• tilde72

    Få till sex vid ägglossning med mannen

    Jag har om någon dag förmodligen ägglossning som jag testar med stickor.
    Om nu inte missfall som jag hade för två månader sedan ställt till det rejält...
    Förra månaden hade jag ingen ägglossning alls.
    Är nu på dag 11 från mensens första dag räknat.

    Men nu till min svårighet och ledsamhet.
    Det är hur skall jag få igång mannen som säger att han har svårt att ha sex när dottern på 5 år är hemma.
    Hon ligger och sover och det enda nästan han gör är att sitta framför sin data.
    Jag blir så ledsen och får panik. Sex har vi väldigt sällan och då blir ju inga barn gjorda.

    Vi har väldigt svårt att prata om sådant och har försökt ta med honom till par/familjeterapi. Han följde med två tillfällen och nu vill han inte.
    Tycker att vi inte har några problem.

    Ge mig råd och tips hur gör ni andra?
  • Svar på tråden Få till sex vid ägglossning med mannen
  • tilde72
    Tines skrev 2015-04-29 14:19:54 följande:

    Vill han verkligen ha ett till barn?


    Ja. Han blev så glad när jag berättade att vi skulle bli föräldrar en gång till.

    En vecka senare fick jag missfall och han skyller att det var han som gjorde så jag fick mf. (Han blev sjuk med hög feber och influensa och sedan fick jag så klart det och till råga på det så började jag blöda i 8:e veckan.
    Ena läkaren sa att det inte var influensan som stötte ut det och min gynekolog säger tvärtom.
    Iallafall så blev han ledsen och vill inte tala om det mera. 
    Jag märker att han tyckte det var och är för jädrig helt enkelt.
  • Mamori

    Han kanske fortfarande sörjer missfallet och inte är redo att försöka igen eller så kanske han är rädd att det blir missfall igen. Kanske ni borde vänta 2-3 månader och bara finnas där för varandra och hitta tillbaka till närheten, prata om er barnlängtan etc?

Svar på tråden Få till sex vid ägglossning med mannen