• Mjarå

    Försökt bli gravid länge… 2:a barnet.

    Hej alla!

    Jag och min sambo har försökt bli gravida i ca 2 år. Jag har ett barn sen innan men det har inte min sambo. I början tänkte vi bara att händer det så händer det men det skulle vara så välkommet. Nu blir jag deprimerad varenda gång mensen kommer? jag började med folsyra för ca 2 månader sedan och inför förra ägglossningen åt jag inositol men det tog sig inte ändå. Samma sak innan denna ägglossning. Dock var ägglossningen väldigt tidig, skulle ha haft idag (onsdag) enligt app men hade sån fruktansvärd ägglossningssmärta redan i fredags. Såklart var sambon bortrest fre-sön men vi hade sex på torsdagen. 


    Vi har inte genomgått någon utredning mer än att jag har kollat så min äggreserv är bra.

    Jag längtar så efter bebis och det är så jobbigt att få mensen varje månad. 
    Snälla kan ni inte dela med er av tips och tricks som har funkat för er? 

  • Svar på tråden Försökt bli gravid länge… 2:a barnet.
  • Jag är bara jag

    Gör en regelrätt utredning så får ni svar. Folsyra har inget med fertiliteten att göra. Det minskar risken för fosterskador och det bör man äta minst 2 månader innan man börjar försöka. Inositol är ingen fertilitetsmedicin heller. Ni behöver adekvat hjälp och vilken får en utredning visa.

  • Anonym (Jag)

    Din kille Borde ju kolla upp sina spermier. Kanske han inte har några.. 

Svar på tråden Försökt bli gravid länge… 2:a barnet.