• Maham912

    Vem är den dåliga vännen?

    Hej 
    Hela situationen började i arbetsplatsen där jag fick känslor för kollegan, det var fel utav mig att falla för kollega för det kommer kännas jobbigt för både två. Efter två månader jobb tillsammans märkte jag att hon ville bara ligga och jag ville bli ihop med henne. Vi har inte liggat på grund av massa problem. När jag slutade jobba där vi började snacka i sociala medier och vårt relation blev ännu bättre, men en gång hon tog upp en diskussion om att en grabb misshandlade hen. Det gjorde att jag behövt hjälpa genom att stötta henne, men in i mig jag kände att ego existerade inte längre och ville ha den här tjejen. Det kändes som att hon lekte med mina känslor. Jag tog inte upp det med hen för hen mådde dåligt. Några veckor senare hen tog upp diskussionen med mig och jag berättade till hen att det känns dåligt för mig och snacka om det igen. Hen tog personligt och tyckte att jag var dåligt vän som inte hjälp sin kompis. Vilket gjorde att våran vänskap blev dåligt. Hen gick och pratade med en kollega om det, det orsakade massa tjafs vilket att vi tog bort varandra. Jag fick alltid lyssna på hen problem och stötta när det behövs. När jag satte gräns mellan oss, hen respekterade inte det. 
    Jag är här för att fråga om hjälp inte bli mobbad, så hoppas att alla är förstående!!!


    Har jag varit dålig vän? Var det rätt det jag gjorde? 

  • Svar på tråden Vem är den dåliga vännen?
  • Anonym (B)

    Alla har rätt att säga nej till att diskutera saker man inte är bekväm med. Du borde ha brutit kontakten när du upptäckte att ni hade olika mål i sikte. Hoppas du lär dig till en annan gång. Och om dina kollegor börjar lägga sig i så prata med chefen.

Svar på tråden Vem är den dåliga vännen?