• Olivia22

    Muntlig examination

    Hej! jag har muntlig Examination i Matte 3b imorgon och är sjukt nervös, har suttit hela dagarna den senaste veckan bara för att försöka komma ihåg allt på kursen innan denna examination. Kursen har gått helt okej, har haft nationellt prov där jag fick E i betyg, vilket jag satsar på. är det någon med erfarenhet som kan dela med sig om hur examinationen går till och vad man kan vänta sig för slags uppgifter, om de liknar uppdragsfrågorna eller om det är mer som på nationella? vill kunna förbereda mig så gott det går

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-11-03 18:16
    går på komvux Hermods distans

  • Svar på tråden Muntlig examination
  • Mortiscia80

    Tyvärr kan ingen här svara på det eftersom det är den individuella läraren, ibland skolan, som utformar just era prov.

  • MammaKajsa

    Hej Ts

    Nu vet jag inte om det är samma som du menar, men jag har läst matte på Komvux, och när det var dags för examination så kopplade man upp sig på ett digitalt möte med läraren.
    Väl i mötet berättade läraren att jag skulle få några olika tal att lösa, och att jag sedan skulle jag redovisa lösningarna för henne. Det första talet hon skickade på mig var alldeles för svårt, och då sa jag det och fick ett nytt som var mer på min nivå. Gick hur bra som helst fastän det kändes lite nervöst först och jag fick ett B på kursen.

    Lycka till!

Svar på tråden Muntlig examination