• Nicole0809

    Sry, visste inte riktigt vart jag skulle skriva

    Förlåt i förskott för detta inlägget, jag vet inte om jag ens borde vara på den här sidan elr om jag e för ung etc och det finns antagligen mer passande men ändå...

    Lite bakgrunds info: Jag e en 14 åring som bokstavligt har ett kaotiskt liv med x antal familjeproblem sen 6-7 år tbx ich och har ingen att prata med.

    Har funderat flera ggr på att rymma hemifrån för att jag inte trivs hemma och har testat att överdosera piller flera ggr sen 3 år tbx utan att ha berättat för någon för att jag är rädd för att oroa dem osv.

    Har försökt prata om att jag inte trivs hemma osv ngra ggr men jag kan inte prata om det och jag har svårt att lita på folk o e rädd för att bli dömd ich och en släkting jag öppnade upp lite till sa bara att det var själviskt att rymma hemifrån även fast jag inte nämnt det till hen. :/

    Min fråga är om det finns nått enkelt sätt att få tag i t.ex. paracetamol, alvedon, sertralin elr ngt annat liknande?

    Var snäll o ge mig inget råd som "det kmr bli bättre", "prata med ngn" osv.

  • Svar på tråden Sry, visste inte riktigt vart jag skulle skriva
  • Anonym (h)

    Och det enda råd man ger till en som säger att denne är 14 med dina problem är just att prata med någon. Inte en släkting utan skolkurator, UMO etc.

  • Anonym (..)

    Vad är det för familjeproblem? Provat ringa Bris eller nån slags chattjour? Säger som ovan annars, skolkurator, -psykolog eller BUP.

  • Anonym (Tess)

    Du är 14 och då tror man att det inte kommer bli bra. Jag mådde väldigt dåligt i din ålder, ungefär som du. Önskar att nån hade gett mig hopp då. För det blev bra! Man behöver betätta för någon hur man mår. Mitt råd: Prata med kurator i skolan, eller ungdomsmottagning. De är jättevana med sånt här och kan lyssna. De har valt de joben för att de vill hjälpa ungdomar som du.

  • Trollet345

    Hej.
    Ingen kommer döma dig för att du mår dåligt. Viktigt ändå att prata med någon ta kontakt med tex BRIS =Barnens rätt i samhället.  Där finns människor som lyssnar och som är van att träffa och prata med barn o tonåringar som mår dåligt av olika anledningar. Du kan vara anonym och ringa dit även mitt på natten. Det är gratis.
    Telefonnummer till BRIS  är 116111
    Du kan också använda chatten el ev mail. 

    Var rädd om dig underbara du. 
    Styrke kram. 

  • Anonym (B)

    Jag kommer inte svara på just din fråga och du vet nog varför.

    Det låter tufft det du går igenom.. Jag beklagar att du inte trivs i ditt eget hem, du förtjänar så mycket bättre ska du veta. Lyssna inte på din släkting som säger att det är själviskt att rymma. Om dina alternativ är att rymma eller vara kvar och må ännu sämre så säger jag RYM, men jag säger också att försök hitta någon som kan hjälpa dig, du ska inte behöva gå igenom detta själv. Ge inte upp på dig själv.

Svar på tråden Sry, visste inte riktigt vart jag skulle skriva