, detta inträffar också dagtid. Han sover max 10 timmar per natt, ej sammanhängande sömn. På dsgen sover han mellan 2 till 4 timmar max, och oftast sover han bara en halvtimme i stöten och vaknar och är ledsen. Så han sover max 12-13 timmar per dygn, oftast mindre. Detta pågår fortfarande. Men han är glad emellanåt och han utvecklas så vi får ingen hjälp på bvc eller på barn på sjukhuset. Andra symptom är att han ofta trycker en hand eller annat mot näsryggen och gnuggar, han är ofta tät i näsan, han sliter i öronen, spänner hela kroppen som en pinne som att det ilar i kroppen när han skriker, när han sitter korsar han ofta fötterna och spänner benen och hela kroppen och skriker. Han är nästan alltid röd på snoppen och pungen trots att vi smörjer. Senast rekommenderade bvc cortimyk men det verkar inte funka. Han sliter mycket i snoppen och har gjort det sen han var 4 månader. I perioder är det sämre, han skriker mer och är mer eller mindre missnöjd hela dagarna, ibland är det lite bättre och han är gladare dagtid och är bara vaken en gång per natt, men vaknar alltid grymt tidigt, mellan 5-6. Vi har provat mjölkfritt och glutenfritt utan resultat. Bajset är nästan alltid löst. Hoppas på hjälp då detta heltenkelt inte gåröver av sig självt.

  • Svar på tråden Orolig för min 9 månaders, men får ingen hjälp. Någon som känner igen?
  • Milleman

    innan jag läste sista raderna tänkte jag mjölkallergi. har ni provat att ta bort exakt all mjölkprotein under en längre tid?

Svar på tråden Orolig för min 9 månaders, men får ingen hjälp. Någon som känner igen?